افتتاح دو پروژه ورزشی با حضور معاون وزیر

رده: خبر
زمان:

محمد جعفری، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، در بازدید از مدرسه اوتیسم کرمان اعلام کرد که این وزارتخانه به دنبال تدوین الگوی واحدی برای تربیت‌بدنی دانش‌آموزان اوتیسم است. در این بازدید، اتاق درس تربیت‌بدنی مدرسه اوتیسم کرمان با اعتبار 370 میلیون تومان و با مشارکت خیران افتتاح شد. همچنین زمین چمن مصنوعی دبیرستان شهید یوسف‌الهی نیز به بهره‌برداری رسید. جعفری با تأکید بر رویکرد مدرسه‌محوری در آموزش و پرورش گفت: تحول در نظام تعلیم و تربیت باید از مدرسه آغاز شود و همه ابعاد تربیتی ازجمله جسمی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در آن مورد توجه قرار گیرد. او افزود: صرفاً ساخت ساختمان آموزشی کافی نیست و باید برای فضاهای ورزشی، نمازخانه و محیط‌های یادگیری نیز برنامه‌ریزی شود. وی کم‌توجهی به زیرساخت‌های ورزشی مدارس را از مشکلات فعلی دانست و گفت: ورزش در رشد جسمی و روانی دانش‌آموزان نقش کلیدی دارد و نهادینه‌سازی فرهنگ ورزش موجب سلامت و نشاط جامعه می‌شود. جعفری در پایان بر توزیع عادلانه فضاها و اعتبارات ورزشی میان مناطق مختلف کشور تأکید کرد.

فرصت مجدد دولت برای تحصیل دانش آموزان اتباع غیرمجاز دارای شرایط

فرصت مجدد دولت برای تحصیل دانش آموزان اتباع غیرمجاز دارای شرایط

به نقل از ایسنا، نادر یاراحمدی، رئیس مرکز امور اتباع وزارت کشور، به همراه دکتر سلیمی از وزارت آموزش و پرورش، از مدارس ویژه کودکان اتباع در تهران بازدید کردند. یاراحمدی اعلام کرد: پس از اجرای طرح بازگشت اتباع، 280 هزار دانش‌آموز غیرمجاز از کشور خارج شده‌اند و امسال 320 هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس ایران ثبت‌نام کرده‌اند. او گفت به دستور رئیس‌جمهور، برای اتباع غیرمجازی که هنوز از کشور خارج نشده‌اند، امکان ادامه تحصیل به‌طور موقت فراهم شده تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند. همچنین نیروی انتظامی مسئول صدور سریع‌تر گذرنامه‌ها با همکاری سفارت افغانستان شده است. سلیمی نیز گفت ثبت‌نام اتباع فقط با معرفی‌نامه وزارت کشور در سامانه سیدا انجام می‌شود و از مدیران خواست از خیرین افغانستانی برای حمایت از مدارس استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران در تعامل مستقیم با مدیران مدارس ابتدایی پایتخت

به نقل از پانا، راحله محمدی، معاون آموزش ابتدایی شهر تهران، در نشست با مدیران مدارس ابتدایی بر هم‌افزایی، انسجام مدیریتی و گفت‌وگوی مستقیم با مدیران تأکید کرد و هدف این جلسات را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌های آموزشی دانست. او محور اصلی برنامه‌ها را تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان و تقویت مهارت‌های بنیادین عنوان کرد و رمز موفقیت مدارس را در مدیریت داده‌محور، تکریم مخاطب و پایبندی به آیین‌نامه‌ها دانست. محمدی از تجهیز کتابخانه‌های کلاسی و اختصاص زمان منظم برای مطالعه به‌عنوان طرح‌های مهم سال جاری یاد کرد و گفت این اقدام باعث رشد مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان می‌شود. وی همچنین از برنامه‌هایی چون حرکت به‌سوی مدارس هوش‌پایه (AI)، بازنگری روش‌های آموزشی، طراحی مجدد فضاهای یادگیری و حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد. او در پایان، پرداختن به موضوع هویت دانش‌آموزی را فراتر از محتوای درسی و کلید تربیت همه‌جانبه دانست.

ارائه آموزش‌های فناورانه به معلمان و دانش‌آموزان مناطق محروم

ارائه آموزش‌های فناورانه به معلمان و دانش‌آموزان مناطق محروم

به نقل از ایسنا، با آغاز اجرای برنامه‌های تحول در آموزش‌وپرورش، تمرکز ویژه‌ای بر آموزش مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعیبه معلمان و دانش‌آموزان آغاز شده است. هدف این طرح، توانمندسازی معلمان در استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش مفاهیم پایه هوش مصنوعی به دانش‌آموزان است تا تحول در کلاس‌های درس محقق شود. احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، گفت: آموزش‌وپرورش حرکتی جدی برای تولید محتوا و آموزش معلمان در این زمینه آغاز کرده و همه مدارس دولتی و غیردولتی باید در این مسیر برنامه‌ریزی کنند. او با تأکید بر اینکه نسل جوان به‌سرعت با فناوری‌های جدید سازگار می‌شود، افزود: وظیفه ماست که معلمان را به‌روز کنیم تا بتوانند دانش‌آموزان را در مسیر درست هدایت کنند، زیرا پیشرفت‌های فناورانه در صورت استفاده نادرست می‌توانند آسیب‌زا باشند. محمودزاده همچنین گفت که برخی مدارس کشور در زمینه هوش مصنوعی با هم رقابت می‌کنند و استفاده از ابزارهای دیجیتال به‌صورت خودجوش در حال گسترش است.

مدارس هیئت امنایی، الگویی برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش در کشور

مدارس هیئت امنایی، الگویی برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش در کشور

به نقل از ایسنا، محمد خرم، مدیرکل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش، در گردهمایی مدیران مدارس هیئت‌امنایی استان سمنان، مدارس هیئت‌امنایی الگویی برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش در کشور دانست. وی با تأکید بر توانمندسازی مدیران و تقویت مشارکت محلی گفت: فلسفه وجودی این مدارس، جلب مشارکت مردم و خیرین است و نباید آن‌ها را صرفاً مدارس پولی دانست. هرچه ارتباط مدیران با اولیا و جامعه محلی بیشتر شود، کیفیت آموزش ارتقا می‌یابد. خرم تشکیل هیئت‌امنای توانمند و فعال را عامل اصلی موفقیت این مدارس دانست و تأکید کرد مدیران باید طبق آیین‌نامه، هیئت‌امنایی متشکل از افراد دلسوز و اثرگذار تشکیل داده و ماهی یک‌بار با آنان جلسه داشته باشند تا هدف اصلی یعنی مردمی‌سازی نظام آموزشیتحقق یابد. او در پایان با قدردانی از معلمان گفت: مدیریت آموزشی نوعی ایثارگری است و مدیران با تربیت دانش‌آموزان امروز، در واقع آینده کشور را می‌سازند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: