احداث مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم

رده: خبر
زمان:

احداث مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم

احداث مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از تاسیس مدرسه ویژه برای دانش‌آموزان اوتیسم خبر داد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی با تاکید بر اینکه پیگیر هستیم تا برای دانش‌آموزان عزیز اوتیسم، تاسیس مدرسه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: موضوع اجرای قانون حمایت از افراد با نیازهای ویژه را نیز بیش از هر زمان دیگری دنبال خواهیم کرد و امروز به مناسبت روز جهانی معلولان فرصتی پیش آمده تا درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای خدمت‌رسانی به کودکان دارای نیازهای ویژه با هم به گفت‌وگو بشینیم.

چتر عدالت آموزشی بر سر دانش‌آموزان تیزهوش محروم

چتر عدالت آموزشی بر سر دانش‌آموزان تیزهوش محروم

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در حوزه عدالت آموزشی بسیار مورد توجه دولت‌مردان دولت سیزدهم قرار گرفته، موضوع افزایش سهم دانش‌آموزان دهک‌های پایین جامعه از تحصیل در مدارس استعداد درخشان است. در اولین روزهای آبان ماه بود که سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خبر از دستور رئیس‌جمهوری ایران اسلامی در خصوص توجه هرچه بیشتر دولت به قشر ضعیف جامعه در عرصه تعلیم و تربیت داد و گفت: «دانش‌آموزان تیزهوش در خانواده‌های دهک یک تا چهار، به دستور رئیس‌جمهوری ایران اسلامی، به صورت رایگان در مدارس سمپاد ثبت‌نام می‌شوند.» الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز درباره این موضوع به پانا گفت: «دهک‌های 1 تا 4 از پرداخت هزینه‌های تحصیل معاف شده‌اند و اطلاع‌رسانی راجع به این موضوع نیز انجام شد. به همین دلیل آنچه نگرانی بسیاری از خانواده‌ها درخصوص هزینه‌های تحصیل در مدارس سمپاد بود، کاهش پیدا کرد و طبیعتا شرکت دانش‌آموزان در آزمون بیشتر شده است.»

توجه به مدارس ایرانی خارج از کشور در بودجه 1403

توجه به مدارس ایرانی خارج از کشور در بودجه 1403

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از توجه ویژه این سازمان به مدارس امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش در ردیف بودجه سنواتی سال 1403 خود خبر داد و گفت اسناد و نظام مسائل این مدارس به هیات دولت ارائه شده است. حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با پانا در رابطه با تقویت مدارس مرکز بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: «این مدارس بخشی از هویت نظام تعلیم و تربیت هستند که متاسفانه طی سال‌های اخیر نسبت به آن‌ها شاهد بی‌توجهی بوده‌ایم. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: «همچنین اسناد و نظام مسائل این مدارس به هیات دولت ارائه شده است و امیدواریم عددی مناسب برای نگهداری و تعمیر این مدارس اختصاص یابد.»

اضافه شدن آموزه‌های قانون اساسی به کتاب‌های درسی

اضافه شدن آموزه‌های قانون اساسی به کتاب‌های درسی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان این‌که آشنا کردن اعضای مجلس دانش‌آموزی با جایگاه قانون اساسی در کشور امری ضروری است، از افزودن آموزه‌های قانون اساسی به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خبر داد. وی گفت: «بر‌اساس پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش، قرار شد تا ما آموزه‌های قانون اساسی را از همان ابتدا در کتب درسی بگنجانیم تا دانش‌آموزان پایه ابتدایی، نخبگان و اعضای مجلس دانش‌آموزی ضمن پی‌بردن به جایگاه و اهمیت قانون اساسی در کشور، آشنایی ویژه‌ای با قانون اساسی داشته باشند.»

اعلام جزئیات برگزاری هفته پژوهش و فناوری در آموزش و پرورش

اعلام جزئیات برگزاری هفته پژوهش و فناوری در آموزش و پرورش

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش جزئیات برگزاری هفته پژوهش و فناوری در وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد. وی گفت: از یکشنبه 19 آذر هفته پژوهش خود را با برگزاری مراسم ملی جشنواره برترین های دانش آموزی و معلمان پژوهنده آغاز شده است. این مراسم با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در اردوگاه شهید‌باهنر برگزار شد. روز دوشنبه نشست‌های تخصصی دانش آموزان را داشتیم. روز سه‌شنبه 21 آذر فعالیت‌ها و نشست‌های تخصصی با محوریت معلمان برگزار و روز چهارشنبه موضوع ارتباط مدرسه و دانشگاه را خواهیم داشت. در این روز در تمام استان‌ها دانش آموزان به دانشگاه‌ها می‌روند. در روز پنجشنبه برنامه بازدید از پژوهش سراهای دانش آموزی در دستورکار است و روز جمعه محوریت سخنرانی ائمه جمعه درباره پژوهش خواهد بود. نهایتا روز شنبه که روز آخر هفته پژوهش است برنامه‌هایی در راستای سند تحول بنیادین برگزار خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: