امتحانات نهایی خرداد ماه، فرصت طلایی برای کنکوری‌ها

رده: مقاله
زمان:

این سوال همیشه متداول بوده است که: چه طور می توانم، امتحانات نهایی سال دوازدهم را تبدیل به یک فرصت برای نتیجه گیری در کنکور کنم؟ در واقع این سوال یک دانش آموز هوش‌مند است. به طور کلی یکی از ویژگی‌های افراد موفق و با هوش این است که می‌توانند مشکلات را تبدیل به فرصتی درخشان کنند، که این فرصت طلایی همان امتحانات نهایی خرداد ماه است.

کنکور و امتحانات نهایی

همان‌طور که می‌دانید و بارها در مقاله‌های گوناگون به آن اشاره کردیم، امسال دانش آموزان سال دوازدهم باید در دو آزمون مهم (امتحانات نهایی خرداد و کنکور 98) که در فاصله‌ی زمانی کوتاهی برگزار خواهند شد، شرکت کنند. این موضوع برای دانش آموزان و هم‌چنین اولیایشان، استرس بسیار زیادی را ایجاد نموده است. ما در این مقاله می‌خواهیم به حل این موضوع بپردازیم.

امتحانات نهایی خرداد ماه، فرصت طلایی برای کنکوری‌ها

فصل مشترک کنکور و امتحانات نهایی خرداد

فصل مشترک بین کنکور و امتحانات نهایی خرداد، مباحث سال دوازدهم می‌باشد. پس اگر دانش آموزی بر دروس سال دوازدهم خود تسلط کامل داشته باشد، می‌تواند امتحانات نهایی و بخش قابل توجهی از کنکور را با موفقیت پشت سر بگذارد.

سال دوازدهم، مهم ترین منبع سوالات کنکور

شایان ذکر است که به طور متوسط حدود 40 درصد از سوالات کنکور، از مباحث سال دوازدهم طراحی می‌گردد. حال اگر شما دانش آموز گروه انسانی باشید با پاسخ به 40 الی 50 در صد از سوالات، می‌توانید رتبه‌ی بین 800 تا 1000 را در کنکور سراسری 98 کسب نمایید. همین‌طور در گروه ریاضی، با این میانگین رتبه‌ی حدودی 2500 و در رشته‌ی تجربی رتبه‌ی حدودی 5000 قابل کسب است. پس تسلط بر مباحث سال دوازدهم، علاوه بر کسب نتیجه‌ی عالی در امتحانات نهایی، به کسب رتبه‌ی ایده آل در کنکور نیز منجر خواهد شد.

مطالعه دقیق برای امتحانات تشریحی نهایی و تست های کنکور

با توجه به اینکه امتحانات نهایی به صورت تشریحی برگزار می‌شوند و کنکور به صورت تستی، این سوال بسیار مطرح می‌گردد که چگونه عمل کنیم تا در هر دو روش تشریحی و تستی موفق باشیم؟ همان طور که می‌دانید مباحث کلی این سوالات تستی و تشریحی مشترک است پس اگر شما به مباحث کتاب‌های دوازدهم تسلط کامل داشته باشید از هر دو تیپ سوال به خوبی، بر خواهید آمد. فقط کافی است مطلب را در کتاب به طور کامل یاد بگیرید و هم‌زمان نکات تستی را هم مرور کنید.

سخن آخر

رتبه‌های ذکر شده در این مقاله، فقط با در نظر گرفتن مباحث سال دوازدهم عنوان شده است و مطمئنأ اگر شما تست‌های سال یازدهم، دهم و هم‌چنین تست‌های ترکیبی دروسی مانند زیست و یا شیمی را پاسخ دهید به صورت قابل توجهی در درصدها و در نهایت رتبه‌ی کنکوری شما اثر عالی خواهد گذاشت.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: