بوفه‌های مدارس، موظف به عرضه‌ی کالای ایرانی شدند

رده: خبر
زمان:
بوفه‌های مدارس، موظف به عرضه‌ی کالای ایرانی شدند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه‌ی جلسه‌ی حمایت از کالای ایرانی که در دبیرخانه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید، گفت: اوایل سال آینده، شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای بررسی چندین مورد جلسه‌ی مفصل چند ساعتی برگزار می‌کند. وی هم‌چنین اعلام کرد: بوفه‌ها و فروشگاه‌های مدارس کشور از این پس مکلف به عرضه‌ی کالای ایرانی هستند.

رصد فضای فرهنگی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن اشاره به ضرروت تشکیل مستمر جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ما اکنون در شرایط خاص فرهنگی قرار داریم. ضمن این که یکی از زوایای خصومت دشمنان ما به زوایای فرهنگی برمی‌گردد. وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان مرجعیت سیاست‌گذار، با برگزاری جلسات منظم به رصد فضای فرهنگی می‌پردازد و مواردی را که برای مدیریت فضای فرهنگی لازم و ضروری است را بررسی و تصویب می‌کند. وی با بیان این‌که خیلی امیدوار بودم جلسه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفته‌ی پایانی سال برگزار شود، گفت: تنظیم شدن زمان اعضا، یکی از دلایل تاخیر برگزاری جلسات این شوراست.

فعالیت‌های آموزش و پرورش در حمایت از کالای ایرانی

بطحایی درباره‌ی جلسه‌ی حمایت از کالای ایرانی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌ی حمایت از تولید کالاهای ایرانی، شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از اصول و تقسیم کار را در اردیبهشت ماه امسال انجام داد و سازمان آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه‌های مخاطب این مصوبه در جلسه، گزارشی را ارائه کرد. وی درباره‌ی اقدامات آموزش و پرورش برای حمایت از کالای ایرانی گفت: اقداماتی که در این وزارت‌خانه انجام شده شامل دو بخش فرهنگ‌سازی و ترویج و تبلیغ استفاده از کالای ایرانی است که دانش آموزان مخاطب این بخش از فعالیت‌های آموزش و پرورش می‌باشند.

فراز و نشیب تولید کالاهای ایرانی

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با همکاری وزارت‌خانه‌ی یاد شده، در سال 97 نمایشگاه‌های زیادی در بیش از 700 شهر و منطقه برگزار شد. هم‌چنین برگزاری همایش و مسابقاتی برای حمایت از کالای ایرانی از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حمایت از کالای ایرانی است. وی افزود: دانش آموزان با هدف آشنایی با فراز و نشیب تولید کالاهای ایرانی و ضرورت استفاده از آن، به بازدید کارخانه‌های تولید کالای ایرانی رفتند.

کالاهای خارجی، مغایر با اصول تعلیم و تربیت هستند

بطحایی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این وزارت‌خانه برای حمایت از کالای ایرانی، خرید کالاهای ایرانی مبتنی بر نوشت‌افزار و اسباب‌بازی بوده که در این زمینه نمایشگاه‌های مفصلی برگزار گردید و تولید‌کنندگان، کالای خود را به مخاطبین عرضه کردند. وی عنوان کرد: بار تربیتی کالاهای خارجی صرف نظر از ضربه‌ای که به به اقتصاد کشور می‌زند، برای وزارت‌خانه‌ی آموزش و پرورش اهمیت دارد. نمادهای به کار رفته در لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی‌ها و حتی ترکیب رنگ این لوازم؛ در بعضی از مواقع روحیه‌ی پرخاش‌گر، منازعه‌برانگیز و دارای ضدیت را در دانش آموزان برانگیخته می‌کند که مغایر با اصول تعلیم و تربیت است.

عرضه‌ی کالای ایرانی در بوفه‌ها و فروشگاه‌های مدارس کشور

به گفته ی سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، از این پس بوفه‌ها و فروشگاه‌های مدارس کشور موظف به عرضه کالای ایرانی هستند که این امر سبب حمایت از تولیدکنندگان کالای داخلی می‌شود. اما هنوز راه‌های نرفته‌ی زیادی برای حمایت از کالای ایرانی وجود دارد. بطحایی خاطر نشان کرد: بی تفاوتی نسبت به این موضوع، بزرگ‌ترین آسیب در این مسیر خواهد بود، هرچند در برخی از مواقع کیفیت کالای ایرانی پایین‌تر از کیفیت کالای خارجی است اما توسط دوستان، آشنایان و بستگان ما تولید شده‌اند که جدا از بحث اقتصادی، آثار تربیتی و فرهنگی بر شخصیت و رفتار دانش آموزان بر جای می‌گذارد؛ به همین دلیل از تمامی خانواده‌ها می‌خواهم که از کالای ایرانی حمایت کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: