اجرای آیین‌نامه ملی مهارت‌

رده: خبر
زمان:

اجرای آیین‌نامه ملی مهارت در تمام پایه‌ها

اجرای آیین‌نامه ملی مهارت در تمام پایه‌ها

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیین‌نامه ملی مهارت‌آموزی اظهار کرد: «در راستای بحث مهارت‌آموزی هدف‌گذاری کرده‌ایم که موضوع مهارت‌آموزی هم در دوره ابتدایی و هم متوسطه اول و دوم دنبال شود و برنامه مشخصی در راستای فصل هشتم سند تحول که مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها در اجرای سند تحول باید اتفاق بیفتد، نگاشت نهادی تهیه شده و در آیین‌نامه مهارت دانش‌آموزان خلاصه شده است.» وی ادامه داد: «این آیین‌نامه در کمیسیون‌های دولت مطرح شده و انشالله در روزهای آینده بتوانیم از کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت درخواست کنیم که به صحن هیات دولت بیاید و پس از تصویب آن در امر تقویت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای تسهیل‌گری کند. امید است از این طریق کیفیت را در کنار کمیت به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بدهیم. اولویت ما کیفیت‌بخشی به آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در کنار توسعه کمی آن است.»

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز تا مهرماه 1403

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز تا مهرماه 1403

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در نشست مدیران کل نوسازی مدارس کشور با تبریک فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان و تقارن این ماه عزیز با بهار طبیعت و تقدیر از زحمات یک ساله مدیران کل، اظهار داشت: روزهای حیاتی و حائز اهمیت را در ایام پایانی سال پیش رو داریم، باید برای پیگیری ماموریت‌ها تلاش کنیم. وی با اشاره به اینکه زنگ مدارس جدید جایگزین کانکسی بالای 10 دانش‌آموز در مهرماه باید زده شود، تاکید کرد: تلاش کنیم تا این قبیل مدارس کانکسی در مهرماه 1403 وجود نداشته نباشد و جمع‌آوری شوند. همچنین این مقام مسئول تاکید کرد در ماه مبارک رمضان و عید نوروز از جلسات غیرمفید و ماموریت‌های غیرضرور پرهیز شود.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته 1401

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته 1401

علی فرهادی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بابت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 1401 هیچ بدهی ندارد گفت: پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات با تاخیر انجام شد؛ حقوق دو ماه مهر و آبان آن‌ها به استان‌ها ابلاغ و پرداخت شده است. وی به زمان پرداخت مابقی معوقات حقوق آن‌ها اشاره کرد و افزود: چون پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات براساس یک نظامی است که به موسسات پرداخت می‌شود، تلاش می‌کنیم قبل از پایان اسفند حتما یک ماه دیگر آن‌ها پرداخت شود. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اضافه تدریس شاغلان و بازنشستگان یا همان حق‌التدریس را نیز حداقل به مدت سه ماه را پرداخت می‌کنیم.

احداث 40 پروژه مدرسه‌سازی در شهر تهران

احداث 40 پروژه مدرسه‌سازی در شهر تهران

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران با بیان اینکه 40 پروژه مدرسه‌سازی در سطح شهر تهران در حال احداث است، از بهره‌برداری تمام پروژه‌ها در مهر 1403 خبر داد. نعمت بنی‌آدم با بیان اینکه اکنون بهترین دوران خدمت خیرین در ایران مخصوصا در استان تهران است، گفت: «‌در تعاملی که با آموزش‌و‌پرورش و سازمان نوسازی مدارس داریم، در شرایط فعلی تعهد خیرین به 10 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.» وی ادامه داد: « معاون اول رئیس‌جمهوری هم قول داده‌اند که 5 هزار میلیارد برای کمک به خیرین تا اردیبهشت تامین شود تا از این طریق نقصان فضاهای آموزشی در سطح تهران انجام شود.» رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران اضافه کرد: «در شرایط فعلی بیش از 40 پروژه در سطح تهران در حال احداث است و 40 میلیارد هم برای استان تهران دستور تخصیص صادر شده است.» بنی‌آدم تاکید کرد: «‌تهران در شرایط فعلی وضعیت خوبی دارد و انشالله در مهرماه 1403 همه پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.»

شناسایی 900 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

شناسایی 900 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مسائلی که در همه استان‌ها در حال پیگیری است، موضوع بازماندگان از تحصیل است. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این طرح به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرایی دیگر در حال انجام است. به گفته صحرایی، با اجرای این طرح تلاش می‌شود تا هیچ دانش آموزی به هیچ علتی از تحصیل باز نماند. وی گفت: سال گذشته حدود 900 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و امسال بیش از 200 هزار دانش‌آموز شناسایی شدند که به تدریج کارهای ادامه تحصیل آن‌ها در حال انجام است. صحرای افزود: برخی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مسیری دیگری برای زندگی انتخاب کردند که ساماندهی آن‌ها در حال انجام است تا این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل به مدارس بازگردند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: