اعلام برنامه امتحانات پایه نهم دانشآموزان تهران
به نقل از تسنیم، برنامه امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم استان تهران اعلام شد. امتحانات دانشآموزان پایه نهم استان تهران از روز یکشنبه دوم دی آغاز میشود و تا روز سه شنبه 18 دی 1403 ادامه دارد. دانشآموزان برای 10 درس امتحانات هماهنگ استانی دارند. در امتحانات هماهنگ طراحی سوالات از سوی آموزش و پرورش استان است اما تصحیح برگههای امتحانی توسط معلمان دانشآموزان انجام میشود.
زمان برگزاری آزمون جدید استخدامی اطلاعرسانی میشود
علی فرهادی در خصوص برگزاری آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری گفت: بر اساس سند جامع نیروی انسانی، شرایط بررسی و آمار دقیق گرفته میشود، اولویت با ورودیهای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است، البته اگر به جمعبندی برسیم که به ماده 28 هم نیاز داریم، اعلام میکنیم. وی با بیان اینکه بررسیها با سازمان اداری استخدامی در حال انجام است افزود: به محض اعلام زمان آزمون جدید، اطلاعرسانی خواهد شد. البته ابتدا باید مشخص شود چقدر، چه میزان و در چه گروههایی نیاز به نیرو وجود دارد و بعد اعلام میشود.
توضیحات معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی کلاسها در ایام امتحانات
در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه «تعطیلی کلاسهای درس در ایام امتحانات با اخذ مجوز اداره امکانپذیر است» سید مصطفی آذرکیش، در این باره گفت: در مصوبات آییننامه اجرایی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در بازههای زمانی امتحانات از گذشته تا کنون، شرایطی که باعث شود کلاسهای آموزشی برگزار نشود مورد اشاره قرار گرفته است. وی با بیان اینکه لذا اگر قرار است تعطیلی صورت گیرد باید ناظر بر مصوبات شورای عالی و اختیاراتی باشد که در آیین نامه اجرایی به مدیران واحدهای آموزشی و مناطق آموزش و پرورش داده شده است، افزود: این امر بر اساس اختیاراتی است که قانون به مدیر مدرسه میدهد. آذرکیش اظهار کرد: آزمونها در دی ماه برگزار میشود اما امتحانات داخلی در برخی مناطق براساس اختیارات قانون با یک هفته کمتر یا بیشتر برگزار میشود.
تراکم کلاس و کمبود معلمان آموزشدیده؛ عامل فقر یادگیری
فقر یادگیری به شرایطی گفته میشود که دانشآموزان، علیرغم حضور در مدرسه، مهارتهای پایهای مانند خواندن، نوشتن، حساب کردن و سخن گفتن را به طور کامل کسب نمیکنند. رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، یکی از دلایل اصلی فقر یادگیری را عدم دسترسی دانشآموزان مناطق محروم به دورههای پیشدبستانی میداند. حکیمزاده متذکر شد: برای کاهش فقر یادگیری، باید تعداد دانشآموزان در هر کلاس کاهش یابد و معلمان با مهارتهای کافی در اختیار تمامی دانشآموزان قرار گیرند. به گفته وی، ایجاد محیطهای یادگیری غنی میتواند زمینهساز رشد مهارتهای پایه در دانشآموزان و رفع این چالش باشد.