امتحانات تمامی پایه‌ها در خرداد 1403 نهایی است؛

رده: خبر
زمان:
امتحانات تمامی پایه‌ها در خرداد 1403 نهایی است؛

برگزاری امتحانات تمام پایه‌های تحصیلی متوسطه دوم در خرداد 1403 به‌صورت نهایی؛

آزمون‌های نیمسال دوم (خردادماه) دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در سال تحصیلی 1402 - 1403 به‌صورت نهایی برگزار می‌شود. صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر 50 درصدی در کنکور سال آینده ملاک عمل خواهد بود و امتحانات دی و شهریور به عنوان سابقه تحصیلی منظور نمی‌شود. به نقل از پانا، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت در کنکور 1403 صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر 50 درصدی، ملاک عمل قرار خواهد گرفت و در کنکور سال 1404 تاثیر سوابق تحصیلی با احتساب پایه‌های یازدهم و دوازدهم به 60 درصد می‌رسد. محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «آزمون‌های نیمسال دوم (خردادماه) دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در سال تحصیلی 1402 - 1403 به‌صورت نهایی برگزار می‌شود.» وی درباره چرایی این امر خاطرنشان کرد: «علتش این است که دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی جاری و در خرداد 1403 در امتحانات شرکت می‌کنند در کنکور سال 1405 در هر 3 پایه دهم، یازدهم و دوازدهم باید سابقه تحصیلی داشته باشند.»

تمامی معلمان جدیدالورود به مدارس غیردولتی مورد گزینش قرار گرفته‌اند؛

تمامی معلمان جدیدالورود به مدارس غیردولتی مورد گزینش قرار گرفته‌اند؛

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش از تکمیل روند گزینش معلمان مدارس غیردولتی خبر داد و گفت هیچ معلمی در این مدارس بدون طی نکردن مراحل گزینش، وارد کلاس نشده است. سید‌حسین داودالموسوی در گفت‌وگو با پانا درباره فرایند گزینش معلمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: «این دسته از معلمان نیز همچون باقی معلمان که در مدارس دولتی مشغول به فعالیت هستند، مورد گزینش قرار می‌گیرند و براساس احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی در کلا‌س‌های درس حاضر خواهند شد.» وی در پاسخ به این سوال که روند گزینش معلمان مدارس غیردولتی به چه نحوی است، گفت: «هرساله سازمان مدارس غیردولتی معلمان جدیدی که وارد این سازمان می‌شوند را به ما معرفی می‌کنند تا در پروسه گزینش قرار گیرند. براساس بخشنامه‌های موجود، این افراد حدفاصل 15 اردیبهشت تا 15 تیر هرسال به ما معرفی شوند.» مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش افزود: «ما نیز تا 15 شهریور هرسال صلاحیت این افراد را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نتیجه نهایی را به سازمان مدارس غیر دولتی اعلام می‌کنیم.»

کودکستان‌های غیرمجاز پلمپ می‌شوند؛

کودکستان‌های غیرمجاز پلمپ می‌شوند؛

به نقل از پانا، پس از انتقال نظارت و مدیریت مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش و تغییر نام آن به «کودکستان» تعدادی کودکستان غیرمجاز در سطح کشور شناسایی شده که پس از صدور اخطاریه‌های لازم برای برخورد قانونی به مراجع ذی‌ربط معرفی شده‌اند. رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، آبان امسال در برنامه «صف اول» شبکه خبر با اشاره به دوره انتقال این سازمان طی 2 سال و 7 ماه گذشته گفت: بیش از 32 هزار درخواست در سامانه ثبت شده بود که تاکنون 25 هزار پرونده، تعیین تکلیف و مجوز کودکستان برای آن‌ها صادر شده است. وی با بیان اینکه بخش تطبیق به اتمام رسیده است، اظهار کرد: 25 هزار پرونده تعیین تکلیف شده و مجوز با الگوی جدید به آن‌ها داده شده است. بخشی نقص پرونده داشتند که در همین یکی دو ماه اخیر به نتیجه می‌رسد. همتی‌فر در پاسخ به اینکه اگر کسی مرکزی به عنوان کودکستان داشته اما مجوز نگرفته باشد چه برخوردی با آن می‌شود؟ خاطرنشان کرد: مثل بقیه کسب و کارهاست که البته اینجا می‌گوییم یک کسب و کار تربیتی است که حتی درجه حساسیتش بالاست. مجموعه فرصت‌ها و نگاه تمهیدی ایجاد شده تا شرایط مناسب را فراهم کنیم. پس قاعدتاً مثل هر کس دیگری فعالیتش غیرقانونی خواهد بود و برخورد قانونی لازم با آن می‌شود.

تصویب نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت آموزش و پرورش

به نقل از پانا، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی را به تصویب رساندند و مقرر کردند جزئیات آن در جلسات آتی شورا مورد بررسی شود. در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، کلیات اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی به تصویب اعضا رسید و مقرر شد جزئیات آن در جلسات آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در این جلسه اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با ادامه فعالیت محمدحسین ساعی به عنوان نماینده این شورا در هیات نظارت بر مطبوعات به مدت 2 سال دیگر موافقت کردند. تصویب نهایی 5 مصوبه شورای معین از جمله «ارتقای صندوق حمایت از پژوهش‌گران و فناوران کشور به بنیاد ملی علم ایران»، «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش»، «آیین‌نامه جذب و پرورش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های مختلف هنری و علمی و ورزشی» و «اصلاح آیین‌نامه تشکیل هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: