امتحانات نهایی دانش‌آموزان از 5 خرداد آغاز شد؛

رده: خبر
زمان:

وزارت آموزش و پرورش در تقویم جدید تاریخ آزمون‌های نهایی مدارس در خرداد 1403 را اعلام کرد. این امتحانات که قرار بود از 30 اردیبهشت آغاز شود، پس از شهادت رئیس‌جمهور و همراهانشان و به دلیل اعلام عزای عمومی به روز شنبه 5 خرداد تغییر کرد و برنامه امتحانی جدیدی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. این امتحانات تا 4 تیر ماه ادامه خواهد داشت. امتحانات نهایی خردادماه دانش آموزان دارای تاثیر 50 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری است.

سمپاد سرباز امریه جذب می‌کند؛

سمپاد سرباز امریه جذب می‌کند؛

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان جهت بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اقدام به‌کارگیری تعدادی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی فارغ‌التحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در قالب امریه می‌کند. کارکنان وظیفه متقاضی خدمت در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) باید دارای شرایط عمومی باشند. دستورالعمل مربوطه را می‌توانید در فایل زیر مشاهده نمایید.

شرایط عمومی امریه سمپاد

برترین‌های المپیاد مدیریت و اقتصاد

برترین‌های المپیاد مدیریت و اقتصاد

برای اولین بار دوره المپیاد مدیریت و اقتصاد توسط کمیته علمی این رشته در محل باشگاه دانش‌پژوهان جوان با هدف تقویت سطح علمی برگزیدگان این المپیاد و همچنین شرکت این افراد در رقابت‌های بین‌المللی برگزار شد. نفرات برگزیده توسط کمیته علمی به شرح زیر است: 1- صهبا انصاری 2- امیرمحمد باقری 3- امیر صالحی فشمی 4- ابوالفضل مدیرروستا 5- سیده‌زهرا میری

20 درصد سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم دشوار است؛

20 درصد سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم دشوار است؛

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به نحوه طراحی سؤالات امتحانات نهایی گفت: 20 درصد سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم دشوار است محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره طراحی سؤالات امتحانات نهایی اظهار کرد: امسال چارچوب سؤالات امتحانات نهایی را برای دانش‌آموزان منتشر کردیم و این چارچوب مبنای طراحی سؤالات است. وی افزود: در چارچوب طراحی سؤالات ذکر شده است که از اهداف کتاب درسی چگونه سؤال طراحی می‌شود و سؤالات از کدام سطح شناختی است همچنین نمونه سؤالات هم ارائه شده و تکلیف دانش‌آموز و معلم درباره طراحی سؤالات امتحانات نهایی روشن است. زارعی ادامه داد: اگر دانش‌آموزان بر اساس چارچوب تعیین شده نسبت به مطالعه اقدام کنند با مشکل مواجه نخواهند شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: