افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور 1402

رده: خبر
زمان:

معاون سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرد: به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 20 درصد معادل 1920 نفر به ظرفیت رشته پزشکی و 15درصد معادل 290 نفر به ظرفیت رشته دندانپزشکی در کنکور 1402 اضافه شده است.

افزایش ظرفیت برای رشته پزشکی و دندانپزشکی در کنکور 1402

افزایش ظرفیت برای رشته پزشکی و دندانپزشکی در کنکور 1402

معاون فنی و آماری سازمان سنجش، احسان جمالی گفت: بیشترین داوطلب کنکور در گروه آزمایشی علوم تجربی است و بیشترین میزان پذیرش و درصد قبولی در آزمون سراسری سال 1401 به ترتیب مربوط به استان‌های یزد، مازندران، سمنان، اصفهان و قم بوده است. جمالی با اشاره به افزایش ظرفیت دو رشته پزشکی و دندان‌پزشکی در آزمون سراسری سال 1402 گفت: به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 20 درصد معادل 1920 نفر به رشته پزشکی و 15 درصد معادل 290 نفر به رشته دندان‌پزشکی نسبت به ظرفیت سال قبل اضافه می‌شود. یعنی ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری سال 1402 در رشته‌ی پزشکی برابر 11520 نفر و رشته دندانپزشکی 2215 نفر خواهد بود. محمدحسین حاجیلو؛ معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش آموزش کشور نیز با اشاره به توانمندی‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان در امر برگزاری قبل و حین آزمون، گفت: ساختار و تشکیلات سازمان سنجش آموزش کشور با محوریت توجه به هوشمندسازی و امنیت شبکه و فضای مجازی، اصلاح شده است.

برگزاری امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به شیوه نهایی

برگزاری امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به شیوه نهایی

عباس سلطانیان روز شنبه در آیین تجلیل از 180 دانش‌آموز پژوهش‌گر بوشهری با بیان این‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی در سه مصوبه، ضوابط جدید پذیرش دانشجو را تعیین و تصویب کرده است، گفت: در کنکور 1402، نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم دانش‌آموزان 40 درصد تاثیر قطعی بر پذیرش داوطلب در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی دارد. وی افزود: این رقم در کنکور سال 1403 به 50 درصد افزایش می‌یابد. سلطانیان اظهار کرد: همچنین در کنکور سال 1404 تاثیر نتایج امتحانات نهایی پایه‌های یازدهم و دوازدهم و در 1405 تاثیر نتایج امتحانات نهایی پایه‌های دهم تا دوازدهم، 60 درصد تصویب شده است. مدیرکل دفتر دوره دوم آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم، از سال تحصیلی آینده به شیوه‌ی نهایی برگزار می‌شود.

تعطیلی مدارس 3 شهر استان تهران به دلیل بارش برف

تعطیلی مدارس 3 شهر استان تهران به دلیل بارش برف

مدارس سه شهر استان تهران به دلیل بارش برف صبح روز سه‌شنبه 15 آذر 1401 غیرحضوری شد. آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با توجه به برودت هوا و یخ‌بندان در برخی از شهرستان‌های استان، آموزش در این مناطق در روز سه‌شنبه 15 آذر 1401 غیر حضوری شد. در رودهن مدارس ابتدایی در نوبت صبح غیرحضوری شد، در شهر دماوند نیز مدارس ابتدایی در نوبت صبح غیرحضوری شدند. همچنین در شهر پردیس همه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح غیرحضوری شدند. طبق اعلام آموزش و پرورش شهر تهران، آموزش در مدارس ابتدایی لواسانات و رودبار قصران، نیز روز سه‌شنبه 15 آذر ماه غیرحضوری اعلام شد.

دستورالعمل اجرایی المپیادهای علمی کشور اعلام شد؛

دستورالعمل اجرایی المپیادهای علمی کشور اعلام شد؛

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دستورالعمل اجرایی المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی 1402-1401 را این‌گونه اعلام کرد: به‌منظور شناسایی، جذب و تشویق دانش‌آموزان با استعداد و علاقمند، دستورالعمل اجرایی المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی 1402- 1401 بدین شرح است: در سال جاری تمامی فرایندها اعم از ثبت نام اینترنتی داوطلبان، صدور اقلام پیش از آزمون، چاپ بسته‌بندی و ارسال دفترچه‌های سوال بر اساس حوزه‌بندی و همچنین تصحیح پاسخ برگ‌ها، اعلام نتایج آزمون‌ها و پاسخ‌گویی به درخواست‌های تجدیدنظر به صورت ستادی و متمرکز انجام می‌گیرد. دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور نیز مطابق مفاد این دستورالعمل مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون‌ها می‌باشند. مسئولیت برگزاری دقیق و مطلوب آزمون‌ها در استان بر عهده مدیر کل محترم آموزش و پرورش و در مدارس ایرانی خارج از کشور بر عهده رئیس محترم مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور است. بدیهی است هرگونه تغییر در مفاد این دستورالعمل در سال تحصیلی جاری در قالب اصلاحیه اعلام خواهد شد.

حل مشکل هنرستانی‌ها برای تولید سابقه دروس عمومی

حل مشکل هنرستانی‌ها برای تولید سابقه دروس عمومی

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: مشکل تولید سابقه دروس عمومی برای هنرستانی‌ها جهت شرکت در کنکور رشته هنر حل شد. وی همچنین گفت: در جلسه شورای سنجش و پذیرش، با پیشنهاد معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش موافقت شد که دانش‌آموزان هنرستانی جهت شرکت در رشته هنر می‌توانند سابقه دروس عمومی را با شرکت در امتحانات نهایی دروس عمومی خودشان کسب کنند. زارعی افزود: دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند برای تولید سابقه دروس عمومی در امتحانات نهایی دی و خرداد شرکت کنند که به زودی اطلاعیه آن اعلام می‌شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: