ساخت 32 مدرسه با مشارکت مردم آغاز شد.
معمولاً یکی از موارد مصوب در سفر دولت سیزدهم به استانها، اتمام احداث مدارس استثنایی و اوتیسم بود. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه امیدواریم روند احداث مدارس دانشآموزان استثنایی سرعت بیشتری بگیرد، گفت: سال گذشته 36 مدرسه با 31 هزار مترمربع تحویل دانشآموزان استثنایی شد. خانمحمدی با تأکید بر مناسبسازی فضاها برای دانشآموزان استثنایی در سایر مدارس، گفت: با اجرای طرح شهید عجمیان سالیانه حدود 450 مدرسه مناسبسازی میشود. وی ابراز امیدواری کرد: با همت مردم و خیران مدرسهساز، بتوانیم بهترین امکانات و خدمات را برای دانشآموزان استثنایی فراهم کنیم.
اعلام جزئیات برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فردا
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی به جزئیات چهلوسومین جشنواره فرهنگی هنری فردا اشاره کرد و گفت: ادارهکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی با همکاری ادارهکل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران، با هدف شناسایی و کشف استعدادهای فرهنگی هنری دانشآموزان و با رویکرد گسترش و تعمیق فعالیتهای پرورشی در مدرسه، نسبت به اجرای جشنواره فرهنگی هنری فردا در 5 بخش هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، رسانه و فضای مجازی و آفرینشهای ادبی اقدام کرده است. به گفته این مدیرکل، جشنواره فرهنگی هنری از هفته دوم آذر 1403 آغاز شده و تا نیمه اول مرداد سال 1404 ادامه دارد. همچنین، مراسم اختتامیه این جشنواره در هفته سوم شهریور سال 1404 برگزار میشود.
آگاهی دانشآموزان از حقوق و تکالیفشان منجر به پویایی جامعه میشود؛
به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابطعمومی وزارت آموزشوپرورش، قاسم احمدی لاشکی، در مراسم نکوداشت پویش آموزش قانون اساسی در مدارس تهران، با تأکید بر اهمیت آگاهی دانشآموزان از حقوق و تکالیف خود، این آگاهی را عاملی مؤثر در پویایی و پیشرفت جامعه دانست. وی در این مراسم که از حضور و حمایتهای مسئولان آموزشوپرورش شهر تهران و دیگر مقامات تقدیر کرد، افزود: این برنامه به سرعت و با همکاری مؤثر تمامی مسئولین در شرایط زمانی محدود آماده شد تا در سراسر کشور به مناسبت 12 آذر، روز قانون اساسی، اجرا شود. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اجرای برنامههایی مانند پویش آموزش قانون اساسی در مدارس، میتواند بهطور مؤثری دانشآموزان را با حقوق و تکالیف خود آشنا کند و در آینده جامعهای با آگاهی بالا و مشارکت فعال بسازد.
نحوه «تنبیه» دانشآموزان، از تذکر و اخطار تا تغییر مدرسه
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش در خصوص موضوع تنبیههای لفظی که از سوی معلمان انجام میشود ادامه داد: گاهی معلمان، دانشآموزان را به جای شیوههای تشویقی با تنبیههای لفظی «تنبیه» میکنند اما این امر باید با رعایت ماده 80 آییننامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، با روشهای آگاهیبخشی دانشآموزان صورت گیرد. سلیمی با بیان اینکه مطابق ماده 78 آییننامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، تنبیه باید ابتدا با تذکر و اخطار شفاهی بهصورت خصوصی و سپس دعوت از ولی دانشآموز و توجیه جهت پیگیری موضوع انجام شود عنوان کرد: در صورت نیاز جابهجایی کلاس و در مرحله بعد اخراج دانشآموز بهصورت حداکثر سه روز و در نهایت با هماهنگی اداره و منطقه، مدرسه دانشآموز باید تغییر کند.