آیا می‌توان رشته تجربی و ریاضی را ادغام کرد؟

رده: خبر
زمان:

آیا می‌توان رشته تجربی و ریاضی را ادغام کرد؟

آیا می‌توان رشته تجربی و ریاضی را ادغام کرد؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آیا ضرورت دارد دو رشته مجزای ریاضی و تجربی داشته باشیم؟ محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی دبیران دروس علوم پایه کشور، اظهار کرد: اگر دانش‌آموزان باید به درستی هدایت تحصیلی نشوند و متناسب با علایق و استعدادهایشان انتخاب رشته نکنند، در اثر هدایت تحصیلی نادرست، ساماندهی نیروی انسانی هم با مشکل مواجه می‌شود و در برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل و مجبور می‌شویم معلم نامرتبط داشته باشیم، غیرمرتبط شدن تدریس معلمان، ناشی از چارچوب‌های غلطی است که رایج شده است. معاون آموزش متوسطه اظهار داشت: در راهکار 1-1 سند تحول بنیادین توجه به برنامه درسی ملی به عنوان یک رویکرد تحولی مطرح است، توجه به مقوله جنسیت و نگاه تربیتی اهمیت دارد، در معاونت متوسطه متولی امر آموزش هستیم. اما آموزش و تربیت به هم گره خورده است، شایستگی‌ها باید در دانش‌آموز تبدیل به رفتار شود، علمی که اثر تربیتی نداشته باشد بی‌ثمر است.

اعلام زمان برگزاری آزمون جامع استخدامی‌های 1400 آموزش و پرورش

اعلام زمان برگزاری آزمون جامع استخدامی‌های 1400 آموزش و پرورش

آزمون جامع پایانی مهارت آموزان مشمولان ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و جاماندگان دوره‌های قبل در روز پنج شنبه چهارم اسفندماه برگزار خواهد شد. به گفته ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، افرادی مجاز به شرکت در این آزمون خواهند بود که پودمان‌های یک، دو و دوره فرهنگی را با موفقیت گذرانده و نمره قبولی را در تمامی دروس آموزشی و حدنصاب کارآموزی و فرهنگی کسب کرده باشند. براین اساس و طبق اعلام معاونت آموزش دانشگاه فرهنگیان، شرط ورود به آزمون اصلح، کسب نمره 12 به بالا در تمام دروس فرهنگی است و اگر فردی در تمام دروس نمره 20 بگیرد، اما در درسی 11.99 شود، امکان ورود به آزمون اصلح را ندارد و آزمون جبرانی صرفا دروسی که نمره زیر 12 کسب شده، در اسفند ماه برگزار می شود. در همین راستا، بیش از 21 هزار نفر در آزمون فرهنگی مهارت آموزان شرکت کرده بودند که از این تعداد نزدیک به 18 هزار نفر با اخذ نمره 12 به بالا در تمام دروس و نمره 14 در کارورزی، می‌توانند در آزمون اصلح که 4 اسفندماه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

نحوه رتبه‌بندی نومعلمان

نحوه رتبه‌بندی نومعلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نحوه رتبه‌بندی نومعلمان، ثبت اعتراض به رتبه‌های اعلامی و روند رسیدگی به تخلفات ناشی از درج اطلاعات خلاف واقع برای رتبه‌بندی را اعلام کرد. صادق ستاری‌فرد در بخشنامه‌ای که نیمه اول بهمن ماه سال جاری در 12 بند نگاشته و ابلاغ شده است، خطاب به مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها نکاتی را در خصوص اجرای رتبه‌بندی معلمان تبیین کرده است. در این بخشنامه آمده است که به منظور اجرای صحیح قانون نظام رتبه‌بندی معلمان مصوب 1400/12/15 مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران با اصلاحات و الحاقات بعدی و شیوه‌نامه اجرایی آن، مصوبه پس از بررسی و تأیید هیئت ممیزه مرکزی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: