اعلام نمرات خام داوطلبان کنکور

رده: خبر
زمان:

اعلام نمرات خام داوطلبان کنکور

اعلام نمرات خام داوطلبان کنکور

رییس سازمان سنجش دکترعبدالرسول پورعباس با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1402 در دو مرحله اعلام می‌شود، گفت: مرحله اول شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی که شرکت نموده، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است. وی افزود: کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، هفته آینده در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: نمرات خام شرکت‌کنندگان نوبت اول در اسفند ماه 1401 اطلاع رسانی شد و مجدداً در سامانه جامع آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است. برای داوطلبانی که فقط در نوبت اول در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، نمره‌کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آنان در کارنامه نوبت اول درج و از طریق سامانه فوق قابل ملاحظه است. وی همچنین گفت: اطلاعیه تکمیلی درخصوص زمان انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و همچنین زمان انتخاب رشته داوطلبان، هم زمان با انتشار کارنامه نهایی در هفته آینده منتشر خواهد شد.

کنکوری‌هایی که به نمره خام و سوابق تحصیلی اعتراض دارند، بخوانند.

کنکوری‌هایی که به نمره خام و سوابق تحصیلی اعتراض دارند، بخوانند.

نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آزمون سراسری سال 1402 جمعه شب گذشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند به این نتایج اعتراض کنند. نمرات خام شرکت‌کنندگان نوبت اول در اسفند ماه 1401 اطلاع‌رسانی شد و مجدداً در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس سازمان سنجش قابل مشاهده است. برای داوطلبانی که فقط در نوبت اول در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، نمره‌کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آنان در کارنامه نوبت اول درج شده و از طریق سامانه فوق قابل ملاحظه است. داوطلبان کنکور 1402 می‌توانند هرگونه سؤال در خصوص نمرات خام آزمون اختصاصی (کنکور) را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی سازمان سنجش به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند و یا در صورت لزوم سؤالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن 42163 با پیش‌شماره 021 در میان بگذارند. داوطلبان در صورت نیاز به درخواست بررسی مجدد نمره کل سابقه تحصیلی لازم است به درگاه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه کنند. طبق تاکید سازمان سنجش به درخواست‌هایی که به سایر روش‌ها ارسال شود، هیچ‌گونه پاسخی داده نخواهد شد.

کسب 70 درصد رتبه‌های تک رقمی کنکور توسط «سمپادی‌ها»

کسب 70 درصد رتبه‌های تک رقمی کنکور توسط «سمپادی‌ها»

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، گفت: به طور میانگین 70 درصد رتبه‌های تک رقمی کنکور و نیز 70 درصد رتبه‌های زیر هزار کنکور، دانش‌آموزان سمپادی هستند. الهام یاوری درباره نخبه پروری و نظام آموزشی و تعداد دانش‌آموزان سمپادی اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان سمپادی پایه هفتم تا دوازدهم، در مجموع بیشتر از 120 هزار نفر و کمتر از 130 هزار نفر است. این در حالیست که تعداد کل دانش‌آموزان آموزش و پرورش در مقطع هفتم تا دوازدهم حدود هشت میلیون نفر است. به گفته یاوری به طور میانگین 70 درصد رتبه‌های تک رقمی کنکور و نیز 70 درصد رتبه‌های زیر هزار کنکور دانش‌آموزان سمپادی هستند. انحصار کسب رتبه‌های تک رقمی کنکور توسط دانش‌آموزان کلان‌شهرها، شکسته شد معاون وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌های تک رقمی سمپادی‌ها در کنکور نیز یادآور شد: ما در سال گذشته از شهر یاسوج، بروجن، سبزوار، نیشابور، شهر بابک و گرگان رتبه تک رقمی کنکور داشتیم. این افتخاری خیلی بزرگ برای سمپاد است چراکه انحصار رتبه‌های تک رقمی در مدارس مرکزنشین و استانهای بزرگ و برخوردار و مدارس غیرانتفاعی شکسته شده است. رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره نحوه ورود به سمپاد بیان کرد: ما در هر یک از پایه‌های دوره دوم متوسطه حدود 30 هزار دانش آموز داریم که از این بین 18 هزار و 700 نفر در دوره اول وارد سمپاد می‌شوند. یعنی از پایه ششم به هفتم که فقط آزمون هوش از دانش‌آموز گرفته می‌شود وارد سمپاد می‌شوند و برای دوره شش ساله تربیتی به ما می‌پیوندند. از سوی دیگر حدود 11 هزار و 500 نفر در دوره دوم متوسطه یعنی پایه نهم به دهم به سمپاد می‌آیند. بخشی از آزمون این مقطع آزمون استعداد تحصیلی و بخشی استعداد تحلیلی است. البته سوالات آزمون استعداد تحصیلی عمیق و محتاج به استعداد و نه حافظه محوری است.

کارنامه نهایی کنکور این هفته منتشر می‌شود؛

کارنامه نهایی کنکور این هفته منتشر می‌شود؛

کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، این هفته منتشر خواهد شد. نمره کل آزمون اختصاصی، نمرات خام و نمره کل سابقه تحصیلی داوطلبان کنکور 1402 جمعه شب گذشته از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد. اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبان آزمون سراسری سال 1402 (نوبت‌های اول و دوم) نیز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی که شرکت کرده، بیشترین نمره‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی (دریافتی از وزارت آموزش و پرورش) می‌باشد که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است. کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، بزودی در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد. تعداد محدودی از داوطلبان که در آزمون نوبت اول (دی ماه 1401) در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کرده ولی در آزمون نوبت دوم (تیرماه 1402) با گروه آزمایشی اصلی دیگری شرکت کرده‌اند، باید در همین کارنامه اولیه حداکثر تا تاریخ 21 مردادماه علاقه‌مندی خود را صرفاً به یک گروه آزمایشی اصلی که تمایل به انتخاب رشته‌های تحصیلی از آن گروه دارند، اعلام کنند تا بر این اساس کارنامه حاوی رتبه آنان تهیه و ارائه شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: