ضرورت آموزش پیشگیری از ایدز به دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه

رده: خبر
زمان:

محمد قمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت و گوی خبری با ایلنا، در رابطه با افزایش بیماری ایدز در میان نوجوانان و راه‌های پیشگیری از ایدز گفت: بعضی از بیماری‌ها، درمان سختی دارند و بعضی دیگر اصلا راه درمانی ندارند و مردم به دلیل نداشتن آگاهی، به آن مبتلا می‌شوند و این موضوع بسیار تاسف‌برانگیز است. یکی از این بیماری‌های خطرناک، بیماری ایدز است که باید مقدمات آگاه‌سازی دانش‌آموزان و راه‌های پیشگیری از ایدز، در مدارس؛ آموزش داده شود.

ضرورت آموزش پیشگیری از ایدز به دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه

ورود بیماری ایدز به کشور

بیماری ایدز برای اولین بار در سال 1365، در یک کودک شش ساله‌ی هموفیلی، که از فاکتورهای انعقادی وارداتی آلوده به ویروس ایدز استفاده کرده بود، مشاهده شد و به تدریج این بیماری خطرناک، از راه های مختلف وارد کشور شد. اکنون، نظام تعلیم و تربیت به فکر آگاه سازی و آموزش راه های پیشگیری از ایدز، در بین دانش‌آموزان افتاده است. آگاه سازی دانش‌آموزان در رابطه با خطرات و راه‌های پیشگیری از ایدز، یکی از عوامل اصلی بود که سبب شد آموزش و پرورش در این رابطه مطالبی را در کتاب علوم و بهداشت دانش‌آموزان مقطع متوسطه، درج کند.

آموزش فراگیر راه‌های پیشگیری از ایدز

قمی در رابطه با آگاه‌سازی دانش‌آموزان و تاکید بر راه‌های پیشگیری از ایدز، بیان کرد: راه‌های پیشگیری از ایدز نه تنها به نوجوانان، بلکه باید به تمام اقشار جامعه آموزش داده شود و رسانه ها، به خصوص صدا و سیما می‌تواند در زمینه‌ی جلوگیری از ابتلا به بیماری ایدز، موثر باشد. در کنار آموزش راه های پیشگیری از ایدز، باید به افراد جامعه آموزش داده شود که چنان‌چه به ایدز مبتلا شدند، نباید آن را مخفی کنند و باید هر چه سریع‌تر برای درمان ،به مراکز درمانی مراجعه کنند تا از شیوع و انتقال بیماری ایدز جلوگیری شود.

آموزش و پرورش و پیشگیری از ایدز

وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش و در پاسخ به این که چرا سازمان آموزش و پرورش برای پیشگیری از ایدز و ابتلای دانش‌آموزان به این بیماری خطرناک تمهیدی نمی‌اندیشد؛ گفت: در هر حال باید آموزش‌های لازم در رابطه با خطرات این بیماری و راه‌های پیشگیری از بیماری ایدز، به نوجوانان، دانش‌آموزان و حتی خانواده‌های آنان، داده شود؛ و آگاه کردن دانش آموزان در مقطع متوسطه در مورد بیماری ایدز، ایرادی ندارد ولی شیوه و روش آموزش راه های پیشگیری از ایدز نباید برای دانش‌آموزان بدآموزی داشته باشد.

آموزش پیشگیری از ایدز در مدارس در دستور کار مجلس

قمی در پاسخ به این سوال که موضوع آموزش نوجوانان و آموزش راه های پیشگیری از ایدز در مدارس، چه مقدار در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، گفت: هنوز موضوع آموزش راه های پیشگیری از ایدز به مدارس و دانش‌آموزان، در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته، ولی صحبت‌هایی در این زمینه انجام گرفته است. گرچه تاکنون به موضوع آموزش نوجوانان و آگاه‌سازی آنان در رابطه با پیشگیری از ایدز به صورت جدی پرداخته نشده، اما بحث ایدز، راه‌های پیشگیری از ایدز و آگاه‌سازی نوجوانان به این بیماری؛ حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: