اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه اسفند

رده: خبر
زمان:

اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه اسفند

اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه اسفند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عبدالرسول پورعباس صبح پنجشنبه 29 دی ماه در بازدید از حوزه امتحانی نوبت اول کنکور سراسری 1402 در دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: نمراتی که در نیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود نمره خام داوطلبان است؛ هنگامی که سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود نمره کل داوطلبان به اطلاع آنها می‌رسد. نمره کل داوطلبان، نمره تراز شده است که شامل 40 درصد سوابق تحصیلی و 60 درصد نمره کنکور داوطلب است. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: به نظر می‌رسد، اغلب داوطلبان به صورت آزمایشی در آزمون نوبت اول کنکور 1402 شرکت کرده‌اند که این موضوع برای ارزیابی وضعیت فرد قلمداد می‌شود. سازمان سنجش از داوطلبان می‌خواهد که هر دو نوبت آزمون را جدی بگیرند چرا که این احتمال وجود دارد که داوطلبان بخواهند در نوبت اول به نتیجه خوب دست یابند.

آغاز برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی

آغاز برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی

المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور در سال تحصیلی 1402-1401 از روز شنبه، اول بهمن ماه آغاز می‌شود؛ سامانه اعلامی برای دریافت کارت آزمون تا آخرین آزمون باز است و دانش‌آموزانی که در المپیادهای علمی ثبت نام کرده‌اند، به منظور دریافت کارت ورود به آزمون المپیادهای علمی می‌توانند به سامانه my.medu.ir مراجعه و کارت خود را دریافت کنند. المپیاد علمی کامپیوتر، جغرافیا و علوم زمین در روز شنبه، اول بهمن ماه؛ المپیاد شیمی و تفکر و کارآفرینی در روز یکشنبه، دوم بهمن ماه، المپیاد نجوم و اختر فیزیک، سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در روز دوشنبه، سوم بهمن ماه؛ المپیاد فیزیک و سواد رسانه‌ای در روز سه شنبه، چهارم بهمن ماه، المپیاد ریاضی و اقتصاد مدیریت در روز چهارشنبه، پنجم بهمن ماه، المپیاد ادبی و علوم و فناوری در روز پنج‌شنبه، ششم بهمن ماه و المپیاد زیست‌شناسی در روز جمعه، هفتم بهمن ماه برگزار می‌شود.

تصمیم‌گیری مدارس برای برگزاری امتحانات نوبت اول

تصمیم‌گیری مدارس برای برگزاری امتحانات نوبت اول

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با غیرحضوری شدن مکرر مدارس در سال تحصیلی جاری ناشی از تغییرات حاد و اضطراری شرایط جوی، برودت هوا، آلودگی هوا و ... در برخی از نقاط کشور و احتمال استمرار غیرحضوری شدن کلاس‌های درس، به منظور پیشگیری از افت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان و ایجاد وقفه در فرآیندهای یاددهی، یادگیری و برقراری شرایطی بهینه برای از سرگیری فرآیند آموزش و پرورش در مدارس، حسب تقاضای جمع کثیری از مدیران، معلمان، اولیاء و دانش‌آموزان، از روز شنبه اول بهمن ماه 1401 فعالیت مدارس با اولویت کلاس‌های حضوری و در شرایط اضطراری بر اساس تصمیمات استانداران به صورت غیرحضوری مطابق برنامه هفتگی و آموزشی مطابق بودجه‌بندی برنامه درسی ادامه می یابد. بر این اساس شورای مدرسه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات باقیمانده از نوبت اول (ترجیحا حضوری) بر اساس شرایط خاص هر مدرسه تصمیم‌گیری کند و از سرگیری برنامه‌های هفتگی و آموزشی و پرورشی را منوط و مشروط به برگزاری امتحانات نکند.

پیشنهادات آموزش و پرورش برای جبران تعطیلات اخیر مدارس

پیشنهادات آموزش و پرورش برای جبران تعطیلات اخیر مدارس

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: تعطیلی مدارس به دلیل کرونا بسیار به دانش‌آموزان آسیب زد و امسال هم وضعیت غیرحضوری شدن مدارس بی سابقه بود. از رئیس‌جمهور خواهش کردم در این خصوص فکری شود تا آخرین جایی که تعطیل می‌شود مدارس باشند. وی در خصوص جبران اُفت تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: آموزش در روزهای پنج‌شنبه، دوران تحصیل و تابستان پیش‌بینی شده است. البته حق‌الزحمه طرح جبران افت تحصیلی سال گذشته هنوز پرداخت نشده است. وزیر آموزش و پرورش گفت: نوبت دوم سال تحصیلی مدارس شروع شده است و در بین آن باید امتحانات برگزار شود. نوری درباره برنامه‌های جبرانی برای عقب‌ماندگی تحصیلی مدارس مطرح کرد: چند پیشنهاد ارائه شده که یکی از آنها برگزاری کلاس جبرانی در روزهای پنج‌شنبه و حضور اختیاری دانش‌آموزان است و پیشنهادهای دیگر افزایش سال تحصیلی و ادامه دادن زمان تحصیل و برگزاری کلاس جبرانی در تابستان است. این موارد باید اجرا شود تا دانش‌آموزان از ساعات آموزشی پیش‌بینی شده جا نمانند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: