اعزام تیم ملی المپیاد دانش‌آموزی ایران به تایلند

رده: خبر
زمان:

اعزام تیم ملی المپیاد دانش‌آموزی ایران به بیست‌ودومین المپیاد جهانی جغرافیا - تایلند

به نقل از پانا، تیم ملی المپیاد جغرافیای جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در بیست‌ودومین دوره المپیاد جهانی جغرافیا (IGEO 2025) عازم تایلند شد. این تیم متشکل از چهار دانش‌آموز برگزیده، ابوالفضل شاکری چناری، آرمین قائدی، ریحانه قلتاش و گلنار کریمی است که نمایندگی کشورمان را در این رقابت بین‌المللی بر عهده گرفته‌اند. سرپرستی تیم را دکتر مهری اکبری بر عهده دارد. المپیاد جهانی جغرافیا یکی رقابت‌های علمی در سطح بین‌المللی است که با هدف سنجش توانمندی‌ها و دانش جغرافیایی دانش‌آموزان مستعد از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

آماده‌سازی سامانه نظارت و کنترل اردوهای دانش‌آموزی

آماده‌سازی سامانه نظارت و کنترل اردوهای دانش‌آموزی

به گزارش ایسنا، مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقای نظارت، شفاف‌سازی فرآیندها و بهبود کیفیت برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان «نظارت و کنترل اردوهای دانش‌آموزی» کرده است. در نخستین مرحله اجرای این طرح، بخش کارتابل مدیر مدرسه به عنوان یکی از اجزای کلیدی سامانه طراحی شده و اکنون در مرحله تایید و بررسی نهایی قرار دارد. این بخش، امکان مدیریت دقیق‌تر اردوها، نظارت لحظه‌ای بر روند اجرا و تعامل موثر میان عوامل اجرایی در سطح مدارس و مناطق آموزشی را فراهم خواهد کرد. بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، هدف از توسعه این سامانه، ایجاد بستر سیستمی برای نظارت جامع، ثبت و مستندسازی دقیق اطلاعات و تسریع روند تصمیم‌گیری در زمینه اردوهای آموزشی و فرهنگی است. انتظار می‌رود با عملیاتی شدن این سامانه، گامی مؤثر در راستای ارتقاء ایمنی، سلامت و کیفیت اردوهای دانش‌آموزی برداشته شود.

راه‌اندازی میز هدایت تحصیلی

راه‌اندازی میز هدایت تحصیلی

در جلسه توجیهی آموزشی مشاوران کشور، سمیه سادات ابراهیمی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، بر اهمیت تعامل محترمانه با اولیا و دانش‌آموزان و حضور فعال مشاوران در مدارس در دو هفته اول مرداد تأکید کرد. وی خواستار راه‌اندازی میز هدایت تحصیلی در مناطق با کمک مشاوران متخصص شد و بر لزوم برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی، بررسی مشکلات صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی و اطلاع‌رسانی به‌موقع تأکید کرد. همچنین به تشویق دانش‌آموزان و اولیا برای مشاهده نتایج آزمون‌ها جهت انتخاب رشته بهتر اشاره داشت.

«مهارت‌آموزی» مسیری برای اشتغال جوانان

«مهارت‌آموزی» مسیری برای اشتغال جوانان

قاسم شریفی در پیامی به مناسبت هفته ملی مهارت، بر اهمیت مهارت‌آموزی به عنوان رکن توسعه فردی و اجتماعی تأکید کرد. وی ضمن اشاره به نقش مؤثر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در آماده‌سازی نسل آینده، بر ضرورت توانمندسازی دانش‌آموزان از دوره متوسطه اول برای ورود به بازار کار و کارآفرینی تاکید کرد. شریفی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت‌یابی جوانان، اعلام کرد که آموزش و پرورش استان سمنان بر توسعه آموزش‌های مهارتی تمرکز دارد. او همچنین از رویکرد دولت چهاردهم در تقویت عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی و مهارتی برای دانش‌آموزان حمایت کرد. در پایان، وی بر لزوم پیوند آموزش مهارتی با فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، تحولات دیجیتال و یادگیری الکترونیکی تأکید نمود.

توسعه عدالت در آموزش نیازمند تغییرات بنیادی است؛

توسعه عدالت در آموزش نیازمند تغییرات بنیادی است؛

حمیدرضا خان‌محمدی در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور با اشاره به آغاز نهضت توسعه عدالت آموزشی طی ده ماه گذشته، بر ضرورت تحول در روش‌های اجرایی برای پاسخ‌گویی به مسئولیت‌های گسترده مدرسه‌سازی تأکید کرد. وی با اشاره به حمایت ویژه رئیس‌جمهور از آموزش‌وپرورش، این فرصت را بستری مناسب برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین دانست. وی با بیان اینکه حتی در شرایط سخت مانند جنگ غزه، پروژه‌های مدرسه‌سازی متوقف نشده‌اند، خواستار استفاده حداکثری مدیران استان‌ها از ظرفیت‌های موجود شد. خان‌محمدی همچنین بر اهمیت کار تیمی، جذب شفاف اعتبارات، و تسریع در اجرای پروژه‌ها، به‌ویژه در مناطق دارای کلاس‌های بالای 35 نفر، تاکید کرد. او خواستار تجهیز استاندارد مدارس (از صندلی و کتابخانه گرفته تا هوشمندسازی)، نظارت جدی بر پیمانکاران، و ثبت دقیق آمار شد. از دیگر نکات مطرح‌شده می‌توان به پیگیری طرح جایگزینی مدارس کانکسی، توجه به مدارس سنگی با همکاری بنیاد علوی، اجرای طرح شهید عجمیان، تدوین اطلس منابع مالی، و نام‌گذاری مدارس به نام شهدای جنگ غزه اشاره کرد. خان‌محمدی هدف نهایی همه اقدامات را «حال خوب دانش‌آموزان و معلمان» عنوان کرد و از زحمات جامعه خیرین مدرسه‌ساز، به‌ویژه مرحوم دکتر قفلی، تقدیر به‌عمل آورد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: