الگو پذیری دانش آموزان در حفاظت از محیط زیست

رده: خبر
زمان:

امجد باقری مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: اجرای طرح برنامه‌ی یک ساعت از سال تحصیلی با محیط بانان در مدارس شهر و روستای تمام مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان استان زنجان شروع شده است. باقری در ادامه گفت: این طرح در 50 مدرسه استان زنجان با حضور محیط بانان اجرایی شده است و قریب به هزار دانش آموز دختر و پسر با این طرح آشنا شده‌اند.

الگو پذیری دانش آموزان در حفاظت از محیط زیست

طرح یک ساعت با محیط بانان

امجد باقری اعلام کرد: در سطح کشور طرح یک ساعت با محیط بانان در راستای تفاهم‌نامه‌ی آموزش و پرورش با سازمان محیط زیست و با هدف آشنایی دانش آموزان حاشیه مناطق تحت نظارت و مدیریت اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست با وظایف و مسئولیت‌های سازمان محیط زیست و به خصوص آشنایی با شغل محیط بانی و گونه‌های جانوری به مرحله اجرا در می‌آید.

نحوه‌ی اجرای طرح

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان با بیان این مورد که اجرای طرح یک ساعت با محیط بانان سبب تعاملی مؤثر با مناطق محلی نزدیک به مناطق تحت نظارت و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست و حفاظت از گونه‌های جانوری شده است خاطرنشان کرد: در طرح ذکرشده، محیط بانان در مدارس حضور یافته و آموزش‌های ضروری و لازم راجع به حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

الگو پذیری دانش آموزان در حفاظت از محیط زیست

باقری افزود: از اهداف اجرای این طرح می‌توان کمک به ارتقای اوضاع محیط زیست ازجمله کاهش تخلفات شکارچیان و صید، جلوگیری از تخریب محیط زیست، علاقه‌ی دانش آموزان به حیات وحش اشاره کرد. وی همچنین در ادامه تصریح کرد: از سال تحصیلی 1395 کتاب انسان و محیط زیست در برنامه درسی مقطع متوسطه گنجانده شده است که هدف از آن آشنایی بیشتر دانش آموزان با حفاظت از محیط زیست بوده که قطعا" در حفاظت از طبیعت و حیات وحش تأثیر گذار و سازنده بوده است.

امروزه تخریب محیط زیست و منابع طبیعی به شکلی فزاینده می‌باشد و به یک معضل جهانی تبدیل شده است و از سیاست گذاران آموزش و پرورش و محیط زیست انتظار می‌رود با توجه به این که آموزش در این مقوله یک سرمایه‌گذاری پربازده در روند توسعه کشور به شمار می‌رود، توجه و تلاش خود را در این زمینه افزایش دهند. به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی کشور، یکی از عوامل مهم، آموزش به عموم به ویژه به دانش آموزان و نسل فردای کشور است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: