اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین

رده: خبر
زمان:

اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در مدارس

اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در مدارس

سیدمصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در نشست خبری خود بر اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت یادگیری تأکید کرد. وی از وجود 48,615 مدرسه با 6.9 میلیون دانش‌آموز و 300 هزار معلم در مقاطع متوسطه خبر داد. همچنین، 43.1% دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند. برنامه‌های کلیدی این معاونت شامل عدالت آموزشی، توانمندسازی معلمان، حمایت از مدارس شبانه‌روزی و آموزش مهارت‌های شغلی است. 298 میلیارد تومان بودجه برای تجهیز هنرستان‌ها در نظر گرفته شده و دو سامانه آموزشی جدید رونمایی شده است.

نشست «انجمن‌های کتاب کودک و نوجوان؛ هم‌گرایی، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها» برگزار می‌شود؛

نشست «انجمن‌های کتاب کودک و نوجوان؛ هم‌گرایی، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها» برگزار می‌شود؛

به گزارش پانا، نخستین نشست از بیست‌ودومین جشنواره ملی کتاب رشد با عنوان «انجمن‌های کتاب کودک و نوجوان؛ هم‌گرایی، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها» روز چهارشنبه 24 بهمن 1403 در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود. این نشست با هدف بررسی ظرفیت‌ها، هم‌گرایی انجمن‌ها، تنظیم‌گری، نظارت و سیاست‌گذاری در حوزه کتاب کودک و نوجوان برگزار خواهد شد. از سخنرانان این رویداد می‌توان به فتح‌الله فروغی، علیرضا سبحانی‌نسب، جواد هداوند و محمدحسین ظریفیان اشاره کرد و دبیری علمی نشست بر عهده محمدحسن شاهنگی است. آیین پایانی جشنواره هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد.

کاروان ورزش دانش‌آموزی ایران به صربستان اعزام می‌شود؛

به گزارش پانا، در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت ورزش و جوانان، بر اهمیت ورزش دانش‌آموزی به‌عنوان پایه ورزش قهرمانی تأکید شد. سیدمحمد شروین اسبقیان اعلام کرد که حمایت از ورزش دانش‌آموزی در اولویت وزارت ورزش است و دانش‌آموزان اعزامی به مسابقات مانند سایر تیم‌های ملی دیده خواهند شد. محمد جعفری نیز بر ضرورت استعدادیابی از سنین پایین و نقش 33 هزار معلم تربیت‌بدنی در این روند تأکید کرد. همچنین، برگزاری اردوهای انتخابی برای تعیین بهترین ورزشکاران جهت اعزام به مسابقات صربستان مورد تأکید قرار گرفت.

‌تولید بسته‌های آموزشی برای دبیران، دانش‌آموزان و عوامل اجرایی آزمون‌های نهایی

‌تولید بسته‌های آموزشی برای دبیران، دانش‌آموزان و عوامل اجرایی آزمون‌های نهایی

به گزارش ایسنا، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، در گردهمایی ارتقای کیفیت سنجش و آموزش حرفه‌ای ریاضی بر استانداردسازی آزمون‌ها تأکید کرد و گفت که راهنمای عمل سازمان پژوهش مبنای طراحی سوالات است. وی از تولید بسته‌های آموزشی برای دبیران، دانش‌آموزان و مصححان خبر داد. همچنین، سیدعلی جعفری، رئیس گروه نظارت و ارزشیابی، با تحلیل نتایج آزمون‌های نهایی ریاضی، بر اهمیت این تحلیل‌ها در بهبود یادگیری و کیفیت آموزشی تأکید کرد.

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از مجموعه ورزشی شهید چمران حکیمیه تهران

به گزارش پانا، محمد جعفری، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، به همراه حمیدرضا صائبی، سرپرست دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی و جمعی از مشاوران این معاونت، از مجموعه ورزشی شهید چمران در حکیمیه تهران بازدید کرد. در جریان این بازدید، شهامت عباسی، مدیر مجموعه، گزارشی از وضعیت امکانات ورزشی ارائه داد و به ظرفیت‌های موجود و نیازهای بخش‌های مختلف مجموعه، از جمله استخر، سالن ورزشی چندمنظوره و زمین‌های چمن طبیعی و مصنوعی اشاره کرد. این بازدید در راستای بررسی امکانات و توسعه خدمات ورزشی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان انجام شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: