آغاز رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب کنکور 1402

رده: خبر
زمان:

آغاز رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب کنکور 1402

آغاز رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب کنکور 1402

در اولین روز برگزاری نوبت دوم کنکور 1402 تعداد 542 هزار و 102 داوطلب سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر به رقابت می‌پردازند؛ به این ترتیب که کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، صبح امروز چهارشنبه 14 تیر برگزار شد و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز عصر به رقابت می‌پردازند. داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان‌های خارجی نیز فردا پنجشنبه 15 تیر ماه آزمون خود را برگزار می‌کنند و به این ترتیب داوطلبان گروه آزمایشی تجربی صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیز در عصر پنجشنبه در 417 شهرستان و 662 حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه 1955 حوزه فرعی به رقابت خواهند پرداخت. در مجموع یک میلیون و 19 هزار و 436 داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان 687 هزار و 420 داوطلب (61 درصد) و مردان نیز 432 هزار و 16 داوطلب (39 درصد) داوطلبان را تشکیل می‌دهند. انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور 1402 اواخر مرداد انجام می‌گیرد و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریور امسال اعلام می‌شود.

اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در مرداد

اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در مرداد

بنابر اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد، مرداد ماه اعلام می‌شود. آزمون ورودی پایه هفتم، ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه اول تیرماه و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت 9 صبح روز جمعه دوم تیرماه با حضور 294 هزار و 299 نفر دانش‌آموز ثبت‌نامی در 32 استان و 1763 حوزه آزمون به صورت هماهنگ کشوری برگزار شد. آزمون ورودی پایه هفتم 98 هزار و 81نفر دانش‌آموز دختر و 11 هزار و 51نفر دانش‌آموز پسر شرکت‌کننده داشت که در مجموع 208 هزار و 131 نفر در آزمون ورودی پایه هفتم شرکت کردند. در آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز 50 هزار و 638 نفر دانش‌آموز دختر و 35 هزار و 530 نفر دانش‌آموز پسر شرکت کرده بودند که در مجموع 86 هزار و 168 نفر شرکت‌کننده داشت. با برنامه‌ریزی صورت گرفته و بر اساس تدابیر اجرایی انجام شده به وسیله مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آزمون ورودی پایه هفتم در 634 حوزه ویژه دختران و 551 حوزه آزمون ویژه پسران و همچنین آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم در 365 حوزه ویژه دختران و 213 حوزه ویژه پسران برگزار شد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، نتایج هر دو آزمون از طریق سامانه my.medu.ir و تا نیمه اول مرداد ماه 1402 اعلام خواهد شد.

مهلت سنجش سلامت نوآموزان تا 15 تیرماه

مهلت سنجش سلامت نوآموزان تا 15 تیرماه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با اعلام این خبر که مهلت انجام سنجش سلامت نوآموزان تا 15 تیرماه است، گفت: حدود 5 درصد از گروه هدف ما برای انجام سنجش سلامت باقی مانده‌اند که در چند روز باقی مانده باید کار سنجش را انجام دهند. حمید طریفی حسینی اظهار کرد: فعلا سامانه مربوطه برای نوبت‌گیری سنجش سلامت تا 15 تیر باز است. باید دید که در ادامه شرایط به چه شکل است تا تصمیم تمدید یا عدم تمدید بگیریم. البته برخی پایگاه‌ها را منتخب در نظر می‌گیریم که با تعداد نیروی کمتر سنجش سلامت جاماندگان را انجام دهند. وی با بیان اینکه حدود 5 درصد از گروه هدف ما برای انجام سنجش سلامت باقی مانده‌اند، تصریح کرد: تعداد مراجعات به سامانه مثل روزهای اول نیست چون کار اکثر دانش‌آموزان انجام شده است. به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، تعداد کل کلاس اولی‌ها حدود یک میلیون و 700 هزار نفر است که از این بین کار ارزیابی و سنجش سلامت حدود یک میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز انجام شده است.

ثبت نمرات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تا 15 تیر

ثبت نمرات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تا 15 تیر

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی ما این است که تا 15 تیرماه با تکمیل ثبت نمرات دانش‌آموزان در سامانه، پس از اجرای آزمایشی چند روزه و رفع نواقص احتمالی بتوانیم تا پایان تیرماه نمون برگ هدایت تحصیلی را صادر کنیم. اصغر باقرزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ثبت نام در پایه دهم منوط به صدور هدایت تحصیلی است، برگه هدایت تحصیلی چه زمانی صادر می‌شود؟ اظهار کرد: ما برای این کار زمان‌بندی پیش‌بینی کرده‌ایم اما این امر بستگی به ثبت نمرات دانش‌آموزان و ثبت رشته محل‌ها دارد. وی افزود: پیش‌بینی ما این است که تا 15 تیرماه با تکمیل ثبت نمرات دانش‌آموزان در سامانه، پس از اجرای آزمایشی چند روزه و رفع نواقص احتمالی بتوانیم تا پایان تیرماه نمون برگ هدایت تحصیلی را صادر کنیم. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته در این معاونت، تحلیل نتایج حاصل از ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان به صورت مشروح در قالب سیستم خبره فردی برای کمک به کسب شایستگی‌های لازم در خصوص انتخاب رشته آگاهانه انجام شده است. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده بیان کرد: با برنامه‌ریزی همکاران حوزه آموزش متوسطه، 1.5 درصد به ظرفیت رشته‌ها و زمینه‌های شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اضافه شده است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: