اعلام تغییرات کنکور 1403

رده: خبر
زمان:

آزمون فرهنگیان به آزمون سراسری سال 1403 اضافه شد؛

آزمون فرهنگیان به آزمون سراسری سال 1403 اضافه شد؛

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال 1403 گفت: در آزمون سراسری 1403 دو تغییر عمده داریم که یکی از آنها اضافه شدن گروه فرهنگیان به گروه‌های پنج‌گانه علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، هنر و زبان های‌خارجی است. تغییر دیگر این است که گروه شناور آزمون سراسری زبان یا هنر خواهد بود و دیگر امکان شرکت در دو گروه هنر و زبان به صورت همزمان وجود ندارد. آزمون این دو گروه همزمان خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: آزمون دانشگاه فرهنگیان اختصاصی است. بنابراین داوطلبان علاوه بر سه گروه اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی)، می‌توانند گروه فرهنگیان را هم انتخاب کنند. می‌توانند فقط گروه فرهنگیان را انتخاب کنند. می‌توانند هم گروه فرهنگیان و هم یکی از گروه‌های اصلی آزمایشی را انتخاب کنند. علاوه بر آن از دو گروه زبان‌های خارجی و هنر هم می‌توانند یک گروه را به‌صورت شناور انتخاب کنند.

پوشش 8 میلیون و 44هزار دانش‌آموز در طرح توزیع شیر رایگان

پوشش 8 میلیون و 44هزار دانش‌آموز در طرح توزیع شیر رایگان

دبیر ستاد توزیع شیر رایگان مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش، در اولین جلسه هماهنگی ویژه مسئولین توزیع شیر رایگان مدارس دولتی مناطق شهرستان‌های استان تهران، طرح توزیع شیر رایگان در مقطع ابتدایی مدارس دولتی را مصداق عدالت آموزشی دانست. وی اظهار کرد: در این طرح 400 میلیون پاکت شیر توزیع خواهد شد که از اعتبار 4هزار میلیارد تومانی برخوردار است؛ شفاف‌سازی روند توزیع شیر رایگان در مدارس از شاخص‌های مهم مدنظر آموزش و پرورش است که می‌بایست گزارشات و آمار دقیق دانش‌آموزان هدف در سامانه خدمات دولت الکترونیک بطور دقیق ثبت و بررسی شود. مهدی پیروزان، دبیر ستاد توزیع شیر رایگان در شهرستان‌های استان تهران، ضمن تشریح سازوکار سامانه خدمات دولت الکترونیک بصورت ویدیو برای حاضرین جلسه از توزیع حدود 45میلیون پاکت شیر در سطح شهرستان‌های تهران خبر داد.

تشکیل باشگاه دانش‌آموزان خیر شهر تهران

تشکیل باشگاه دانش‌آموزان خیر شهر تهران

طرح تشکیل باشگاه دانش‌آموزان خیر شهر تهران با حضور مدیران ارشد جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مدیران و معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شد. به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران در این مراسم، ناصر قفلی با بیان این موضوع که طرح باشگاه دانش‌آموزان خیر به نتایج ارزشمندی خواهد رسید، گفت: شکل‌گیری این باشگاه نوعی سازماندهی ظرفیت‌های مدرسه‌سازی است و این طرح به نتایج ارزشمندی خواهد رسید. وی با تشکر از مجمع تهران و اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران که برنامه‌ریزی این طرح را بر عهده دارند، تاکید کرد: بدون تردید این طرح با جذب و شناسایی دانش‌آموزان خیر شتاب خواهد گرفت.

اجرای طرح مهارت‌آموزی ورزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی

اجرای طرح مهارت‌آموزی ورزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح مهارت‌آموزی ورزشی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد و گفت در این طرح هر دانش‌آموز قبل از ورود به دوره متوسطه باید یک مهارت ورزشی را کسب کند. صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با پانا درباره طرح‌ها و برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان اظهار کرد: «برای امسال طرح 100 در صد اولین اقدام این معاونت در جهت ترویج فعالیت‌های ورزشی در بین مدارس و داشن‌آموزان بود که ان‌شالله تا خرداد سال آینده نیز ادامه می‌یابد.» وی افزود: «در این طرح 100 مسابقه در صد روز، در میان صد هزار مدرسه در کشور، با شعار مدرسه، کانون تربیتی محله برگزار خواهد شد و این طرح به‌منظور استقرار لیگ ورزشی در مدارس اجرا می‌شود و مسئولیت‌هایی از جمله تیم‌بندی و داوری بر عهده دانش‌آموزان است.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: