اعلام نتایج امتحانات نهایی مدارس تا 10 تیر

رده: خبر
زمان:

اعلام نتایج امتحانات نهایی تمامی مدارس تا 10 تیر

اعلام نتایج امتحانات نهایی تمامی مدارس تا 10 تیر

رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش فرخ طبری درباره آخرین وضعیت تصحیح اوراق امتحانات نهایی، اظهار کرد: تا این لحظه 76 درصد اوراق کل کشور تصحیح شده است. وی درباره درج نمرات در سامانه مربوطه نیز، افزود: در تصحیح الکترونیکی، همزمانی که هر پاسخ برگ نمره‌اش مشخص شود، همان زمان نیز نمره در سامانه ثبت می‌شود. طبری توضیح داد: به محض اینکه اعلام نتیجه اولیه توسط مدرسه محل تحصیل به داوطلب انجام شود، شرکت‌کنندگان آزمون می‌توانند با مراجعه به مدرسه و گرفتن کارنامه خود، نسبت به نمره اعتراض کنند. وی با بیان اینکه پس از اعلام نتایج اولیه حداکثر سه روز مهلت برای ثبت اعتراض نسبت به نمره وجود دارد، تاکید کرد: لازم است افراد حتما به صورت حضوری به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه و برای ثبت اعتراض و تجدید نظر در نمره به صورت کتبی درخواست خود را ثبت کنند. این امر الزامی است که افراد به صورت حضوری به مدرسه بروند و اعتراض خود را مکتوب اعلام کنند. وی خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که 10 تیرماه تمامی مدارس کشور بتوانند اعلام نتیجه اولیه امتحانات نهایی را انجام دهند.

کدام مدارس هنگام ثبت‌نام حق دریافت پول را ندارند؟

کدام مدارس هنگام ثبت‌نام حق دریافت پول را ندارند؟

مجتبی هاشمی رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ثبت نام دانش‌آموزان به دو شکل انجام می‌شود، نخست؛ ثبت نام میان پایه که اطلاعات دانش‌آموزان به صورت کامل در سامانه‌های آموزش و پرورش وجود دارد و اقدام آسان‌تری است و تلاش کردیم ثبت‌نام الکترونیکی به صورت کامل انجام شود. پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 13 میلیون و 500 هزار ثبت‌نام الکترونیکی میان پایه را داشته باشیم که به صورت الکترونیکی توسط مدارس ثبت‌نام می‌شود. هاشمی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول وابسته به متغیرهای پایگاه سنجش سلامت است، گفت: دانش‌آموزان پایه اول با سنجش بدو ورود ثبت‌نام خود را از آذر ماه آغاز کردند و تاکنون حدود 1.5 میلیون پیش ثبت‌نام پایه اول داشته‌ایم. هاشمی با بیان اینکه الزامی برای مشارکت والدین در مدارس نداریم، گفت: هرگونه الزامی که شرایط ثبت نام را سخت کند از نظر ما غیرقابل قبول است. تعیین مبلغی برای ثبت نام به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست و قطعا پیگیری خواهد شد. وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموز در هنگام ثبت نام الزامی نیست، گفت: هر یک از والدین در زمان ثبت نام می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند. مدارس دولتی عادی، هیئت امنایی و نمونه دولتی در هنگام ثبت‌نام حق دریافت وجه به جز پول کتاب و هزینه بیمه که همچنان 30 هزار تومان سال گذشته است، ندارند. رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی، شاهد و سمپاد می‌توانند هنگام ثبت نام شهریه دریافت کنند هزینه مدارس سمپاد نصف شهریه مدارس غیردولتی همان منطقه است.

کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید در دسترس دانش‌آموزان

کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید در دسترس دانش‌آموزان

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی احمدرضا امینی اظهار کرد: دانش‌آموزان، معلمان، دبیران، هنرآموزان، کارشناسان، مدیران و اولیای دانش‌آموزان و عموم مردم برای دریافت فایل کتاب درسی سال تحصیلی 1402-1403 می‌توانند به پایگاه کتاب های درسی مراجعه کنند و یکی از مشخصات کتاب مورد نظر را در بخش جستجوی پیشرفته ثبت کرده و فایل الکترونیکی کتاب درسی را جستجو و به صورت رایگان دریافت و استفاده کنند. وی افزود: برای دسترسی سریع و راحت به صفحات داخلی کتاب درسی، فراپیوند (هایپرلینک) فصل‌ها، بخش‌ها و درس‌ها روی فهرست مطالب کتاب ایجاد شده است و تنها با یک کلیک روی عنوان هر درس در فهرست مطالب، به صفحه آن درس خواهید رفت و همچنین ارتباط شمایل (آیکون) رمزینه سریع پاسخ مندرج در کتاب‌های درسی به محتوای مرتبط در شبکه ملی مدارس ایران (رشد) متصل شده است و مخاطبان با اشاره روی هر رمزینه سریع پاسخ، محتوای آن را مشاهده خواهند کرد.

بررسی شیوه‌های آموزش زبان دوم به کودکان

بررسی شیوه‌های آموزش زبان دوم به کودکان

نود و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محور آموزش زبان دوم به کودکان برگزار شد. در این نشست که با موضوع «آموزش زبان‌های خارجی به کودکان(2)، از منظر زبان‌شناسی کاربردی و عصب‌شناسی» برگزار شد،شهین واعظی عضو هیأت علمی گروه زبان‌های خارجی دانشگاه علم و صنعت و معاون اسبق آموزشی کانون زبان گفت: یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مسائلی که در آموزش زبان به کودکان باید به آن پرداخته شود، بستری است که از آن حرکت می‌کنیم، برای برنامه‌ریزی مسیر آموزش ابتدا نیاز داریم از موقعیت فعلی به خوبی آگاه شویم‌. وی تأکید کرد: به محض شروع یادگیری زبان دوم در کودکان باید غنی‌سازی فرهنگی زبان مادر انجام شود؛ سؤالی که اینجا مطرح است این است که آیا می‌توانیم زبان را از فرهنگ تفکیک کنیم یا خیر. در واقع فرهنگ درون یک زبان نهفته است، شاید بتوان غلظت فرهنگ را پایین آورد ولی تفکیک کلی آن ممکن نیست. واعظی ادامه داد: موضوع دیگری که برای خانواده‌ها مهم است، سن یادگیری است؛ اینکه از چه سنی باید برای کودکشان اقدام به آموزش زبان دوم کنند. در واقع در آموزش زبان دوم ضمانتی نیست که هرچه سن شروع یادگیری را کاهش دهیم کودک در زبان‌آموزی سریع‌تر و موفق‌تر شود، چرا که عوامل تأثیرگذار بر این امر بسیار زیاد است. با این حال با رعایت همه اصول ممکن است در دراز مدت به این نتیجه برسیم که هرچه‌قدر زودتر آموزش شروع شود، حاصل بهتری خواهیم داشت.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: