آغاز دوره تابستانه المپیادهای علمی دانش آموزی از تیر ماه

رده: خبر
زمان:
آغاز دوره تابستانه المپیادهای علمی دانش آموزی از تیر ماه

عنایت سالاریان معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: در المپیادهای علمی دانش آموزی، صرفأ دانش آموزان پایه‌ی دهم و یازدهم حق شرکت داشتند که در مجموع، 53 درصد دانش‌آموزان پایه‌ی دهم معادل 44 هزار و 496 نفر و 47 درصد پایه‌ی یازدهم معادل 39 هزار و 198 نفر اول تا پنجم بهمن سال 97، شرکت کردند. افراد پذیرفته شده در مرحله‌ی اول المپیادهای علمی دانش آموزی، در آزمون اردیبهشت ماه 98 که شامل سوالات چند گزینه‌ای، عملی، تشریحی و سوالاتی با پاسخ‌های کوتاه می‌باشد، به رقابت پرداختند و در نهایت 360 نفر موفق شدند حد نصاب نمره را کسب کنند و به مرحله دوره های آموزشی تابستانه المپیادهای علمی دانش آموزی برسند. وی افزود: داوطلبان پذیرفته شده در مرحله‌ی دوم المپیادهای علمی دانش آموزی، در تیرماه 98 به مدت 6 هفته، در دوره‌های آموزشی تابستانه شرکت می‌کنند.

دوره‌ی تابستانه‌ی المپیادهای علمی

سالاریان تصریح کرد: در دوره‌ی تابستانه‌ی المپیادهای علمی دانش آموزی، با توجه به حد نصاب نمره‌ی قبولی در مرحله‌ی دوم، به طور معمول از هر رشته 40 نفر شرکت می‌کنند که به دوره‌ی 40 معروف است. وی با اشاره به این که معمولأ رشته‌هایی مانند سلول بنیادی با 30 نفر برگزار می‌شوند، ادامه داد: دانش آموزانی که علاقه دارند در رشته‌های دیگری مانند رشته‌ی سلول‌های بنیادی شرکت کنند، در یک دوره‌ی فشرده 30 تا 45 روزه شرکت می‌کنند و در نهایت به برگزیدگان و منتخبان، مدال‌های طلا، نقره و برنز اهدا خواهد شد.

زمان برگزاری دوره آموزشی المپیادهای علمی دانش آموزی

داوطلبان برگزیده در مرحله‌ی دوم المپیادهای علمی دانش آموزی، در صورت تمایل به شرکت در مراحل بعد، باید در دوره آموزشی که در تابستان برگزار می شود، شرکت نمایند. سالاریان درباره‌ی زمان دقیق برگزاری دوره های آموزشی تابستانه گفت: ثبت نام دوره آموزشی تابستانی المپیادهای علمی دانش آموزی از اول تیرماه آغاز می‌شود. این دوره آموزشی از تاریخ 22 تیرماه 98 آغاز شده و به مدت 6 هفته در باشگاه دانش پژوهان جوان واقع در تهران ادامه خواهد داشت. این مرحله نیز مانند مرحله ی دوم با آزمون‌های چند گزینه‌ای، عملی، سوالات تشریحی و سوالاتی با پاسخ‌های کوتاه همراه است.

اسامی پذیرفته‌شدگان، در هفته‌ی دوم شهریورماه 98 اعلام می‌شود

عنایت سالاریان معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، ضمن اشاره به این که رشته های جغرافی، ادبی و سلول‌های بنیادی، مرحله‌ی جهانی و بین‌المللی ندارند، گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان دوره آموزشی المپیادهای علمی دانش آموزی در هفته‌ی دوم شهریورماه 98 اعلام می‌شود و به نفرات اول تا سوم هر رشته، به ترتیب مدال طلا، نقره و برنز اهدا می‌شود و به داوطلبانی که حد نصاب نمره را کسب نکرده‌اند، لوح تقدیر و گاهی حضور در این دوره، داده می‌شود. 80 نفر از کسانی که موفق به کسب مدال طلا شده‌اند، می‌توانند در هفته‌ی پایانی آبان ماه 98؛ در دوره‌های آموزشی که در هفته اول آذر ماه به مدت 6 تا 7 هفته برگزار خواهند شد، شرکت نمایند. براساس ضوابط، نیمی از داوطلبان شرکت‌کننده در این مرحله، برای رقابت‌های بین‌المللی برگزیده می‌شوند و اسامی آن‌ها در هفته‌ی دوم اسفندماه اعلام می‌گردد. در نهایت اعضای تیم ملی المپیادها، از میان برگزیدگان این دوره انتخاب می‌شوند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: