اتمام سنجش سلامت کلاس اولی‌ها تا پایان خرداد

رده: خبر
زمان:

اتمام سنجش سلامت کلاس اولی‌ها تا پایان خرداد

اتمام سنجش سلامت کلاس اولی‌ها تا پایان خرداد

بنابر اعلام رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، کار سنجش سلامت نوآموزان اول ابتدایی تا پایان خردادماه به اتمام می‌رسد و گرچه پایگاه‌هایی برای انجام سنجش سلامت جاماندگان در نظر گرفته خواهد شد اما بهتر است خانواده‌ها سنجش فرزندان خود را به تابستان موکول نکنند. حمید طریفی حسینی اظهار کرد: بر اساس آمار سال گذشته حدود یک میلیون و 700 هزار کلاس اولی داریم که گروه هدف ما هستند. وی با بیان اینکه حدود 100 هزار نفر از گروه هدف یک میلیون و 700 هزار نفری کلاس اولی‌ها نیازی به سنجش ندارند، توضیح داد: این تعداد نیازی به سنجش سلامت ندارند، چراکه یا با تکرار پایه مواجه هستند و باید دوباره در پایه اول تحصیل کنند و یا قبلا کارهای سنجش آنها انجام شده است. بنابر اظهارات طریفی، به طور میانگین روزانه حدود 10 هزار نفر در پرتال وزارت آموزش و پرورش نوبت‌گیری می‌کنند و تا انتهای خرداد ماه کار سنجش بالای 90 درصد از نوآموزان انجام می‌شود. رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، تصریح کرد: بر اساس برآوردی که از جمعیت مهاجرین و دانش‌آموزان در سال قبل داریم، جمعیت هدف ما در واقع حدود یک میلیون و 600 هزار نفر است. از این تعداد تا کنون حدود یک میلیون و 350 هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند، به این معنا که کار ارزیابی آنها انجام شده است و حدود 50 هزار نفر هم نوبت‌گیری کرده‌اند و طی پنج، شش روز آینده کار ارزیابی آنها انجام می‌شود. وی این را هم گفت که کار ارزیابی سنجش سلامت حدود 200 هزار نفر دیگر از گروه هدف این طرح باقی مانده است که طبق هماهنگی‌های انجام شده در دو هفته باقی مانده تا انتهای خرداد ماه کار سنجش سلامت این تعداد نیز انجام می‌شود.

دریافت اجباری پول برای تحویل کارنامه دانش‌آموزان تخلف است.

دریافت اجباری پول برای تحویل کارنامه دانش‌آموزان تخلف است.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای توانمندی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهر تهران که امروز در باشگاه ورزشی امام رضا(ع) برگزار شد در خصوص الزام به دریافت وجه برای تحویل کارنامه دانش‌آموزان در برخی مدارس، اظهار کرد: این کار خطا و قطعاً خلاف است؛ از خانواده‌ها تقاضا می‌کنم اگر برایشان ممکن بود به مدرسه کمک کنند اما هیچ مدیری حق ندارد چنین کاری کند و قطعاً تخلف است. وی درباره نقل و انتقال معلمان نیز گفت: در نقل و انتقالات، اولویت کلاس درس است؛ اگر کلاس درس خالی نشود، همه همکاری لازم را می‌کنیم. ولی اگر قرار است کلاس درس خالی شود، همه هم و غم این است معلم در کلاس درس باشد. صحرایی اضافه کرد: امسال برای نقل و انتقالات دو تغییر جدی داشتیم؛ اولا اختیار را به استان‌ها دادیم که خودشان کار را انجام دهند و دوماً انتقال به کلان‌شهر به دلیل نیاز زیاد تهران و مازاد برخی مناطق، انجام می‌شود و بر همین اساس امسال انتقال به تهران و بعضی از کلان‌شهرها را خواهیم داشت.

اعلام نحوه فعالیت هنرستان‌ها در روز پنج‌شنبه

اعلام نحوه فعالیت هنرستان‌ها در روز پنج‌شنبه

براساس اعلام شورای عالی آموزش و پرورش، فعالیت هنرستان‌ها در روز پنج‌شنبه با اطلاع آموزش و پرورش منطقه بلامانع است. باتوجه به درخواست برخی استان‌ها و پیگیری دفتر آموزش متوسطه فنی‌حرفه‌ای و کاردانش مبنی بر درخواست فعال بودن هنرستان‌ها در روز پنج‌شنبه، شورای‌عالی آموزش و پرورش طی نامه شماره 120/124494 به تاریخ 1402/03/16 عنوان داشت: «با استناد به مصوبه چهل و یکمین جلسه کمیسیون معین که عنوان می‌دارد، مدیر مدرسه می‌تواند متناسب با وضعیت مدرسه و همچنین اقتضائات برنامه درسی و شرایط اقلیمی و آب و هوایی، برنامه درسی مدرسه را به‌ویژه در دوره دوم متوسطه در 6 روز هفته تنظیم و با اطلاع آموزش و پرورش منطقه، اجرا کند.» بنابراین نامه، باتوجه به اقتضائات برنامه درسی، فعالیت هنرستان‌ها در روز پنج‌شنبه با اطلاع آموزش و پرورش منطقه بلامانع است.

برگزاری مرحله نهایی مسابقه ملی دانش مغز

برگزاری مرحله نهایی مسابقه ملی دانش مغز

دور نهایی از مسابقه ملی دانش مغز با مشارکت 53 دانش‌آموز برگزیده از 15 استان کشور، 28 اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار شد، برگزیدگان به مسابقات جهانی آمریکا-واشنگتن راه خواهند یافت. هدف از برگزاری مسابقه بین‌المللی دانش‌آموزی دانش مغز «ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن»، «پرورش استعدادهای جوان»، «‌استفاده از ایده‌های نو» و «هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب» است. مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان نوابغ دانش‌آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت‌های لازم را برای ترویج و توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با دانش علوم شناختی درسطح کشورها را فراهم می‌کند. این مسابقات سالانه در بیش از150 مرکز و 50 کشور دنیا برگزار می‌شود. در مرحله نخست نهمین دوره مسابقه دانش مغز، 2 هزار و 300 دانش‌آموز از 20 استان کشور در بهمن ماه سال گذشته به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند که 53 دانش‌آموز برتر از 15 استان کشور به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: