امتحانات پایان ترم 1400 مدارس حضوری است؟

رده: خبر
زمان:

همان‌طور که می‌دانید با شروع سال 1400 و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عید نوروز، مسافرت‌ها و مهمانی‌های غیر ضروری شیوع کرونا بیشتر از سال 99 افزایش یافته است. به گونه‌ای که تعداد مبتلایان در هر روز به بیش از 20 هزار نفر رسیده است. نکته‌ی نگران کننده دیگر آن که ویروس جهش یافته‌ی انگلیسی چندین برابر سریع‌تر از ویروس معمولی کرونا منتشر می‌شود. با نزدیک شدن به ایام امتحانات، دانش‌آموزان و والدین نسبت به نحوه‌ی برگزاری بسیار نگران هستند. در این حین وزیر آموزش و پرورش نیز خبر از موافقت خود نسبت به برگزاری امتحانات پایان ترم 1400 مدارس به صورت حضوری داده است. حال با توجه به وضعیت کنونی کشور و شدت شیوع ویروس، آیا واقعا امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شوند؟ با ما همراه باشید تا از جزئیات این خبر مطلع شوید.

امتحانات پایان ترم 1400 مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم

امتحانات پایان ترم 1400 مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه‌ی نظری آموزش و پرورش درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری امتحانات پایان ترم 1400 مدارس ابتدایی، متوسطه‌ی اول و دوم این گونه اظهار داشت: «با توجه به اهمیت معدل در پایه‌های نهم و دوازدهم امتحانات این دوره به صورت حضوری خواهند بود؛ مگر آن که ستاد ملی کرونا اجازه ندهد. اما در رابطه با دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم در صورتی که وضعیت استان‌ها تا خرداد قرمز و همچنان آموزش آنلاین داشته باشیم، امتحانات نیمسال دوم آن‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.» وی در ادامه افزود: «همچنین تمامی آزمون‌های دوره‌ی بزرگسالان، جهش تحصیلی و تغییر رشته نیز به صورت حضوری برگزار می‌شوند.»

امتحانات پایان ترم 1400 مدارس در پایه‌های نهم و دوازدهم

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش کشور در رابطه با نحوه‌ی برگزاری امتحانات پایان ترم 1400 مدارس گفت: «سازمان نظام آموزشی کشور موافق برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم برای پایه‌های نهم و دوازدهم است. با این حال در صورتی که ستاد ملی کرونا اجازه ندهد امتحانات به صورت آنلاین خواهد بود.»

وضعیت بازگشایی مدارس تا خرداد

وضعیت بازگشایی مدارس تا خرداد

دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره‌ی بازگشایی مدارس در این ماه‌های آخر این گونه اعلام کرد: در شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی تحت هیچ شرایطی بازگشایی مدارس انجام نخواهد شد. اما در شهرهایی که در وضعیت زرد و آبی قرار دارند، دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرستانی‌ها می‌توانند به صورت اختیاری، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و حضور حداکثر 10 نفر در هر کلاس به صورت حضوری شرکت کنند. این تصمیم با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در انتخاب رشته دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری گرفته شده است.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1401-1400 از 22 فروردین

غلامرضا سالاری میری، معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه‌ی منابع آموزش و پرورش درباره‌ی ثبت سفارش کتب سال تحصیلی جدید گفت: «تمامی پایه‌های تحصیلی به جز اول، هفتم و دهم به منظور ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های سال تحصیلی جدید می‌توانند از یکشنبه 22 فروردین ماه اقدام کنند. اما فرآیند ثبت‌نام برای پایه‌های اول، هفتم و دهم از 6 تیرماه آغاز می‌گردد. محصلین برای ثبت‌نام باید به سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com مراجعه کنند. این سایت از 6 تیرماه تا 16 شهریور 1400 برای سه پایه‌ی نام برده فعال خواهد بود.» غلامرضا سالاری میری درباره‌ی قیمت کتاب‌ها اظهار داشت:«قیمت کتب سال تحصیلی جدید نسبت به پارسال 25 درصد افزایش یافته است. از این رو کتاب پایه‌های تحصیلی ابتدایی 42 هزار و 500 تومان، پایه‌های هفتم تا نهم 64 هزار و 500 تومان، دهم تا دوازدهم در زیر شاخه‌ی ریاضی 55 هزار و 700 تومان و در رشته‌ی تجربی 84 هزار و 200 تومان خواهد بود. با این حال مطابق با روند هر ساله، این مبالغ برای دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار به صورت رایگان یا نیم‌بها ارسال می‌شود. ثبت نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموزان با فرض قبولی در همان پایه‌ی فعلی فراهم شده است. تمامی پرداختی‌ها نیز به صورت اینترنتی خواهد بود. در صورتی که دانش‌آموزی به مدرسه‌ی دیگر منتقل شده و یا تغییر رشته داده، می‌تواند اطلاعات خود را از 12 تیرماه 1400 ویرایش و اصلاح کند.» با توجه به آخرین اخبار امتحانات پایان ترم 1400 مدارس فقط با اجازه‌ی ستاد ملی کرونا به صورت حضوری برگزار خواهند شد. در کل سلامت دانش‌آموزان همیشه در اولویت خواهد بود. به همین دلیل حتی در صورت برگزاری حضوری نیز جای نگرانی نخواهد بود. زیرا تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهند شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: