آغاز جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا

رده: خبر
زمان:

جشنواره‌ی فردا امسال در 80 رشته برگزار خواهد شد. این جشنواره یکی از گسترده‌ترین جشنواره‌ها در کشور است که بیش از 7 میلیون مخاطب دارد. علی رمضانی از برگزاری حضوری این مراسم خبر داد. جشنواره‌ی فردا مراسمی است که از 40 سال پیش در کشور برگزار می‌شود. این جشنواره در ابتدا فقط با 8 رشته شروع شد. اما امروزه حدود 80 رشته‌ی متفاوت می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. امسال نیز افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا به گفته‌ی علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش روز 20 مهر مصادف با روز حافظ است. برای اطلاع از جزئیات برگزاری این جشنواره با ما همراه باشید.

افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فردا در روز حافظ

افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فردا در روز حافظ

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش در نشست خبری چهلمین جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا گفت: این جشنواره در 40 سال پیش با 8 رشته شروع شد. اما امسال با بیش از 80 رشته‌ی مختلف برگزار می‌شود. این جشنواره از نظر تعداد رشته و مخاطب جزء گسترده‌ترین جشنواره‌های کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر بیش از 7 میلیون مخاطب دارد. علی رمضانی افزود: علاقه‌ی معلمان و دانش‌آموزان به این جشنواره، امسال و حتی سال‌های پیش مورد توجه قرار گرفته است. در مسابقات فرهنگی هنری معلمان هنرمند بیش از 22 هزار معلم شرکت کردند. اما به دلیل شیوع کرونا در این دو سال از میزان نشاط و شادابی دانش‌آموزان بسیار کم شده است. به همین دلیل باید در جشنواره‌ی فردا 1400 مشارکت بیشتری ایجاد شود. وی ادامه داد: به منظور برگزاری مراسم افتتاحیه‌ی این جشنواره شورای سیاست‌گذاری روز 20 مهر یعنی «روز حافظ» را در نظر گرفته است. جشنواره‌ی فردا 1400 به صورت حضوری برگزار شده و رشته‌هایی مانند: رشته‌ی لالایی‌خوانی ویژه‌ی دختران دوره‌ی متوسطه در بخش هنرهای آوایی، رشته‌ی تک‌گویی، پانتومیم، نمایش عروسکی نخی و دستکشی، تئاتر خیابانی و محیطی، رشته‌ی ایده‌پردازی و کسب و کار مجازی در بخش رسانه و فضای مجازی، سرود گروهی و همگانی نیز اضافه شده‌اند. از طرفی با توجه به بازگشایی مدارس دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی نیز می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند. مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در ادبیات حوزه‌ی دفاع مقدس فوق‌العاده بود که معاونت پرورشی و فرهنگی جشنواره‌های بسیاری را در این زمینه برگزار و در همه‌ی عرصه‌های ترویج ایثار و شهادت ورود پیدا کرده است. علی رمضانی همچنین بیان کرد: در این جشنواره آثار برگزیدگان دانش‌آموزان در یک کتاب چاپ و در اختیار مدرسان مدارس سراسر کشور قرار می‌گیرد. در آبان ماه نیز از 40 همکار فرهنگی تقدیر خواهد شد. رمضانی تصریح کرد: اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فردا در مرداد ماه خواهد بود. همچنین محصلان برگزیده‌ی این جشنواره در کانون‌های فرهنگی و تربیتی شرکت کرده و آثارشان به فروش می‌رسد. این مقام مسئول با اشاره به نقش مناسب حوزه‌ی فرهنگ و هنر در دوران پساکرونا گفت: با این که آموزش حضوری یک روند کامل است اما در دوران پساکرونا چراغ فضای مجازی خاموش نخواهد شد.

ایجاد فضای نشاط در مدارس با برگزاری جشنواره‌ی فردا

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر نقش و اهمیت برگزاری مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان در مدارس گفت: بدون تردید توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی هنری در بین محصلان باعث ارتقای سطح یادگیری آن‌ها و ایجاد فضایی شاد در محیط مدارس خواهد شد. سعید صالح افزود: آیین افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فردا همزمان با مدارس دولتی در مراکز آموزشی غیردولتی در سراسر کشور نیز برگزار می‌شود. این جشنواره بعد از گذشت 40 سال برگزاری منظم و مدون به یک بلوغ و تکامل مطلوب رسیده است که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها آن می‌توان گامی مؤثر در راستای مهارت‌افزایی دانش‌آموزان برداشت. مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی هر ساله حضوری پررنگ و موفق در مسابقات جشنواره‌ی فردا داشته‌اند. امسال نیز مانند سال‌های قبل محصلان این مراکز بی‌شک با تلاش و کوشش بیشتری حضور خواهند داشت.

