افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور

رده: خبر
زمان:

افزایش سهم سوابق تحصیلی در آزمون سراسری

افزایش سهم سوابق تحصیلی در آزمون سراسری

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره سهم سوابق تحصیلی در کنکور گفت: سوابق تحصیلی امسال سهم 50 درصدی در آزمون سراسری دارد که این میزان برای سال‌های آینده تا 60 درصد افزایش می‌یابد. سوالات امتحانات نهایی به جهت استانداردسازی بیشتر به صورت مفهومی طراحی شده است یعنی اینکه دانش‌آموز موضوع درس را فهمیده باشد نه اینکه صرفا حفظ کرده باشد. وی افزود: هدف برگزاری امتحانات نهایی و تاثیر آن در آزمون سراسری یادگیری عمیق موضوعات درسی توسط دانش‌آموزان و سعی بر این است که در کمال آرامش و نظم این آزمون‌ها برگزار شود. همچنین معاون وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد که لو رفتن امتحانات نهایی امکان‌پذیر نیست و به هیچ عنوان امکان لو رفتن سوالات امتحانی قبل از آزمون وجود ندارد و امتحانات نهایی در امنیت کامل است.

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک برگزار می‌شود؛

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک برگزار می‌شود؛

به نقل از پانا، پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک از 31 تیر تا 8 مرداد سال 1403 (2024) به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و با هدف برگزاری یک رقابت پرشور بین‌المللی و همچنین تقویت وحدت، صلح و تفاهم بین ملت‌ها برگزار می‌شود. بابایی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: در این دوره از رقابت‌ها انتظار می‌رود بیش از 400 دانش‌آموز نخبه و 250 سرپرست از استادان فیزیک از حدود 70 تا 80 کشور جهان برای شرکت در این رقابت علمی به ایران و شهر اصفهان سفر کنند. در حال حاضر المپیاد بین‌المللی فیزیک ششمین دهه تأسیس خود را جشن می‌گیرد و در طول 57 سال گذشته شاهد برگزاری 53 مسابقه جهانی فیزیک بوده‌ایم.

ثبت ملی ابتکارات مدارس غیردولتی

ثبت ملی ابتکارات مدارس غیردولتی

احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگو با پانا در‌خصوص استفاده از ابتکارات مدارس غیردولتی اظهار کرد: «در حوزه ابتکارات مدارس غیردولتی در حال ایجاد و بالا آوردن یک پلتفرم هستیم.» وی با بیان اینکه ابتکارات مدارس غیردولتی را زمینه‌بندی و طبقه‌بندی کرده‌ایم، گفت: «برای مثال؛ این ابتکارات می‌تواند در زمینه برنامه درسی، نحوه اجرایی مدیریت مدرسه، رویکردهای تربیتی و پرورشی، نوع مشارکت و تعاون و... باشد که زمینه‌ها را مشخص کرده‌ایم.» محمودزاده با بیان اینکه مطالعات خیلی عمیقی اتفاق افتاده و همکاری‌هایی را در این رابطه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری داشتیم که آن‌ها هم استقبال کردند، افزود: «جلساتی با موسسان مدارس غیردولتی داشتیم و تمام شاخص‌ها نیز احصا شده و از آن‌ها درخواست کردیم که در این امر مشارکت کنند.»

آیین‌نامه ملی مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به دولت رفت؛

آیین‌نامه ملی مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به دولت رفت؛

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تدوین آیین‌نامه ملی مهارت‌آموزی دانش‌آموزان خبر داد و گفت این آیین‌نامه اکنون در مرحله بررسی در کمیسیون اجتماعی دولت است. محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش موضوع مهارت‌آموزی است، اظهار کرد: «‌در همین راستا برنامه ملی مهارت دانش‌آموزان را به عنوان یک اولویت وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم.» وی ادامه داد: «اخیرا ستاد پشتیبانی سند تحول بنیادین با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار و مقرر شد آیین‌نامه‌ای تدوین شود که اکنون تدوین شده است. در این آیین‌نامه موضوع مهارت را از اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه با توجه بیشتر بر آموزش‌های هنرستانی و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تدوین کردیم و اکنون به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شده که در صورت تایید نهایی امیدواریم تا پایان سال به تصویب برسید.»

افت میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان و روایتِ شفافِ آموزش و پرورش

افت میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان و روایتِ شفافِ آموزش و پرورش

چند ماه پیش؛ وزارت آموزش و پرورش گزارشی صادقانه و شفاف در خصوص میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد ماه سال 1402 اعلام کرد. موضوعی که البته چندان تازگی نداشته است؛ اما واکنش‌های بسیاری که متاسفانه عموما سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بود را در حوزه رسانه‌ای و افکار عمومی ایجاد کرد. «میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد 1402 در رشته تجربی 11.23، رشته ریاضی 10.79، رشته انسانی 8.75 و در رشته معارف 10.56 بوده است». این آمار دقیق اعلام شده توسط محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش؛ به منظور اطلاع خانواده‌ها، خانواده بزرگ آموزش و پرورش؛ کارشناسان، تحلیل‌گران و جامعه نخبگانی حوزه تعلیم و تربیت و البته تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان حوزه آموزش کشور در جهت ارائه نظرات و راهکارها برای تقویت مدارس و کیفیت آموزش بود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: