پیک امید، شادی را به کودکان هدیه می‌کند

رده: خبر
زمان:
پیک امید، شادی را به کودکان هدیه می‌کند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، روز جمعه در صفحه‌ی شخصی خود در فضای مجازی ویدئویی مبنی بر اجرای طرح امداد فرهنگی (پیک امید) در سیستان و بلوچستان، نوشت: در طرح امداد فرهنگی (پیک امید) قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و شادی به کودکان هدیه می‌شود. چهره‌های خندان و دل‌های شاد فرزندان عزیزم در اجرای این برنامه‌ها، هم‌وارکننده‌ی تحقق اهداف تربیتی است. وی تاکید کرد: پیک امید به همه‌ی استان‌های کشور و به همه‌ی دانش آموزان ایران می‌رسد.

اجرای طرح امداد فرهنگی (پیک امید) در سیستان و بلوچستان

با توجه به این‌که همه‌ی کودکان ایران، امکان بهره‌گیری از خدمات فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی و پرورش خلاقیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ندارند، طرح امداد فرهنگی (پیک امید) در مرحله‌ی اول به مدت 3 روز از تاریخ 20 تا 22 اسفند ماه 97 در روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان اجرا شد. در این طرح، هر روز سه واحد کتاب‌خانه‌ی سیار با حضور مربیان در 3 نقطه‌مستقر شده و با ارائه‌ی فعالیت‌هایی مانند کاردستی، قصه‌گویی، روزنامه‌ی دیواری، بازی و سرگرمی و ... به مخاطبین خدمت‌رسانی کردند.

اهدای یک کتاب‌خانه به هر روستا

محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری، قبل از این، درباره‌ی اجرای طرح پیک امید اعلام کرده بود که اصلی‌ترین وظیفه‌ی کانون، ارائه‌ی خدمات فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی و پرورش خلاقیت برای کودکان است. به همین دلیل، طرح امداد فرهنگی با عنوان "پیک امید" طراحی شده تا بدین وسیله به روستاها و مراکز ضعیف در این موضوع، فعالیت‌هایی مانند اهدای کتاب، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، آموزش هنرهای دستی، کاردستی، نمایش فیلم و پویانمایی ارائه گردد.

پیک امید، شادی را به کودکان هدیه می‌کند

اهدای هدیه‌ی فرهنگی، لوازم‌التحریر و کتاب به کودکان

وی هم‌چنین گفته بود که در طرح پیک امید، علاوه بر تمامی این فعالیت‌ها، یک کتاب‌خانه‌ی کوچک روستایی برای هر روستا، اهدا خواهد شد و مربیان کانون در واحد سیار، هر ماه یک بار به این کتاب‌خانه‌ها رجوع کرده و کتب جدید را جایگزین کتب قدیمی می‌کنند .هم‌چنین با احداث کتاب‌خانه در هر روستا، بسته‌های هدیه‌ی فرهنگی، لوازم‌التحریر و کتاب به کودکان اهدا می‌شود. در واقع تلاش کانون پرورش فکری این است تا مربیان سیار، جهت به روز کردن کتاب‌های کتاب‌خانه‌ها، در طول سال به این مناطق مراجعه کنند.

در طرح پیک امید که برای اولین بار از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده، 40 مربی از کانون پرورش فکری حضور دارند و همراه با واحد نمایش سیاری که امکانات نمایش فیلم در آن فراهم شده است، در روستاها مستقر هستند. علاوه بر این، در هر روستا، یک تیم از مربیان کانون حضور پیدا می‌کنند و آموزش‌های متعددی در حوزه‌ی فرهنگی، هنری، ادبی و هنرهای تجسمی به کودکان ارائه می‌دهند. طبق اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکنون 9 روستا بر اساس میزان محرومیت، تحت پوشش طرح پیک امید قرار گرفته‌اند. این ویژه برنامه که از 20 تا 22 اسفند برگزار شد، با اهدای پنج هزار جلد کتاب و سه هزار عدد اسباب‌بازی و وسیله کمک آموزشی همراه بود. این طرح در سال 98 نیز دوام خواهد داشت. زمردیان گفت: با توجه به استقبالی که از سوی مربیان داوطلب و فعالان فرهنگی به عمل آمده است، طرح پیک امید در سال آینده تدوام خواهد داشت و این طرح به سایر استان‌ها و مناطق محروم و کم برخوردار اعزام خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: