المپیاد ترکیبیات، عرصه درخشش دانش‌آموزان ایرانی

رده: خبر
زمان:

پنجمین دوره المپیاد جهانی ترکیبیات با حضور 73 کشور به میزبانی ایران و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد. سید رضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان، برگزاری این رویداد را نشانه جایگاه علمی ایران دانست و تأکید کرد که پیشرفت‌های علمی کشور قابل تحریم نیست. او همچنین یادآور شد که پیش‌تر المپیاد جهانی نانو نیز با حضور کشورهای مطرحی مانند آلمان، آمریکا و انگلستان در ایران برگزار شده و دبیرخانه دائمی آن در کشور ثبت شده است. اسدی، از مسئولان تیم دانش‌آموزی ایران، طراحی سؤالات المپیاد را حاصل کار تیمی و زمان‌بر دانست و گفت هدف این مسابقات تقویت دیپلماسی علمی ایران است. به گفته او، کشورهای مطرحی مانند روسیه و چین نیز در این رقابت‌ها حضور دارند. همچنین 150 مدال‌آور ایرانی مسئول برگزاری این دوره بودند و 60 نفر از برترین مدال‌آوران به صورت لحظه‌ای پاسخ‌های شرکت‌کنندگان را تصحیح کردند. طراحی و کیفیت بالای سؤالات ایرانی باعث شده است که بسیاری از مؤسسات آموزشی جهان از الگوی المپیادهای ایران استفاده کنند.

آینده ورزش ایران از مدارس آغاز می‌شود

آینده ورزش ایران از مدارس آغاز می‌شود

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با فدراسیون کشتی بر نقش کلیدی مدارس در پرورش استعدادهای ورزشی تأکید کرد و گفت آموزش و پرورش خاستگاه اصلی موفقیت‌ها در تمام حوزه‌ها، از جمله ورزش، است. او با قدردانی از تلاش‌های علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، خاطرنشان کرد موفقیت‌های اخیر کشتی کشور موجب شادی مردم و رضایت رهبر انقلاب شده و این دستاورد بزرگی برای ورزش ایران است. وی با اشاره به اهمیت ورزش در تربیت دانش‌آموزان، اظهار داشت هدف از این تفاهم‌نامه، توسعه کشتی آزاد و فرنگی در مدارس، تقویت کانون‌های ورزشی و آموزش مربیان و داوران است. کاظمی تأکید کرد باید کشتی را از مدارس پایه‌گذاری کرد، زیرا آینده ورزش ایران در دست دانش‌آموزان امروز است. او همچنین از سایر فدراسیون‌های ورزشی خواست در مسیر گسترش ورزش دانش‌آموزی همکاری کنند و افزود سرمایه‌گذاری بر کودکان و نوجوانان، سرمایه‌گذاری بر آینده کشور است.

جریان تربیت در مدرسه بدون همراهی و باور معلمان شکل نمی‌گیرد

جریان تربیت در مدرسه بدون همراهی و باور معلمان شکل نمی‌گیرد

در نشست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران که با حضور مسئولان منطقه 14 در مدرسه شهید طهماسبی برگزار شد، موضوعاتی مانند ارتقای فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس، تقویت ارتباط میان خانواده و مدرسه و افزایش مشارکت معلمان در برنامه‌های تربیتی مورد بررسی قرار گرفت. معاون پرورشی شهر تهران با تأکید بر نقش محوری معلمان در تحقق اهداف تربیتی گفت جریان تربیت بدون همراهی و باور معلمان شکل نمی‌گیرد و بر لزوم بازنگری در روش‌های تربیتی و توجه به هویت دینی و فرهنگی دانش‌آموزان تأکید کرد. او نشست‌های هم‌اندیشی را فرصتی برای شنیدن دغدغه‌های معلمان و یافتن راهکارهای مؤثر دانست. در پایان نیز معلمان مدرسه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره فعالیت‌های پرورشی مطرح کردند.

برنامه‌های ویژه روز دانش‌آموز اعلام شد

برنامه‌های ویژه روز دانش‌آموز اعلام شد

بر اساس گزارش ایسنا، راهبردها و برنامه‌های اجرایی روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با محور «دانش‌آموز، خلاقیت و محتوامحوری» اعلام شد. این مناسبت به‌عنوان نماد ایستادگی ملت ایران در برابر ظلم و استکبار، فرصتی برای تعمیق هویت دینی، ملی و انقلابی دانش‌آموزان است و امسال نیز با تکیه بر ساحت سیاسی اجتماعی تربیت و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می‌شود. اهداف این برنامه‌ها شامل تقویت روحیه استکبارستیزی، پرورش هویت انقلابی و گسترش نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای فعالیت‌هاست. از جمله رویدادهای پیش‌بینی‌شده می‌توان به نواختن زنگ 13 آبان در مدارس با شعار «متحد، استوار، مقابل استکبار»، پویش‌های سرود و دست‌سازه‌های دانش‌آموزی، اجرای گروه سرود هزارنفره، برگزاری بازی‌های آموزشی «ایستگاه خیابان روزولت» و «صدای امواج» و ایجاد غرفه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که اجرای این برنامه‌ها جلوه‌ای از مقاومت ملی و هویت انقلابی در نظام تعلیم و تربیت کشور خواهد

ورزش صبحگاهی، آغاز شور و نشاط در مدارس است

ورزش صبحگاهی، آغاز شور و نشاط در مدارس است

محمدحسن باقری، مسئول ورزش صبحگاهی مدارس تهران، در گفت‌وگویی با پانا بر اهمیت اجرای منظم ورزش صبحگاهی در مدارس تأکید کرد و آن را عامل مؤثری در ارتقای سلامت جسمی، روانی و افزایش نشاط دانش‌آموزان دانست. او گفت که این برنامه علاوه بر رفع خواب‌آلودگی و کاهش استرس، موجب نظم، تقویت روحیه جمعی و آمادگی ذهنی دانش‌آموزان می‌شود و باید در اولویت مدارس قرار گیرد، زیرا یک ساعت درس تربیت‌بدنی در هفته پاسخگوی نیاز حرکتی دانش‌آموزان نیست. باقری اجرای موفق ورزش صبحگاهی را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق معلمان تربیت‌بدنی و همکاری همه کارکنان مدرسه دانست و افزود حضور مدیر و معاون در کنار دانش‌آموزان، الگویی انگیزشی و مؤثر است. او توصیه کرد در مقطع ابتدایی از موسیقی‌های شاد و دارای شعر استفاده شود و در مقاطع بالاتر ریتم‌های بدون کلام به کار رود. وی همچنین بر لزوم ارزیابی مستمر و لحاظ کردن مشارکت دانش‌آموزان در نمره تربیت‌بدنی تأکید کرد و گفت برگزاری رقابت‌های گروهی در برنامه‌های صبحگاهی می‌تواند همبستگی و روحیه مشارکت را در مدارس تقویت کند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: