استمرار آلودگی هوا و آموزش غیرحضوری در تهران

رده: خبر
زمان:

با ادامه تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه 27 ، 28 و 29 آذر ماه به صورت غیرحضوری فعال خواهند بود.

مجازی شدن مدارس و دانشگاه‌های تهران برای 3 روز آینده

مجازی شدن مدارس و دانشگاه‌های تهران برای 3 روز آینده

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ریاست جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا روز شنبه 26 آذر را بر عهده داشت، در تشریح مصوبات این جلسه گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری 27 و 28 و 29 آذر ماه مدارس و دانشگاه‌های تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیر حضوری دایر خواهند بود. وی همچنین گفت: مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل خواهند بود. ملکی اضافه کرد: فروش طرح ترافیک برای این سه روز توسط شهرداری تهران متوقف خواهد شد و فروش ممنوع است و نیاز است که شهروندان از ترددهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N95 استفاده کنند. به گفته ایشان، همچنین با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا روز چهارشنبه ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها تا روز چهارشنبه اعمال خواهد شد و باید کامیون‌ها از مبادی بیرون شهر ممنوعیت ترددشان اعمال شود. همچنین واحدهای تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت فعالیت‌شان تا روز سه‌شنبه متوقف خواهد بود.

مروری بر جزییات دو نوبت کنکور 1402

مروری بر جزییات دو نوبت کنکور 1402

رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور 1402 گفت: داوطلبان حتماً اطلاعیه‌های سازمان سنجش را مطالعه کنند؛ کنکور 1402 دو بار تکرار می‌شود کنکور نخست در دی ماه 1401 و کنکور بعدی تیر 1402 است. وی افزود: اگر داوطلب در هر دو مرحله کنکور دی و تیر شرکت کند، بالاترین نمره او را به حساب می‌آوریم. سهم کنکور در پذیرش دانشگاه‌ها برای سال 1402، 60 درصد و سهم امتحانات نهایی برای 10 درس، 40 درصد به صورت قطعی است. رئیس سازمان سنجش با تشریح روند برگزاری کنکور 1402 گفت: نتایج کنکور دی ماه تا پایان امسال به صورت نمرات خام اعلام خواهد شد. سپس نتایج کنکور و امتحانات نهایی داوطلبان با یکدیگر تلفیق، نمره کل محاسبه و کارنامه داوطلب صادر می‌شود، انتخاب رشته در تابستان 1402 انجام و در شهریور نتایج نهایی اعلام خواهد شد. نتایج اولیه که شامل رتبه داوطلبان است، مرداد 1402 اعلام و براساس آن به انتخاب رشته اقدام می‌کنند همچنین تلاش می‌کنیم از سال 1403 به سمت کنکور الکترونیک برویم چرا که آزمون ایمن‌تر خواهد بود.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون المپیادهای علمی تا 28 آذر؛

تمدید مهلت ثبت نام آزمون المپیادهای علمی تا 28 آذر؛

مهلت ثبت‌نام در آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال تحصیلی 1402 - 1401، تا پایان روز دوشنبه مورخ 1401/09/28 تمدید شد. دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه که متقاضی شرکت در آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال تحصیلی 1402 - 1401 هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir برای ثبت‌نام اقدام نمایند. دقت داشته باشید ثبت‌نام صرفاً به‌صورت اینترنتی بوده و برای این منظور علاقه‌مندان داخل و خارج از کشور می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سامانه ثبت‌نام المپیادهای علمی به نشان اعلام شده اقدام نمایند. لازم به ذکر است در صورت تمدید مهلت ثبت‌نام، از طریق سایت sampd.gov.ir و sampad.medu.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بخشی از تدریس در مدارس به دانش‌آموزان واگذار شود؛

بخشی از تدریس در مدارس به دانش‌آموزان واگذار شود؛

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان در مواجه با تکنولوژی‌های نوین و فناوری‌های جدید قرار دارند، این ابزارها می‌تواند توانایی شناختی و رفتاری را تغییر دهد. در چنین شرایطی برای هدایت دانش‌آموزان باید بدانیم نیاز حال و آینده آنها چیست و نباید براساس روش‌های قدیمی و کلیشه‌ای برای تربیت اقدام کرد. وی افزود: در مدارس باید از روش‌های نوین استفاده کنیم تا کارآمدی نظام تعلیم و تربیت بیشتر شود. همچنین واگذاری مسئولیت‌ها به دانش‌آموزان کمرنگ شده است، در حالی که می‌توان بخشی از تدریس را به آنها واگذار کرد، این اتفاق باید در مدارس بیفتد. وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها در تعلیم و تربیت با معلم همگرا باشند، هر جا تضادی میان الگوهای تربیتی خانواده و مدرسه ایجاد شود، دانش‌آموز آسیب دیده و نمی‌تواند از استعدادها و فرصت‌های پیش‌رو به خوبی استفاده کند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: