اعلام شهریه مدارس غیردولتی

رده: خبر
زمان:

اعلام شهریه مدارس غیردولتی بعد از عید نوروز

اعلام شهریه مدارس غیردولتی بعد از عید نوروز

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره پیش‌ثبت‌نام مدارس غیردولتی، اظهار کرد: بحث ثبت‌نام پیش از موعد در حال اتفاق افتادن است و در سراسر کشور هم می‌بینیم و یک دلیل آن هم این است که شاید تعداد مدارس غیردولتی به اندازه‌ای که مردم علاقه‌مند هستند، نباشد؛ 110 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که از بین آنها 18 هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور داریم. وی با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام در برخی مدارس اتفاق می‌افتد، ادامه داد: برخی معتقدند که اگر عجله نداشته باشند، ظرفیت مدرسه تکمیل می‌شود. چرا که صندلی در مدارس غیردولتی محدود است؛ پس نوعا عجله مردم به همین دلیل است. محمودزاده گفت: اگر مدرسه‌ای زودتر ثبت‌نام می‌کند، مراجعه کننده دارد؛ مردم هم به دلیل اینکه ثبت‌نام مدرسه تکمیل می‌شود، زودتر مراجعه می‌کنند. وی گفت: پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی تخلف نیست و این موضوع در شورای نظارت در سال‌های گذشته مطرح شده است که پیش‌ثبت‌نام را پذیرفتند. اما شروطی را برای آن در نظر گرفتند؛ اولا شهریه گرفته نشود چون شهریه سال آینده هنوز مصوب نشده است و ان‌شاءالله بعد از عید ابلاغ می‌شود. ثانیا اگر به هر دلیلی، خانواده دانش‌آموز بعد از پیش‌ثبت‌نام منصرف شد، مشکلی نباشد.

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند

طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش قرار است آزمون استخدامی برای جذب نیروهای جدید در سال تحصیلی آینده در روز 26 اسفندماه برگزار شود. موضوع کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش در سالیان گذشته همواره به عنوان یک مسئله جدی مطرح بوده و وزارت آموزش‌وپرورش که با موج بازنشستگی نیروهایش در چندسال اخیر روبه‌رو بوده به منظور جبران کمبود منابع انسانی از روش‌های جایگزینی برای تامین معلم که از جمله آنها می‌توان به حق‌التدریش شاغلین، استفاده از معلمان خرید خدمات، جذب نیروهای نهضتی، حق التدریس و مربیان پیش‌دبستانی از محل قانون تعیین تکلیف و استمرار خدمت معلمان در آستانه بازنشستگی اشاره کرد. وی زمان برگزاری آزمون را نیز اعلام کرده و گفته است که «پیش‌بینی شده است آزمون 26 اسفند ماه برگزار شود و فرآیند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود و اگر به هر دلیل آزمون برگزار نشود در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.»

راه‌اندازی مدرسه مجازی

راه‌اندازی مدرسه مجازی

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که کار آموزش و پرورش، یک کار حساس و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است، گفت: باید از تعطیلی مدارس به جز در موارد استثنایی جلوگیری کرد. یوسف نوری با ارائه فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: در جشنواره فیلم فجر دو فیلم از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیمرغ و نشان برتر گرفتند. وی در ادامه اظهار کرد: باید از تعطیل کردن مدارس جلوگیری شود مگر در موارد بحرانی و استثنایی که راه چاره‌ای جز آموزش مجازی وجود ندارد. وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دروس دینی و تاریخ در مدارس نیازمند توجه جدی است. این دروس نقش موثری در شکل‌گیری هویت اسلامی و ایرانی دانش آموزان دارد. نوری با اشاره به اینکه کار آموزش و پرورش، یک کار حساس و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است، اظهار کرد: برخی از مسائل آموزشی و پرورشی را باید خوب ریشه یابی تا مانعی برای کار آموزش و پرورش کشور ایجاد نکنند. بر اساس ماده واحده ایجاد مدرسه مجازی به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود. مدرسه مجازی را برای سال‌های تحصیلی 1402- 1401 و 1403 -1402 به صورت آزمایشی و در چارچوب مقررات و ضوابط مدارس آموزش از راه دور و شیوه نامه مربوط که توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود به صورت دولتی یا غیردولتی برای تمامی دوره‌های تحصیلی ایجاد و نسبت به ثبت نام و آموزش دانش‌آموزان و داوطلبان متقاضی اقدام کند.

برگزاری آزمون استخدامی جذب 28000 معلم 8 اردیبهشت 1402

برگزاری آزمون استخدامی جذب 28000 معلم 8 اردیبهشت 1402

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب 28 هزار معلم دوره ابتدایی، از تغییرات آزمون استخدامی خبر داد. «صادق ستاری فرد» اظهار کرد: تاکنون 930 هزار پرونده رتبه‌بندی برای معلمان شاغل و بازنشسته تشکیل شده است و 130 هزار نفر نیز نو معلم هستند. وی افزود: احکام قطعی 411 هزار نفر صادر شده است که 66 هزار و 263 نفر بازنشسته و 345 هزار و 607 نفر شاغل هستند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع فرهنگیان در رتبه‌های یک تا پنج گفت: در رتبه یک 31 هزار و 592 نفر رتبه دو، 81 هزار و 28 نفر رتبه سه، 218 هزار و 581 نفر رتبه چهار، 13 هزار و 168 نفر رتبه پنج، 1238 نفر، ساماندهی شدند. ستاری فرد گفت: تا پایان سال رتبه‌بندی را به سرانجام می‌رسانیم و افرادی که احکام قطعی آنها صادر شد می‌توانند در سامانه شخصی خود آن را مشاهده کنند و رسیدگی به اعتراضات از روز سه‌شنبه 9 اسفند آغاز می‌شود و سازوکار آن در سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود. وی با اشاره به اینکه آزمون استخدامی برای جذب معلم سال آینده برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در تاریخ 8 اردیبهشت برگزار خواهد شد و شروع ثبت نام از آخر این هفته است. این آزمون برای جذب 24 هزار و 694 نفر آموزگار ابتدایی، 2332 نفر آموزگار استثنایی و 992 آموزگار برای مناطق عشایری است که در مجموع 28 هزار و 17 نفر آموزگار استخدام می‌شوند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: