آغاز پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی

رده: خبر
زمان:

آغاز پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی

آغاز پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از عدم ممنوعیت پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی خبر داد. احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی درباره آغاز پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی، اظهار کرد: پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی ممنوع نیست. وی ادامه داد: ثبت نام در مدارس غیردولتی هم‌زمان با ثبت نام مدارس دولتی است، اما برخی خانواده‌ها نگران ثبت نام فرزندشان در مدارس غیردولتی هستند تا مبادا ظرفیت مدرسه تکمیل شود و بر همین اساس برای پیش ثبت نام مراجعه می‌کنند.

انتشار کلید اولیه آزمون پایش عملکرد یادگیری بهمن 1401

انتشار کلید اولیه آزمون پایش عملکرد یادگیری بهمن 1401

در اجرای سرفصل‌های آموزشی مدارس استعداهای درخشان، ارزیابی از میزان اثر‌بخشی فرایند آموزش و تجزیه و تحلیل عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان این مدارس، فعالیت پایش عملکرد یادگیری دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و رشته‌های مهارتی هر ساله و به شکل هم‌زمان در دو مرحله به صورت حضوری برگزار می‌شود. امسال نیز مانند سال‌های گذشته این پایش به صورت حضوری برگزار شد و نتایج اولیه به دست آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده کلید آزمون متوسطه اول به سایت سمپاد مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده کلید آزمون پایش عملکرد یادگیری در مقطع متوسطه دوم اینجا کلیک کنید.

تعطیلات اخیر مدارس برای دانش‌آموزان جبران خواهد شد؟

تعطیلات اخیر مدارس برای دانش‌آموزان جبران خواهد شد؟

از اول بهمن، جریان آموزش حضوری مجدد آغاز شد و به گفته مسئولان آموزش و پرورش تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه خواهد داشت. با این وجود جبران روزهای از دست رفته به منظور جلوگیری از اُفت تحصیلی دانش‌آموزان یک ضرورت و جزو حقوق دانش‌آموزان است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت؛ بی‌توجهی به این ضرورت طی سال‌های آینده به شکل افت تحصیلی پنهان دامن‌گیر دانش‌آموزان خواهد شد. وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی تعطیلات اخیر برای دانش‌آموزان گفته است: در راستای جبران اُفت آموزشی در حوزه‌های یادگیری و تربیتی طرح‌های متعددی مطرح شده و استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی، معلمان داوطلب به عنوان نذر آموزشی و حضور خیرین به این منظور در اختیار مدارس بوده اما پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش استفاده از تجربیات روزهای پنجشنبه و نوبت بعد از ظهر است که در صورت تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به‌زودی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

مصوبه کنکوری شورا تا «ایجاد عمق یادگیری» و «هدایت تحصیلی بر اساس استعداد تحصیلی»

مصوبه کنکوری شورا تا «ایجاد عمق یادگیری» و «هدایت تحصیلی بر اساس استعداد تحصیلی»

به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پی اجرای گام نخست مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد. ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در این بیانیه تاکید کرد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تا تحقق صد درصدی اهداف، از جمله افزایش قطعی سهم سوابق تحصیلی تا 60درصد، خارج کردن رقابت‌های ناسالم از آزمون اختصاصی سراسری، بازگشت آرامش به دوران تحصیل دانش آموزان و ایجاد عمق یادگیری و هدایت تحصیلی بر اساس استعداد تحصیلی و نه مهارت‌های تست‌زنی، ادامه خواهد یافت.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: