جدیدترین اخبار کرونا در ایران

رده: خبر
زمان:

براساس مطالعات جدیدی که روی کرونا انجام گرفته، مشخص شده این بیماری عفونی در 40 تا 45 درصد افراد مبتلا، فاقد علامت است؛ همین موضوع می‌تواند عامل مهمی در افزایش شیوع کرونا باشد. پژوهشگران نیز در رابطه با این مسئله به مردم هشدار می‌دهند که برای پیشگیری از گسترش خاموش این ویروس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک الزامی است. دکتر دنیل اوران، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه‌ی تحقیقاتی اسکریپس کالیفرنیا می‌گوید: افراد مبتلا به کرونا فاقد علامت نه تنها در شیوع بیماری نقش مهمی دارند بلکه با تأثیرات بلند مدت این ویروس مواجه هستند. این بیماران حتی بعد 14 روز از ابتلا قادر به گسترش عفونت هستند.

کرونا در ایران تا یک سال آینده

کرونا در ایران تا یک سال آینده

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در رابطه با وضعیت کرونا در ایران گفت: خوشبختانه شرایط کشور در حال حاضر با ثبات است. ولی این ثبات کاملاً به رفتار اجتماعی مردم بستگی دارد. همچنین با شروع فصل تابستان و افزایش مسافرت‌ها، امکان انتقال ویروس به شهرها و روستاهای خوش آب و هوای گردشگری وجود دارد. از آنجایی که تاکنون برای این بیماری، هیچ راه درمانی کشف نشده، احتمالاً، ایران تا یک سال آینده درگیر کرونا باشد و بدون شک مرگ و میر ناشی از این ویروس، کم و بیش همچنان ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر، در صورت کشف واکسن، مدت زیادی طول خواهد کشید که در سرتاسر جهان توزیع شود، بنابراین در حال حاضر بهترین راه مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است. در صورتی که شیوع عفونت در برخی شهرها افزایش یابد، مجبور به اعمال قرنطینه و محدودیت‌های سخت‌گیرانه خواهیم بود. از آنجا که همه‌گیری ویروس در استان‌های مختلف با فاصله‌ی زمانی رخ داده، 10 استان که در اسفند و فروردین مشکل چندانی نداشتند، در حال حاضر روندی صعودی در این زمینه دارند. معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اوج‌گیری ویروس در این 10 استان به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم عزا و عروسی، بیان کرد: برای پیشگیری از این مسائل باید سیاست‌گذاری کشور با اجرای محلی را در نظر گرفت. در این رابطه نیز ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال تصویب آیین‌نامه‌ای است که براساس آن در استان‌هایی با وضعیت قرمز، تصمیمات استانی گرفته و اجرا شود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه مقابله با این ویروس عفونی افزایش آگاهی مردم، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به محض خروج از خانه است. وی همچنین مهم‌ترین عامل در انتقال کرونا را دیدارهای خانوادگی دانست و گفت: در این مهمانی‌ها افراد ناقل بدون علامت به راحتی باعث مبتلا شدن دیگران می‌شوند.

افزایش شیوع کرونا در تابستان با علائم درد شکم و تهوع

مسعود مردانی عضو کمیته‌ی کشوری کرونا با اشاره به بروز علائم گوارشی با شروع فصل گرما به عنوان یکی از علائم بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج استخراج شده یکی از مشکلات بیماران مبتلا به کرونا مسائل گوارشی است به طوری که 30 درصد از بیماران گرفتار مشکلات دستگاه گوارشی مانند اسهال، تهوع، استفراغ، بی اشتهایی و درد شکم می شوند. در فصل تابستان به دلیل افزایش تحرک کودکان و نوجوانان احتمال انتقال ویروس کرونا از افراد آلوده به کودکان به دلیل تردد زیاد در سطح شهر و محیط بیرون از خانه افزایش پیدا می کند؛ میزان بروز تهوع و استفراغ در بین افراد در تابستان بیشتر از سایر ماه های سال است. اسهال، استفراغ همراه با تب، بدن درد و گاهی سرفه و در برخی مواقع درد شکم به صورت طولانی مدت ممکن است از نشانه های بیماری کرونا باشد به همین دلیل متخصصان توصیه کرده‌اند تا افراد در صورت بروز چنین علائمی با پزشک مربوطه مشورت کنند و تست کرونا بدهند.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران

شکننده بودن وضعیت کرونا در ایران

رئیس شبکه‌ی بیماری‌های ویروسی ایران با اشاره به شکننده بودن وضعیت کشور در مقابل کرونا گفت: برای حفظ ثبات کرونا در کشور توصیه می‌شود مردم فاصله گذاری اجتماعی را حداقل تا پایان سال رعایت کنند. انتظار برای خاتمه‌ی این شرایط باعث بروز بی‌صبری، اضطراب و استرس می‌شود که خود عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن به حساب می‌آید. ضعف سیستم ایمنی یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری و طولانی شدن روند درمان آن است. باید بدانیم که این وضعیت حداقل تا پایان سال همراه ما خواهد بود. بنابراین برای پیشگیری از بروز مشکلات باید فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی رعایت شود. رئیس شبکه‌ی بیماری‌های ویروسی ایران در رابطه با بازگشت کشور به شرایط عادی اظهار داشت: شروع به کار بعضی مکان‌ها مانند: ورزشگاه‌ها، سینماها، اماکن گردشگری و همایش‌ها به این معنی نیست که به زودی زندگی به وضعیت عادی برمی‌گردد. مردم باید بتوانند خود را با شرایط وفق دهند، زیرا این وضعیت نه تنها در کشور ما بلکه در سایر ملت‌ها در آینده‌ی نزدیک به حالت اولیه برنمی‌گردد. آقای جزایری افزود: مرکز مراقبت از بیماری‌های واگیردار (CDC) اروپا اعلام کرد تا آخر سال 2022 این وضعیت فراز و نشیب‌هایی خواهد داشت. تغییر وضعیت زندگی برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا سید محمد جزایری با تأکید بر تغییر مشی زندگی اظهار داشت: مردم باید به این درک برسند که برای پیشگیری از ابتلا حداقل تا پایان سال نحوه‌ی زندگی خود را عوض کنند. از زمانی که قرنطینه برداشته شده تا امروز شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم و این روند بیش از یک ماه است که ادامه دارد. بنابراین اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود این شرایط شبیه ماه‌های اسفند و فروردین خواهد شد و آمار روز به روز افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر نیز شاهد افزایش مبتلایان بدون علامت و سرپایی هستیم. وی افزود: دو عامل مهم در کشنده بودن این ویروس، سن و بیماری زمینه‌ای است. مشکلات قلبی عروقی، فشارخون، دیابت، آسم، کلیوی و سرطان در رأس آن‌ها قرار دارند. افرادی که به هرکدام از این بیماری‌ها مبتلا هستند باید به نکات بهداشتی عمل کنند.

کاربرد ماسک‌های پارچه‌ای و پزشکی برای بهبود وضعیت کرونا در ایران

کاربرد ماسک‌های پارچه‌ای و پزشکی برای بهبود وضعیت کرونا در ایران

روابط عمومی وزارت بهداشت در رابطه با استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا، اعلام کرده است: استفاده از ماسک بیشتر برای افراد مبتلا به ویروس، پزشکان و پرستاران ضروری است. اما در صورتی که بیماری در سطح جامعه پخش شده باشد و امکان رعایت فاصله‌ی یک متری وجود نداشته باشد، افراد مسن، کارکنانی که با مردم در تماس هستند و کسانی که در مکان‌های عمومی تردد دارند باید از ماسک استفاده کنند. در حال حاضر به دلیل افزایش شیوع کرونا در ایران و علائم جدید این بیماری بهترین کار برای سلامتی پیشگیری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی است. در صورت امکان از تردد از مکان های پرجمعیت و شلوغ بپرهیزید و به خاطر داشته باشید شما میتوانید ناقل این بیماری باشید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: