آموزش و فضای مجازی

اعتیاد به گوشی

بعد از شیوع کرونا اکثر خانواده‌ها شاهد این هستند که موبایل و تبلت از دست کودک و نوجوان‌شان پایین نمی‌افتد! این جعبه‌های کوچک هوشمند می‌توانند خطرات زیادی بر سلامت روح، روان و جسم کودکان بگذارد. آسیب‌هایی مثل کمتر شدن توانایی ارتباط جمعی، ضعف بینایی و... ما در این ویدئو بعد از بررسی این جنبه‌های منفی و راه‌حل آن‌ها، به جنبه‌های مثبت این موضوع هم نگاه کرده‌ایم. بله؛ تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها می‌توانند ابزارهای مفیدی باشند. البته اگر از آن‌ها درست استفاده کنیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی این ویدئو را از دست ندهید.

مدرسه مجازی

اخیراً یک سری استوری‌های جالب در فضای مجازی دست به دست می‌شوند که از زبان مادرها می‌گوید: «بچه‌ها را در مدرسه قرنطینه کنید! ما از خانه آن‌ها را به صورت آنلاین نگاه می‌کنیم!» با شیوع ویروس کرونا دوره‌ی عجیبی در زندگی کودکان و نوجوانان ما خصوصاً در زمینه‌ی آموزش شروع شده است. حالا ما خانواده‌ها مجبوریم خانه را به مدرسه تبدیل کنیم و شرایط لازم را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنیم. اما دقیقاً چه کارهایی می‌توانیم بکنیم؟ آیا فقط کم کردن صدای تلویزیون موقع درس کافی است؟ ما در این ویدئو به پاسخ این سوالات مهم و چالش‌برانگیز پرداخته‌ایم.

فضاسازی مدرسه

دوست‌یابی در فضای مجازی چه خطراتی دارد؟ چطور می‌توانیم جلوی این خطرات را بگیریم؟ خانه‌نشین شدن مردم به علت بیماری کرونا، باعث شده سبک زندگی تا حدود زیادی عوض شود. هم خانواده‌ها و هم دانش‌آموزان برای پیگیری امور روزمره‌ی خود به فضای مجازی روی آورده‌اند و این موضوع بسیاری از معادلات قبلی را بر هم زده است. با مجازی شدن آموزش‌ها، حالا فضای مجازی به بستر اصلی دوست‌یابی دانش‌آموزان تبدیل شده و این موضوع برای والدین نگرانی‌های زیادی به وجود آورده است. اما آیا می‌توان برای پیدا کردن دوست به این فضا اعتماد کرد؟ خانواده‌ها چطور می‌توانند در مدیریت فضای مجازی به فرزندان خود کمک کنند؟ ما در این ویدئو به پاسخ این سوالات پرداخته‌ایم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: