آموزش 7 زبان جدید در مدارس

رده: خبر
زمان:

آموزش 7 زبان جدید در مدارس

آموزش 7 زبان جدید در مدارس

مصوبه هزار و بیست و ششمین (1026) جلسه شورای‌عالی آموزش و پرورش، در راستای عملیاتی کردن راهکار 5-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر «ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب بخش انتخابی (نیمه‌تجویزی) برنامه درسی، با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی ایرانی» و اصلاح مصوبه جلسه 678 شورای‌عالی آموزش و پرورش تاریخ 1381/8/2به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود حسب نیازها و تقاضای اجتماعی جدید و با رعایت اصل تنوع‌بخشی به زبان‌های‌خارجی، علاوه بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام نماید.

یکشنبه؛ اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان

یکشنبه؛ اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان

محسن زارعی در نشست خبری اظهار کرد: امروز نمرات از سامانه سوال به سامانه فاینال در حال ارسال است و به روسای حوزه‌های تصحیح ارسال می‌شود و چون دسترسی تحت وب وجود دارد، مدیران مدارس می‌توانند فردا به این نتایج دسترسی داشته باشند. وی با بیان اینکه دانش آموزان مدارس روزانه با مراجعه به مدرسه خود و دانش آموزانی که برای ترمیم نمره و ایجاد سابقه ثبت نام کرده‌اند از طریق مدرسه خود می‌توانند نسبت به نمره‌شان مطلع شوند، گفت: اگر دانش‌آموزان اعتراض دارند می‌توانند تا سه‌شنبه 20 تیر اعتراض خود را اعلام کنند. اعتراض به صورت کشوری، تصادفی و به غیر از استان خود دانش‌آموز انجام می‌شود. به گفته زارعی، سوابق تحصیلی تا پایان تیرماه و اوایل مرداد به سازمان سنجش اعلام می‌شود اما این امر بستگی به حجم اعتراضات دارد.

نمرات چه پایه‌ای در سابقه تحصیلی کنکور 1403 لحاظ می‌شود؟

نمرات چه پایه‌ای در سابقه تحصیلی کنکور 1403 لحاظ می‌شود؟

14 و 15 تیر سال جاری دومین مرحله از کنکور سراسری سال 1402 برگزار شد. از آنجایی که سهم سوابق تحصیلی در کنکور امسال 40 درصد و به صورت قطعی است، کنکور سراسری امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. منظور از سابقه تحصیلی همان نمرات امتحانات نهایی و تشریحی است. درواقع سابقه تحصیلی هر داوطلب میانگین وزنی نمرات دروس عمومی و تخصصی در هر رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه (در نظام آموزشی جدید یا 6-3-3) و یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی (در نظام آموزشی قبلی) است. در خصوص داوطلبان فارغ‌التحصیل نظام قدیم آموزشی نیز از سال 1402 سابقه تحصیلی شامل نمرات تراز شده دیپلم و پیش‌دانشگاهی است. سهم سوابق تحصیلی برای کنکور امسال یعنی سال 1402 و کنکور سال بعد 1403 تنها معطوف به نمرات سال آخر متوسطه یعنی پایه دوازدهم می‌شود اما در سال 1404 نمرات پایه‌های یازدهم و دوازدهم و از سال 1405 به بعد بر اساس نمرات پایه‌های سه سال آخر است.

دانش‌آموزان برای اعتراض به نمرات امتحانات نهایی چگونه اقدام کنند؟

دانش‌آموزان برای اعتراض به نمرات امتحانات نهایی چگونه اقدام کنند؟

فرآیند رسیدگی به اعتراضات از امروز یکشنبه 18 تیر 1402 آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه 20 تیر اعتراضات دانش‌آموزان دریافت می‌شود و بعد از آن به هیچ درخواستی رسیدگی نخواهد شد، همچنین فرصت ثبت اعتراض اصلاً تمدید نمی‌شود. به‌گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان در صورت مشاهده کارنامه اگر به نمره خود اعتراض داشتند می‌توانند در مدرسه اعتراض را ثبت کنند اما دقت داشته باشند اگر مطمئن هستند که نمره بالاتری می‌گیرند، اعتراض خود را ثبت کنند چون لزوماً ثبت اعتراض و تصحیح مجدد برگه امتحانی به‌منزله افزایش نمره نیست. پس از ثبت اعتراض توسط دانش‌آموز، برگه امتحان برای تصحیح به مصحح چهارم ارسال می‌شود و نمره اعلام‌شده توسط او به‌عنوان نمره نهایی ثبت می‌شود. فرآیند رسیدگی به اعتراضات از امروز یکشنبه 18 تیر 1402 آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه 20 تیر اعتراضات دانش‌آموزان دریافت می‌شود و بعد از آن به هیچ درخواستی رسیدگی نخواهد شد، همچنین فرصت ثبت اعتراض اصلاً تمدید نمی‌شود.

آغاز برگزاری کنکور الکترونیکی از سال آینده

آغاز برگزاری کنکور الکترونیکی از سال آینده

دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری نوبت دوم کنکور 1402 با بیان اینکه آزمون سراسری در امنیت کامل در سراسر ایران اسلامی در حال برگزاری است، گفت: خوشبختانه همه امکانات فراهم شده تا فرزندان عزیزمان در کمال آرامش به رقابت علمی بپردازند و نهایت خدمات را به آنها ارائه دهیم. وزیر علوم در خصوص فرایند اجرای طرح آزمون الکترونیکی گفت: مقرر شده الکترونیکی کردن آزمون‌ها ابتدا برای آزمون‌های کوچک‌تر انجام شود و پس از اجرای موفق آن به آزمون سراسری برسیم. وی افزود: با اجرای طرح کلان ملی برگزاری آزمون الکترونیکی، هم سرعت و هم امنیت آزمون افزایش می یابد ضمن اینکه هزینه‌ها هم کم می‌شوند. وزیر علوم افزود: برنامه سازمان سنجش این است که در سال 1403 آزمون الکترونیکی برای یک آزمون کوچک برگزار شود، برای این منظور از ظرفیت هوش مصنوعی هم در برگزاری آزمون الکترونیکی استفاده می شود. وزیر علوم خطاب به داوطلبان کنکور تاکید کرد: هر رشته علمی ارزش و جایگاه خودش را دارد مهم این است که در هر رشته ای که پذیرفته می شوید تلاش کنید و عمیق درس بخوانید تا موثر باشید اینکه تعداد رشته های محدودی جذابیت داشته باشند درست نیست باید شخصیت علمی کشور ما متوازن باشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: