آموزش فن بیان در مدارس

رده: خبر
زمان:

با توجه به زندگی‌های مدرن شهری و زندگی‌های تک فرزندی و فراگیر شدن گوشی‌های هوش‌مند و بازی‌های رایانه‌ای که روز به روز در حال افزایش هستند کودکان بیش از پیش به انزوا کشیده شده‌اند و همین موضوع سبب شده که بخاطر نداشتن فن بیان قوی نتوانند با همکلاسی‌ها و معلمان خود ارتباط درستی برقرار کنند و در یادگیری دروس دچار مشکل شوند.

نداشتن فن بیان قوی، از مهم‌ترین عوامل پیشرفت نکردن بسیاری از افراد در محیط کار و مدارس می‌باشد. بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم که شخصی دارای بار علمی بسیار بالایی است، ولی به دلیل نداشتن فن بیان قوی قادر به انتقال مفاهیم نبوده است؛ و برعکس افرادی را دیده‌ایم که علی‌رغم نداشتن علم کافی فن بیان بالایی داشته‌اند و توانسته‌اند دیگران را متقاعد کنند و به پیشرفت برسند. چه بسا بسیاری از صاحبین استارت‌آپ‌ها ایده‌ی کاربردی و قابل قبولی ارائه داده‌اند اما به دلیل ضعف در بیان و معرفی، موفق به جذب سرمایه‌گذار نشده‌اند.

بنابراین سخن‌رانی قبل از این‌که یک هنر باشد، یک مهارت به حساب می‌آید؛ و از آنجایی که کلام و بیان هر فرد ویترین و تبلور اندیشه‌ی اوست و با کلام و گفتار است که دیگران به شما اعتماد می‌کنند، باید همواره درصدد تقویت مهارت سخن‌وری خود باشید، چرا که هر اندازه مهارت سخن‌وری شما بالاتر باشد میزان نفوذ و تاثیرگذاری شما در دیگران به مراتب بیشتر خواهد بود.

آموزش فن بیان در مدارس

طبق صحبت‌های امیر مصطفی مشاور روان‌شناس و نویسنده‌ی کتاب‌های فن بیان و مذاکره، فن بیان تنها به معنای استفاده از جملات زیبا نیست، بلکه فن بیان قوی به معنای رعایت اصولی از جمله، داشتن لحن مناسب، مکث و تاکید به جا، توانایی در بالا و پایین بردن صدا، استفاده از زبان بدن و ... می‌باشد. در نتیجه با توجه به روی آوردن کودکان و نوجوانان به گوشه‌گیری و بازی‌های رایانه‌ای، که سبب آسیب رساندن به تحصیل آن‌ها، هم‌چنین سبب عدم برقراری صحیح با اطرافیانشان گشته است؛ یادگیری این مهارت از دوران کودکی می‌تواند تا حد زیادی آنها را از انزوا خارج کند و در پیشرفت تحصیلی آن‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: