آوازه‌ی جهانی قهرمان کوچک ایران

رده: خبر
گروه: اندیشه
زمان:

نوجوان فداکار ایذه‌ای با نجات دو زن از میان آتش جان خود را از دست داد. ریاست جمهوری کشور به این نوجوان 15 ساله لقب «قهرمان ملی» داد. چند روزیست که مرگ غم انگیز نوجوان فداکار ایذه‌ای نه تنها در ایران بلکه در جهان خبرساز شده است. علی لندی نوجوان 15 ساله‌ای که با ایثار و فداکاری جان خود را در دست گرفت و به میانه‌های آتش رفت تا جان دو زن را نجات دهد. اما خود در میان شعله‌های آتش گیر افتاده و دچار جراحات شدید شد. علی لندی بعد از تحمل رنج و سختی‌های زیاد و علی‌رغم تلاش‌های پزشکان متخصص جان خود را در روز جمعه دوم مهر ماه از دست داد. فداکاری این نوجوان ایذه‌ای به گوش مردم در سراسر جهان رسیده و از او به عنوان قهرمان کوچک یاد می‌شود. در ادامه به جزئیات خبر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خبرساز شدن فداکاری نوجوان ایذه‌ای در جهان

خبرساز شدن فداکاری نوجوان ایذه‌ای در جهان

در فرانسه شبکه‌ی BFMT درباره‌ی علی لندی گفت: علی لندی نوجوان 15 ساله‌ی ایرانی بعد از نجات دو زن از بین شعله‌های آتش، به علت جراحات شدید ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد. مردم ایران این ایثار و فداکاری نوجوان ایذه‌ای را ستودند. عکس این نوجوان در صفحات اول اغلب روزنامه‌های ایران منتشر شد. این رسانه‌ی خبری در فرانسه همچنین اعلام کرد: رهبر ایران طی تماسی با خانواده‌ی این نوجوان فداکار ایرانی مراتب تسلیت و همدردی خود را ابلاغ کرده است. ریاست جمهوری کشور ایران نیز در پیامی نوشت "تاریخ ایران با فداکاری قهرمانانی که جان خود را برای آرمان‌های انسانی فدا کردند نشان داده شده است". رسانه‌ی فرانسوی زبان این کشور (لسانسیل) لوگزامبورگ نیز به فداکاری علی لندی اشاره و از او به عنوان "قهرمان کوچک ایران" یاد کرده است. طبق گزارشات این خبرگزاری، رسانه‌های محلی از شجاعت علی لندی و فوت او در اثر سوختگی شدید در رور جمعه 2 مهر 1400 خبر دادند. خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در بخش انگلیسی زبان خود نوشت: نوجوان فداکار ایرانی بعد از مرگ غم انگیزش در پی نجات دو زن از میان شعله‌های آتش در ایران لقب "قهرمان ملی" گرفت. این خبرگزاری همچنین در این باره نوشت: علی لندی نوجوان 15 ساله‌ی ایرانی اهل شهرستان ایذه در جنوب غرب ایران در اقدامی شجاعانه که منجر به فوتش شد، مورد تقدیر گسترده قرار گرفت. او پس از نجات دو زن، خود گرفتار آتش و دچار سوختگی شدید شد. مقامات ایرانی نیز این اقدام ایثارگرانه‌ی علی لندی را تقدیر و ریاست جمهوری کشور نیز به او لقب "قهرمان ملی" داد. وزارت آموزش و پرورش کشور نیز از علی لندی به عنوان "قهرمانی بزرگ" برای نسل جوان کشور یاد کرد. در گزارشات مربوط به این حادثه آمده که این نوجوان 15 ساله قبل از فوت برای درمان پیشرفته به استان اصفهان منتقل شده است.

علی لندی نسلی از حسین فهمیده‌ها

علی لندی نسلی از حسین فهمیده‌ها

سازمان بسیج دانش‌آموزی نیز در پی درگذشت علی لندی اعلام کرد: این دانش‌آموز با از خود گذشتگی، عزت، شرف و ایثار را معنی دوباره بخشید. این سازمان همچنین در پیامی نوشت: پهلوانان نمی‌میرند.ایران در تاریخ پرافتخار خود شاهد دلاوری‌ها و از خود گذشتگی‌های بسیاری بوده است. حافظه تاریخی مردم ایران به یاد آورنده‌ی صحنه‌های بدیع و دست پرورده‌های پدران و مادران ایران زمین است. یک روز در صحنه‌ی مبارزه با رژیم ستمکار پهلوی، یک روز پنجه در پنجه انداختن با دشمن تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق، روز دیگر صحنه‌ی خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از سیل، زلزله، بی‌آبی و کرونا و امروز نوجوانی از نسل حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها خود را برای نجات هم‌نوعان و هم‌وطنان گرفتار به آتش انداخت و با از خود گذشتگی به عزت، شرف و ایثار معنی دوباره بخشید. سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه‌ی این پیام بیان کرد: علی لندی با شجاعت در این روزهای آغازین سال تحصیلی از مدرسه‌ی شجاعت و ایثار فارغ‌التحصیل شد. او امروز نمادی از فداکاری و الگویی برای جوانان و نوجوانان سرزمین است. این سازمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی این نوجوان شجاع و با تسلیت به خانواده آن عزیز و عموم دانش‌آموزان از خداوند متعال برای ایشان طلب علو درجات می‌کند.

احداث مدارسی به نام علی لندی در 31 استان

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به رسم یاد بود از نوجوان فداکار ایذه‌ای در 31 استان کشور مدارسی به نام علی لندی نامگذاری می‌شوند. مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن عرض تسلیت شهادت این نوجوان فداکار ایذه‌ای گفت: به منظور پاسداشت از اقدام فداکارانه و ایثارگرانه‌ی این دانش‌آموز ایذه‌ای مدارسی را به نام ایشان در سراسر کشور نامگذاری می‌کنیم. زیبنده کردن نام مدارس به نام این قهرمان کوچک در حقیقت ادای دینی نسبت به بزرگ‌منشی و ایثار این نوجوان است. رشادت و شجاعت علی لندی یک درس بزرگ برای همه ماست که باید برای دانش‌آموزان تداعی و بازگو شود. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: به همت همکاران نوسازی مدارس در استان خوزستان، مدرسه‌ای در روستای زادگاه این نوجوان فداکار (بلوطک شیخان شهرستان ایذه) به نام این دانش‌آموز ساخته می‌شود که انشاالله تا دهه‌ی فجر امسال افتتاح خواهد شد. رخشانی‌مهر ادامه داد: این مدرسه‌ی 6 کلاسه با مساحت 850 مترمربع و زیربنای 620 مترمربع در دو طبقه ساخته می‌شود. همچنین علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر یک‌روزه خود به شهرستان ایذه، با خانواده دانش‌آموز شهید "علی لندی" دیدار کرد. او در دیدار با خانواده دانش‌آموز شهید علی لندی، حکم اعطای مدال افتخار بین‌المللی «ایثار و شجاعت» را به خانواده این شهید اهدا نمود.

سخن آخر

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای با ایثار و شجاعت خود نشان داد که همچنان نسل حسین فهمیده‌ها نمرده و انسانیت زنده است. رشادت این نوجوان 15 ساله باید درس بزرگی برای همه‌ی ما و فرزندان این سرزمین باشد. مؤسسه‌ی علوی نیز شهادت این نوجوان شجاع را به خانواده‌ی محترمش تسلیت می‌گوید و برای ایشان از درگاه الهی طلب علو درجات را دارد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: