آموزش کدنویسی به دانش‌آموز متوسطه اول در کشور

رده: خبر
زمان:

آموزش کدنویسی به یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز متوسطه اول درکشور

آموزش کدنویسی به یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز متوسطه اول درکشور

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آموزش کدنویسی به عنوان دروازه ورود به هوش مصنوعی به یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز متوسطه اول در کشور خبر داد. عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دانش‌آموزانی که تحت این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: از 27 هزار مدرسه در دوره اول متوسطه، حدود 12 هزار مدرسه و به عبارتی از 3 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز، یک میلیون و 500 هزار نفر این دوره به‌صورت کامل و دقیق تحت پوشش این برنامه‌ها قرار گرفته‌اند.

همکاری سمپاد و بنیاد ملی نخبگان برای پرورش استعدادهای درخشان

همکاری سمپاد و بنیاد ملی نخبگان برای پرورش استعدادهای درخشان

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از همکاری این سازمان و بنیاد ملی نخبگان برای پرورش استعدادهای شناسایی شده در طرح شهاب خبر داد. الهام یاوری در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین جزییات برگزاری طرح شهاب اظهار کرد: «این طرح امسال به صورت جدی پیگیری می‌شود، چرا که وقفه‌ای چندساله در آموزش مربیان و معلمان این طرح رخ داده بود که به لطف خدا امسال دیگر شاهد این موضوع نخواهیم بود.» رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح شهاب شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر دانش‌آموزان در دوره دبستان است، گفت: «در گذشته نیز شناسایی وجود داشت، اما امسال برای اولین‌بار بنیاد ملی نخبگان و سمپاد در کنار یکدیگر به دنبال پرورش استعدادهای شناسایی شده هستند.»

ارائه بیش از 8 هزار ویدئوی آموزشی در شبکه شاد

ارائه بیش از 8 هزار ویدئوی آموزشی در شبکه شاد

همزمان با برگزاری امتحانات نوبت دی‌ماه دانش‌آموزان ارانه بیش از 8 هزار ویدئوی آموزشی در شبکه شاد صورت گرفت. دانش‌آموزان پایه های مختلف که نیازمند مرور دروس و یادگیری سرفصل‌های مختلف هستند، می توانند از صفحه اصلی اپلیکیشن شاد، بخش فیلم آموزشی را انتخاب کنند و بدون هیچگونه محدودیتی، ویدئوهای آموزشی مرتبط با پایه و درس مورد نظر خود را انتخاب و تماشا کنند. این ویدئوها بر‌اساس سرفصل‌های درسی تهیه شده است تا دانش‌آموزان بتوانند به راحتی و در زمان مناسب به مطالب مورد نیاز دسترسی داشته باشند. بخش ویدئو (VOD) از امکانات نسخه جدید شاد است، که در راستای عدالت آموزشی در اختیار نظام آموزشی کشور قرار گرفته است. بر همین اساس بیش از سه هزار محتوای آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد بارگذاری و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. کاربران می‌توانند جدیدترین نسخه اپلیکیشن شاد را از منابع معتبر مانند سایت رسمی شاد دریافت و نصب کنند.

امکان کارورزی و مطالعات دانشجویان در مدارس‌

امکان کارورزی و مطالعات دانشجویان در مدارس‌

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت تفاهم‌نامه میان این دانشگاه با وزارت آموزش و پرورش، زمینه همکاری همه گروه‌های دانشگاه با آموزش و پرورش را فراهم می‌کند. عبداله معتمدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش با دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: «مهم‌ترین بحث در این تفاهمنامه، مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی در ارتباط با مسائل مختلف آموزش و پرورش است.» معتمدی افزود: «این تفاهم‌نامه، زمینه همکاری همه گروه‌های دانشگاه با آموزش و پرورش را فراهم می‌کند.» رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه امیدواریم به خوبی از این فرصت به‌دست آمده استفاده شود، گفت: «مدت تفاهم‌نامه همکاری مشترک با آموزش و پرورش 5 ساله است و امکان تمدید هم دارد.» تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علامه طباطبایی در 4 دی‌ماه سال جاری با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه علامه طباطبایی منعقد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: