اعزام چهار برگزیده از پنج هزار دانش‌آموز شرکت کننده در المپیاد جغرافی به هنگ‌کنگ

رده: خبر
زمان:

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان درباره‌ی اولین برگزاری المپیاد جغرافی در ایران گفت: بنا بر روال برنامه‌ی کمیته‌ی علمی برگزیدگان طلای المپیاد، پس از گذراندن دوره‌ی طلایی و انتخابی، گروه برگزیده به هنگ‌کنگ اعزام می‌شود. المپیاد جغرافی در تابستان سال 98 در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

اعزام چهار برگزیده از پنج هزار دانش‌آموز شرکت کننده در المپیاد جغرافی به هنگ‌کنگ

نحوه‌ی برگزاری المپیاد جغرافی

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری این المپیاد گفت: طراحی سؤالات بر عهده‌ی کمیته‌ی علمی بوده و این آزمون نیز مانند سایر آزمون‌ها در سه مرحله اجرا می‌شود. دوره‌ی اول این آزمون در کشور برگزارشده و افراد برگزیده دوره اول به مرحله‌ی دوم راه می‌یابند و پس از طی مرحله دوم برگزیدگان در دوره‌ی طلایی که در تابستان برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند. در انجام این کار سازمان جغرافیایی ارتش به ما کمک خواهد کرد و بسیار خوشحالیم که توانستیم المپیاد جغرافی را به‌عنوان کاری بین سازمانی انجام دهیم.

حضور پررنگ دختران در المپیاد جغرافی

فاطمه مهاجرانی افزود: درنهایت قرار است تنها 4 نفر از میان 5 هزار و 378 نفری که در این المپیاد شرکت کرده‌اند به هنگ‌کنگ اعزام شوند. از این تعداد 3850 نفر دختر و 1528 نفر پسر هستند. شرکت دختران دو برابر پسران بوده است و این موضوع کاملا به نوع المپیادها بستگی دارد. در رشته‌های ادبی، زیست‌شناسی و جغرافی دانش‌آموزان دختر بیشتر حضورداشته‌اند در حالیکه در رشته‌های ریاضی، فیزیک، نجوم، اخترشناسی و کامپیوتر پسران حضور پررنگ‌تری داشته‌اند.

اعزام چهار برگزیده از پنج هزار دانش‌آموز شرکت کننده در المپیاد جغرافی به هنگ‌کنگ

منابع المپیاد جغرافی

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، فاطمه مهاجرانی در رابطه با منابع این المپیاد بیان کرد: منابع و مباحث مطالعه تنها منابع جغرافیایی است و هدف کمک به علم جغرافی و توسعه‌ی آن است. جغرافی به عنوان یکی از علوم بین رشته‌ای نقش بزرگی در گسترش دانش جغرافیا و شاخه‌های بدست آمده از آن است. در میان المپیادهای رشته‌های علوم انسانی، این المپیاد از ظرفیت بالایی برخوردار است.

المپیاد علوم زمین در سال‌های آینده

مهاجرانی در ادامه گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تربیت و آموزش، المپیادهای علمی است که در سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است. المپیاد علوم زمین یکی از رشته‌هایی است که در سال‌های آینده به المپیادها اضافه می‌شود. یکی از برنامه‌های وزارت آموزش‌و پرورش تمرکز در رشته‌هایی است که در گسترش دانش و علوم کاربردی و فناوری در ایران کمک کند در دستور کار م قرار گرفته است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، فاطمه مهاجرانی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در کشور 9 المپیاد داریم که به‌صورت منطقه‌ای یا در سطح ملی برگزار می‌شود ازجمله المپیاد ادبی، که برگزاری آن را در سطح جهانی را در دستور کار خود داریم. المپیادهای ریاضی و فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، کامپیوتر، نجوم و اخترشناسی و المپیاد سلول‌های بنیادی در سطح ملی برگزار می‌شوند. امسال المپیاد جغرافی به جمع این المپیادها اضافه‌شده است و همچنین در سال‌های آینده المپیادهای علوم زمین و قرآن و معارف اسلامی هم به آن‌ها اضافه خواهند شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: