اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1404

رده: خبر
زمان:

اعلام نتایج نهایی و رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1404

داوطلبان می‌توانند برای مشاهده نتیجه و رتبه خود، به سامانه رسمی سازمان سنجش مراجعه نمایند. در مجموع، 957 هزار و 798 داوطلب در نوبت اول و 822 هزار و 953 داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری 1404 شرکت کرده‌اند. با توجه به شرکت برخی داوطلبان در چند گروه آزمایشی، پیش‌بینی می‌شود بیش از 1 میلیون و 120 هزار نفر در مرحله انتخاب رشته حضور داشته باشند. سازمان سنجش همچنین ترکیب جنسیتی 10 نفر برتر هر گروه آزمایشی را اعلام کرد:

  • گروه علوم تجربی: 3 نفر دختر و 7 نفر پسر
  • گروه علوم انسانی: 5 نفر دختر و 5 نفر پسر
  • گروه ریاضی و فنی: 9 نفر پسر و 1 نفر دختر
  • گروه هنر: هر 5 نفر برتر از میان دختران هستند.
  • در گروه علوم انسانی، دو خواهر دوقلو موفق شده‌اند رتبه‌های 5 و 6 کشوری را کسب کنند که مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته است.

    امکان مشاهده و دریافت «کارنامه نمره کل سابقه تحصیلی»

    امکان مشاهده و دریافت «کارنامه نمره کل سابقه تحصیلی»

    سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «کارنامه نمره کل سابقه تحصیلی» برای داوطلبان ورود به آموزش عالی در سال 1404 منتشر شده است. در این کارنامه، جزئیات مربوط به نحوه محاسبه نمره کل سوابق تحصیلی درج شده و اطلاعاتی از جمله نمرات خام دروس، نمره کل برای هر یک از پنج گروه آزمایشی، و نمرات پایه‌های یازدهم و دوازدهم به صورت تفکیکی ارائه شده است تا داوطلبان شناخت دقیق‌تری از نحوه ارزیابی سوابق تحصیلی خود داشته باشند. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری، از بخش «ثبت‌نام در آزمون سراسری» و سپس «ورود به سایت آموزش و پرورش»، کارنامه مربوط به نمره کل سوابق تحصیلی خود را مشاهده و دریافت کنند.

    کنکور 1405 یک نوبت برگزار می‌شود

    دکتر رضا محمدی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، در نشست خبری امروز اعلام کرد که از سال 1405 آزمون سراسری تنها در یک نوبت برگزار خواهد شد که این تغییر، مهم‌ترین تحول در روند کنکور است. وی با تأکید بر اینکه کارنامه کنکور 1404 فقط برای همان سال اعتبار دارد، گفت: نتایج این آزمون برای سال بعد قابل استفاده نیست. محمدی همچنین به سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش اشاره کرد و گفت این سامانه با هدف کمک به داوطلبان برای انتخاب رشته بر اساس علاقه، استعداد و توانمندی طراحی شده و یکی از معتبرترین ابزارهای انتخاب رشته در کشور است. او افزود: نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای انتخاب رشته نیست؛ سازمان سنجش خدماتی ساده، معتبر و مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد که می‌تواند بهترین نتیجه را برای داوطلبان به همراه داشته باشد. در پایان، رئیس سازمان سنجش توصیه کرد داوطلبان حتماً 150 کدرشته محل را در فرم پیش‌نویس یادداشت و شرایط دانشگاه‌ها را به دقت بررسی کنند تا در ادامه مسیر تحصیل با مشکلاتی مانند انصراف مواجه نشوند.

    ظرفیت پذیرش 5 گروه آزمایشی کنکور اعلام شد

    ظرفیت پذیرش 5 گروه آزمایشی کنکور اعلام شد

    دکتر احسان جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، در نشست خبری امروز اعلام کرد که تاکنون ظرفیت پذیرش اعلام‌شده از سوی دانشگاه‌ها برای سال 1404 حدود 454 هزار نفر است. وی با اشاره به جزئیات ظرفیت در پنج گروه آزمایشی گفت:

  • گروه ریاضی و فنی: 125 هزار نفر
  • گروه علوم تجربی: 87 هزار نفر
  • گروه علوم انسانی: 208 هزار نفر
  • گروه هنر: 16 هزار نفر
  • گروه زبان‌های خارجی: 17 هزار نفر
  • دکتر جمالی همچنین درباره رشته‌های پرطرفدار علوم پزشکی توضیح داد که ظرفیت داروسازی نهایی شده و اندکی افزایش داشته است، اما ظرفیت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی هنوز از سوی وزارت بهداشت تکمیل نشده و قرار است اطلاعات نهایی این رشته‌ها فردا در دفترچه انتخاب رشته منتشر شود.

    کاظمی: مدارس از اول مهرماه به‌شکل حضوری آغاز می‌شود

    کاظمی: مدارس از اول مهرماه به‌شکل حضوری آغاز می‌شود

    علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت اعلام کرد که تا مهرماه امسال، 30 هزار معلم با طی مراحل نهایی جذب، آماده حضور در کلاس‌های درس خواهند شد. وی با اشاره به تلاش دولت برای تحقق عدالت آموزشی، گفت پروژه‌های متعددی در این زمینه در حال اجراست و روند پیشرفت آن‌ها به‌صورت مستمر رصد می‌شود. کاظمی همچنین از افتتاح بیش از 2400 مدرسه خبر داد که با بهره‌برداری از آن‌ها، بیش از 13 هزار کلاس درس به نظام آموزشی کشور افزوده خواهد شد. در پاسخ به شایعات درباره مجازی بودن مدارس در آغاز سال تحصیلی، وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: این خبر کذب محض است و مدارس از اول مهر به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

    b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :