به گزارش ایسنا، محمد مدادی اعلام کرد نشست هماندیشی میان مدیران منتخب مدارس ابتدایی و کارشناسان سلامت آموزش و پرورش مناطق 19گانه تهران برگزار شده است؛ نشستی که بهعنوان دومین مرحله از اجرای «طرح ملی محیطیار» در پایتخت برگزار میشود. مدادی، رئیس مرکز آموزش محیطزیست و تربیت محیطبان، با اشاره به برگزاری همایش بزرگ مراقبین سلامت در آبانماه سال جاری با حضور 420 نفر در سالن همایشهای بینالمللی شهدای محیطزیست، گفت این نشست جدید با هدف تبیین اهداف و بررسی راهکارهای اجرایی طرح محیطیار در مدارس ابتدایی تهران تشکیل شده است. او با تأکید بر ضرورت همکاری نزدیک مدارس و ادارات آموزش و پرورش در پیشبرد این طرح افزود: «طرح ملی محیطیار فرصتی مهم برای نهادینهسازی فرهنگ حفاظت از محیطزیست در میان دانشآموزان است و مدارس ابتدایی در این مسیر نقش کلیدی دارند.» مدادی همچنین این نشست را زمینهساز تقویت همکاریها و همافزایی بیشتر میان مدارس و بخش آموزشی دانست.
عملکرد درخشان تیمهای والیبال دانشآموزی ایران در رقابتهای جهانی
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، تیمهای والیبال دختران و پسران دانشآموزی ایران در رقابتهای قهرمانی زیر 15 سال جهان که به میزبانی شانگلو چین در حال برگزاری است، عملکردی درخشان از خود نشان دادهاند. در بخش دختران، تیم ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی با ارائه یک بازی قدرتمند و پیروزی دو بر صفر مقابل شیلی، صدرنشینی گروه D را از آن خود کرد. این مسابقه با امتیازات 12-25 و 18-25 به سود ایران پایان یافت. دختران کشورمان اکنون باید در مرحله یکچهارم نهایی به مصاف تیم برزیل بروند. در بخش پسران نیز، تیم ایران در آخرین بازی دور گروهی با شکست عربستان و کسب برد دو بر صفر، بهعنوان سرگروه راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. این مسابقه با امتیازات 18-25 و 17-25 به پایان رسید. پسران ایران در مرحله بعد باید با تیم چین1 روبهرو شوند.
رئیس مجمع خیران مدرسهساز کشور: خیرین 18 هزار میلیارد برای مدرسهسازی کمک کردند
به گزارش ایسنا، حمیدرضا شاهحسینی، رئیس مجمع خیران مدرسهساز کشور اعلام کرد خیرین تاکنون 18 هزار میلیارد تومان برای مدرسهسازی کمک کردهاند که نتیجه آن افتتاح 2400 کلاس درس بوده است. او افزود این رقم تا پایان سال به 30 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و خیرین در سالهای اخیر نقش بزرگی در ساخت هزاران مدرسه داشتهاند. شاهحسینی با تأکید بر اینکه مدرسهسازی بهترین نوع کار خیر است، گفت 61 درصد مدارسی که امسال افتتاح شدهاند، توسط خیرین ساخته شده است و برنامهریزی شده تا پایان سال 12 هزار میلیارد تومان پروژه آموزشی دیگر نیز توسط خیرین تکمیل شود. او همچنین از رشد 56 درصدی مشارکت مالی خیرین طی دو سال اخیر خبر داد و یادآور شد فعالیتهای این مجمع از سال 1377 آغاز شده و تاکنون هزاران کلاس درس در سراسر کشور به بهرهبرداری رسیده است. قدرتالله ولدی، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نیز در این مراسم اعلام کرد در این شهرستان 318 کلاس با تراکم بالای 35 نفر وجود دارد و توسعه فضای آموزشی میتواند این چالش را برطرف کند. او به پروژههای در حال ساخت در مناطق باده و تنگلُره اشاره کرد و گفت مدارس تنگلُره 80 درصد پیشرفت داشته و باید هرچه سریعتر تکمیل شوند.
پیش ثبتنام اعتکاف دانشآموزی آغاز شد
به نقل از پانا، سامانه دانش آموزی نورینو به منظور پاسخگویی به سوالات دینی و مذهبی دانش آموزان و همچنین ثبت نام و اطلاع رسانی مسابقات و فعالیت های فرهنگی و پرورشی آغاز به کار کرده است. پیش ثبت نام اعتکاف دانش آموزی در سامانه نورینو از تاریخ 8 آذرماه فعال شده است و دانش آموزان می توانند با ورود به سامانه از طریق پنل کاربری خود، پس از ورود به سامانه «نورینو» و از بخش «پویش ها و مسابقات عمومی» با کلیک بر روی «پیش ثبت نام اعتکاف دانش آموزی» در مراسم معنوی اعتکاف دانش آموزی سال 1404 ثبت نام کنند.
علیرضا کاظمی: تحول پایدار از مدرسه آغاز میشود
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل استانها بر لزوم ایجاد تحولی عمیق و پایدار در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و ثبات مدیریتی و پرهیز از سیاستزدگی را شرط اصلی پیشرفت در این حوزه دانست. او با اشاره به گستردگی چالشهای آموزش و پرورش گفت بیثباتی مدیریتی و انباشت مشکلات طی سالهای گذشته مانع شکلگیری تحولی بنیادین شده است؛ مشکلات امروز نتیجه سالها سادهانگاری در مسائل آموزشی است. کاظمی تحول را امری مدرسهمحور دانست و معاونان آموزش متوسطه را «سفیران تحول» معرفی کرد. او تأکید کرد تا زمانی که نگاه تحولی در مدرسه ایجاد نشود، نباید انتظار تغییر چشمگیر داشت و معاونان باید حلقه اتصال سیاستها و میدان عمل باشند. وزیر آموزش و پرورش همچنین به سهم بالای رشتههای نظری در کشور اشاره کرد و گفت در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا 60 تا 70 درصد دانشآموزان در شاخههای مهارتی تحصیل میکنند، نظام آموزشی ایران با کمبود مهارتآموزی و تنوع نامناسب رشتهها مواجه است. او بر ضرورت اصلاح ساختار آموزشی متناسب با نیازهای جامعه تأکید کرد.