جشنواره‌ی فردا عامل کشف، رشد و شکوفایی استعداد میلیون‌ها دانش‌آموز خلاق

جشنواره‌ی فردا عامل کشف، رشد و شکوفایی استعداد میلیون‌ها دانش‌آموز خلاق

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آستانه‌ی برگزاری چهلمین جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا در پیامی گفت: اکنون بعد از گذشت سال‌ها تجربه‌اندوزی، مهرورزی و زیباآفرینی در عرصه‌ی فرهنگ و هنر در آستانه‌ی برگزاری چهلمین جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا هستیم و از این بابت خدا را شکر می‌کنیم. علیرضا کاظمی در ادامه بیان کرد: این جشنواره 40 سال پیش با عنوان مسابقات هشتگانه شروع و امروز بعد از تکامل در طول این سال‌ها با نام جشنواره‌ی فردا آغاز می‌شود. این مسابقات با نگاه به تمدن گران‌سنگ و فرهنگ پربار گذشتگان می‌تواند رهاورد سربلندی‌های فردا باشد. جشنواره‌ای که در دل آن شیرین‌ترین خاطرات نوجوانان از گذشته تا امروز را در گستره‌ی فرهنگ، هنر و خلق زیبایی قرار گرفته است. خاطراتی که اکنون به عنوان یک «میراث فرهنگی» برای نظام مقدس تعلیم و تربیت ما ارزشمند و گرانبها است. همه‌ی ما سرپرستان حوزه‌ی آموزش و پرورش به پیروی از سند تحول و نگاه به عرصه‌ی تربیت هنری و زیباشناختی معتقدیم که دانش در کنار فرهنگ و هنر به تعالی خود می‌رسد. بنابراین پرداختن به هنر اصیل و باشکوه، بدون تردید زمینه‌های پیشرفت‌های علمی و اندیشه‌ای را نیز فراهم می‌کند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در تلاشیم که به واسطه ی این فستیوال نوشکفتگان دلبند و نواندیش در میدانی عظیم، سمند هنر و فرهنگ اسلامی ایرانی را به سر منزل مقصود بتازانند و چه بهانه‌ای زیباتر از چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی فرهنگی هنری «فردا» که در روز بزرگداشت حافظ شیرازی شروع می‌شود. این فستیوال با بیش از 80 رشته و پوشش 100 هزار مدرسه در سراسر کشور یک رخداد مهم و کلان فرهنگی است که همه ساله باعث کشف، رشد و شکوفایی استعداد میلیون‌ها دانش‌آموز خلاق در یک فضای بسیار جذاب می‌شود. وی افزود: با این که در این دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم آن طور که باید این جشنواره را با شور و حال فزاینده‌ی سال‌های گذشته برگزار کنیم و تنها به اجرای مجازی مسابقات اکتفا کردیم. اما همچنان امید داریم که با کمک خداوند متعال شرایط برای برگزاری جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا به صورت حضوری و در کنار نخبگان و اساتید بزرگ فراهم شود. علیرضا کاظمی در پایان گفت: باشد که قدمی به سوی تعالی و سربلندی میهن اسلامی‌مان برداشته باشیم و کارنامه‌ی درخشانی از این دوره‌ی مسابقات فرهنگی هنری به جامعه‌ی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش تقدیم کنیم.

تشریح برنامه‌های چهلمین جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا در خوزستان

تشریح برنامه‌های چهلمین جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا در خوزستان

آیین افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فردا در ساعت 9 صبح روز 20 مهر ماه همزمان با دیگر مدارس در سراسر کشور، در استان خوزستان برگزار شد. در این مراسم مسئولان فرهنگی هنری و اجرایی استان، رسانه‌ها، محصلان، معلمان هنرمند و پیشکسوتان ساحت فرهنگ و هنر دانش‌آموزی حضور داشتند. آیین افتتاحیه با میزبانی آموزش و پرورش ناحیه‌ی 3 اهواز در هنرستان حضرت خدیجه و با اجرای برنامه‌های متنوع و رونمایی از پوستر جشنواره برگزار شد. برگزاری این مراسم نمادین در تمامی مدارس تابعه‌ی نواحی، مناطق و شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده و مورد تأکید است. همچنین آیین افتتاحیه‌ی نمادین سومین جشنواره‌ی فرهنگی هنری کانون های فرهنگی تربیتی نیز در ساعت 13 به میزبانی ناحیه‌ی 2 اهواز در کانون فرهنگی تربیتی ارشاد برگزار شد. مسعود اکبری سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌ی کل آموزش و پرورش خوزستان درباره‌ی چهلمین جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا گفت: امسال فرصت‌های بیشتری برای شکوفایی استعدادهای بالقوه محصلان در بخش‌ها و رشته‌های مختلف نسبت به سال‌های قبل مهیا شده است که جای امیدواری دارد. وی افزود: این فستیوال هر ساله در بخش‌های متفاوتی از قبیل: هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای آوایی، ادبی و کتابخوانی، رسانه و فضای مجازی و نزدیک به 70 رشته در سطوح مختلف مدرسه، منطقه، استان و کشور زیر نظر اداره‌ی کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

سخن آخر

جشنواره‌ی فردا یکی از فستیوال‌های بسیار بزرگ در سراسر کشور است که هر ساله به منظور شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در سراسر کشور برگزار می‌شود. این جشنواره هر ساله نسبت به سال گذشته تکامل یافته و توسعه می‌یابد. از این رو هر ساله فرصت‌های بیشتری برای شکوفایی نوجوانان در این مسابقات مهیا می‌شود. امیدواریم امسال شرایط برای حضور بیشتر دانش‌آموزان در این جشنواره فراهم تا استعدادهای بیشتری شکوفا شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: