طرح معلم تمام وقت و افزایش ساعات تدریس

رده: خبر
زمان:

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن، به ابلاغ طرح معلم تمام وقت اشاره کرد و گفت: طرح معلم تمام وقت در راهکار سند تحول بنیادین آمده است. ما به نگاه گزینشی به قوانین انتقاد داریم، زمانی که در مسیر اجرای این طرح قدم برمی‌داریم مورد انتقاد و هجمه قرار می‌گیریم.

طرح معلم تمام وقت و افزایش ساعات تدریس

افزایش ساعت تدریس معلمان

هرچند هدف سند تحول، تنها حضور معلمان در کلاس و افزایش ساعت‌های تدریس آن‌ها نیست. الهیار ترکمن به موضوع تمام وقت شدن معلمان در سند تحول بنیادین که به افزایش ساعت‌های تدریس معلمان در آن مستند است، اشاره کرد و گفت: به‌هیچ عنوان این‌طور نیست! موضوع طبقه‌بندی شغل معلمان را تغییر ندادیم. دقت کنید ساعت کاری معلم بر اساس شورای عالی اداری تغییری نکرده و همان 24 ساعت در هفته است

موانع توسعه‌ی آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل آموزش و پرورش این است که هنوز نتوانستیم برای توسعه‌ی آن قوانین مشخصی تدوین کنیم که گامی بنیادین در توسعه آموزش و پرورش ایجاد کند و هنگامی‌که از قوانین ابلاغی استفاده می‌کنیم به سرعت مورد انتقاد و هجمه قرار می‌گیریم.

بخشنامه اضافه تدریس معلمان

این بخشنامه از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد. در این بخشنامه شورای عالی اداری باهدف جبران خدمات افزایش 6 ساعت تدریس با پرداخت 17.5 درصد را مد نظر قرار داده است. بر اساس این طرح ساعات کاری معلمان در هفته همان 24 ساعت است. دبیرانی که می‌خواهند تدریس اضافی داشته باشند مشمول 30 ساعت در هفته خواهند شد و باهدف جبران خدمات آن‌ها بر اساس قانون 17.5 درصد فوق‌العاده در حکم کارگزینی آن‌ها قرار می‌گیرد.

قوانین استفاده از طرح

دبیران و هنرآموزان متقاضی که خواهان استفاده از فوق‌العاده ویژه مذکور هستند مبایست حداقل 5 سال امکان ادامه خدمت تا رسیدن به دوره‌ی بازنشستگی تکلیفی طبق تبصره‌های 2 و 3 ماده 102 قانون مدیریت خدمات کشوری را داشته باشند. همچنین هنر آموزان و دبیرانی که براساس طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور به دلیل داشتن 20 سال سابقه تدریس، مدیریت، معاونت یا رسیدن به سن 50 سالگی، ساعت کاری آن‌ها تا 4 ساعت کاهش پیدا کرده یا خواهد کرد چنانچه به در طی یک هفته 30 ساعت به امر تدریس اشتغال داشته باشند برخورداری آنان در صورت تمایل از طرح فوق‌العاده مذکور امکان پذیر است.

الهیار ترکمن در پایان اظهار کرد: نباید به قوانین نگاه گزینشی داشت. اگر قانون خوب است، کلیت آن باید اجرایی شود و اگر خوب نیست به چه دلیل تایید و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است. این نگاه گزینشی به قوانین بوده که موجب توقف و مشکل در رشد نظام آموزشی شده است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: