اعلام ساعت جدید فعالیت مدارس تهران

رده: خبر
زمان:

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوبه‌ای را داشته که در صورت تصویب در صحن علنی، رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بدون شرکت در آزمون انجام خواهد شد. همچنین اعلام شده که ساعت کاری مدارس شهر تهران همانند مهرماه است؛ بر این اساس ساعت کار مدارس ابتدایی از ساعت 8.30 صبح و مدارس متوسطه از 7.30 آغاز می‌شوند.

حذف آزمون مهرآفرین برای رتبه‌بندی معلمان

حذف آزمون مهرآفرین برای رتبه‌بندی معلمان

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوبه‌ای را داشته که در صورت تصویب در صحن علنی، رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بدون شرکت در آزمون انجام خواهد شد. حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مصوبه‌ای را به منظور حذف آزمون معلمان مهرآفرین داشت که این موضوع در جلسه 8 آبان مجلس در صحن علنی بررسی خواهد شد و با تصویب نمایندگان، عملیاتی خواهد شد. وزیر آموزش و پرورش قبلا در این باره گفته بود: «مقرر شده تا پایان مهرماه بخشی از احکام رتبه‌بندی معلمان صادر شود. صدور احکام جدید معلمان در قالب رتبه‌بندی را از رتبه‌های پایین آغاز می‌کنیم و احکام افرادی که کمتر از 470 امتیاز کسب کردند، صادر می‌شود. 2 میلیون و 300 هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد، همچنین لایحه افزایش حقوق جدید مشمول حال معلمان خواهد شد.»

اعلام ساعت کار جدید مدارس تهران

اعلام ساعت کار جدید مدارس تهران

بنا بر تصمیمات اتخاذ شده برای تسهیل ترافیک و کاهش پیک ترافیکی صبحگاهی، طرح شناورسازی فعالیت ادارات و شروع شیفت صبح دوره‌های متوسطه از ساعت 7.30 و دوره‌های ابتدایی از ساعت 8.30 صبح آغاز می‌شود و بدون کسر ساعات درسی ادامه می‌یابد. بر این اساس ساعت کار مدارس ابتدایی از ساعت 8.30 صبح تا ساعت 12.45 ظهر و ساعت آموزش مدارس متوسطه 7.30 صبح آغاز و تا ساعت 12.30 ظهر است. همچنین ساعت شروع به کار مدارس نوبت عصر تهران، بدون کسر ساعت آموزشی رأس ساعت 13 در مدارس ابتدایی و متوسطه خواهد بود.

بازخوانی رشته‌های هنرستانی و فنی‌و‌حرفه‌ای

بازخوانی رشته‌های هنرستانی و فنی‌و‌حرفه‌ای

آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه‌ای و وزارت علوم باید در برنامه هفتم، آینده‌پژوهی مشاغل را در نظر بگیرند. بنا به گفته مدیرکل دفتر آینده‌پژوهی اقتصادی وزارت اقتصاد که متولی تبصره 18 است و در موضوع اشتغال، بهره‌وری و تولید به تحقیق می‌پردازد، کار تحقیقاتی انجام شد تا مشخص شود چند درصد از منابع بودجه‌ای که در اختیار دولت برای اشتغال و تولید است را می‌توان به مشاغل خانگی اختصاص داد و این تحقیق با جزئیات عنوان و دسته از فعالیت‌ها آمده است و در نهایت در آنجا مشخص شد 10 درصد از بودجه باید به مشاغل خانگی اختصاص داده شود. از آنجایی که رشته آینده‌پژوهی همواره مهم‌ترین ابزار راه‌بردی نهادهای مختلف برای سیاست‌گذاری است، وزارت آموزش و پرورش هم می‌تواند از فرصت این پژوهش برای بازخوانی رشته‌های هنرستانی و فنی‌و‌حرفه‌ای که ارتباط مستقیم با بازار کار و آینده شغلی تعداد زیادی از جوانان دارد، استفاده کند. ابراهیم صیامی، مدیرکل دفتر آینده‌پژوهی وزارت اقتصاد درباره تحقیقات آینده‌پژوهی مشاغل که توسط این مجموعه انجام شده است، گفت: «تحقیقاتی را انجام داده‌ایم که نشان می‌دهد آینده مشاغل از مکان‌محور‌بودن به خانه‌محور‌بودن تبدیل می‌شود و حضور فری‌لنسرها و آزادکارها در بازار کار رو به افزایش است.»

عدم برگزاری کلاس رسمی آموزشی در «شاد»

عدم برگزاری کلاس رسمی آموزشی در «شاد»

مدیرفنی شبکه شاد با بیان اینکه آموزش رسمی از طریق شبکه شاد پیگیری نمی‌شود و شاد به عنوان مکمل آموزش برای دانش‌آموزان و معلمان از ابتدای سال تحصیلی جاری در دسترس بوده است گفت: علاوه بر این، در تلاشیم دسترسی تمام دانش‌آموزان به فعالیت‌های پرورشی را به‌واسطه شبکه شاد، تسهیل کنیم. علی کاظم‌زاده درباره روند استفاده از شبکه آموزشی شاد از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون اظهار کرد: تاکنون کلاس رسمی آموزشی در شاد برگزار نشده و علتش این است که دستورالعمل آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید، بازگشایی مدارس و آموزش حضوری بوده است. وی گفت: آموزش رسمی از طریق شبکه شاد پیگیری نشده و شاد به عنوان مکمل آموزش برای دانش‌آموزان و معلمان در دسترس بوده است. یعنی اگر قرار است ارتباطی بین معلم و دانش‌آموز شکل بگیرد، یا تکلیفی ارسال شود، محتوا و فیلم‌های آموزشی مکملی که فراتر از کتاب درسی است در اختیار دانش‌آموز قرار بگیرد از طریق شبکه شاد انجام شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: