ثبت نام کنکور 98 از 24 بهمن، آغاز می‌شود

رده: خبر
زمان:

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص ثبت نام کنکور 98 گفت: بر اساس برنامه‌ی زمانی از پیش تعیین شده، ثبت نام کنکور 98 برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه‌های سراسر کشور؛ اعم از روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خود گردان، پیام نور، دانشگاه‌های غیر دولتی، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها از چهارشنبه مورخ 24 بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند از 24 بهمن، از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام کنکور 98 اقدام نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند که ثبت نام کنکور 98 تا 2 اسفند ماه مهلت دارد. هم‌چنین پذیرش در هر یک از رشته‌ها، بر اساس نمره‌ی کنکور و سوابق تحصیلی همانند سال گذشته انجام می‌گیرد.

ثبت نام کنکور 98 از 24 بهمن، آغاز می‌شود

آزمون سراسری کنکور 98 در روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ 13 و 14 تیرماه برگزار خواهد شد.

دفترچه راهنمای کنکور 98

توکلی درباره‌ی دفترچه‌ی آزمون کنکور 98 گفت: هم‌زمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام در این آزمون بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. داوطلبان کنکور سراسری 98 می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، دفترچه‌ی راهنما را دریافت کنند و در صورت دارا بودن شرایط مندرج در دفترچه، نسبت به ثبت نام در کنکور 98، اقدام کنند. لازم به ذکر است که متقاضیان شرکت در کنکور 98 باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه را دارا باشند. هم‌چنین داشتن یکی از مدارک تحصیلی، شامل دیپلم نظام آموزشی جدید 6-3-3، دیپلم دوره‌ی چهارساله‌ی نظام قدیم، مدرک پیش‌دانشگاهی و مدرک کاردانی الزامی است. داوطلبان باید این مدارک را تا 31 شهریور 98 اخذ کرده باشند.

ثبت نام در کنکور 98 بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی

مشاور عالی سازمان سنجش، ضمن اشاره به این موضوع که؛ کسانی که با مدرک کاردانی (پزشکی یا غیر پزشکی) در کنکور 98 شرکت می‌کنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند، گفت: کسانی که دارای دو مدرک دیپلم هستند، در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی، می‌تواند از دیپلمی که متناسب با گروه آزمایشی مورد علاقه است، استفاده نمایند. هم‌چنین داوطلبان می‌توانند بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید، قدیم و یا مدرک پیش‌دانشگاهی)، در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر شرکت کنند. حتی این امکان برای داوطلبان وجود دارد که در صورت تمایل، در کنار انتخاب یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، تجربی و انسانی؛ در یکی یا هر دوی گروه‌های آزمایشی زبان و هنر نیز شرکت نمایند.

هزینه‌ی ثبت نام در کنکور 98

هزینه‌ی ثبت نام در کنکور 98

حسین توکلی تاکید کرد: هزینه‌ی ثبت نام در کنکور 98، به صورت اینترنتی و با کارت‌های عضو شبکه‌ی بانکی شتاب، از داوطلبان اخذ می‌شود. هزینه‌ی ثبت نام در کنکور 98، 27 هزار و 500 تومان است که بعد از پرداخت، شماره‌ی سریال اعتباری 12 رقمی به داوطلب داده خواهد شد. در صورتی که داوطلب قصد دارد در گروه‌های آزمایشی دوم و یا سوم شرکت کند، برای هر کدام از گروه‌های آزمایشی دیگر، همین مبلغ را پرداخت نماید. هم‌چنین کسانی که علاقه دارند در زمان انتخاب رشته (بعد از اعلام نتیجه)، رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی را انتخاب کنند؛ باید 13 هزار و 800 تومان دیگر را، به عنوان هزینه‌ی ثبت نام در این دانشگاه‌ها پرداخت نمایند و شماره‌ی سریال 10 رقمی دریافت کنند. توکلی افزود: متقاضیان استفاده از خدمات پیامکی، می‌توانند مبلغ 28 هزار و 100 تومان، شامل 27 هزار و 500 تومان هزینه‌ی ثبت نام در گروه آزمایشی اول و مبلغ 600 تومان جهت استفاده از خدمات پیامکی را پرداخت کنند.

توزیع کارت شرکت در آزمون سراسری کنکور 98

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبان شرکت در آزمون سراسری کنکور 98، از تاریخ دوشنبه 10 تیرماه 98 تا چهارشنبه 12 تیرماه 98 می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش، نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون، اقدام کنند. برای داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی شرکت می‌کنند، به طور جداگانه برای هر کدام، کارت ورود به آزمون صادر می‌شود. وی افزود: طبق برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سراسری کنکور 98 در روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ 13 و 14 تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار خواهد شد و بعد از تصحیح اوراق، نتایج اولیه آزمون کنکور 98 در دهه دوم مردادماه 98 به صورت کارنامه، بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه، مجاز به انتخاب رشته می شوند، لازم است در مهلت تعیین شده و با توجه به ظرفیت انتخاب رشته، رشته های خود را به صورت اینترنتی انتخاب کنند. نتایج نهایی کنکور 98، در نیمه دوم شهریور ماه 98 بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند بر این اساس، برای ثبت نام در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: