انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد

رده: خبر
زمان:

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت‌کننده در آزمون سراسری (به‌جز رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی) تا ساعت 24 چهارشنبه 28 شهریورماه تمدید شد. کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 1403 که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشند (به‌جز رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی) می‌توانند تا ساعت 24 چهارشنبه 28 شهریور با مراجعه به سامانه این مرکز نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. داوطلبان لازم است با استفاده از کد دسترسی مندرج در ذیل کارنامه و کد ملی به سامانه وارد شده و پس از پرداخت وجه انتخاب رشته، نسبت به انتخاب حداکثر یکصد رشته و محل متناسب با گروه آزمایشی مربوطه اقدام نمایند.

افزایش دانش آموزان دوره اول متوسطه به 3میلیون و 800 هزار نفر

افزایش دانش آموزان دوره اول متوسطه به 3میلیون و 800 هزار نفر

حمید یزدانی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه درباره آمار ثبت‌نام مدارس متوسطه اول گفت: «ثبت‌نام امسال در مقطع متوسطه، به نسبت ثبت‌نام خوبی بود و ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم در مقطع متوسطه اول از سه میلیون و 600 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی 1403-1402 به سه میلیون و 800 هزار نزدیک شدیم .» وی از آمادگی کامل مدارس متوسطه اول برای بازگشایی خبر داد و افزود: «مدارس متوسطه اول در سراسر کشور به اندازه‌ای برای حضور دانش‌آموزان آماده است که بسیاری از مدارس برای برگزاری جشن جوانه‌ها در 28 شهریور به صورت جدی از همین حالا اعلام آمادگی کردند. برخی مدارس نیز به اندازه‌ای آماده هستند که برای پوشش رسانه‌ای نیز اقدام کردند. پس از پوشش رسانه‌ای، مردم به این باور می‌رسند که مدیران مدارس متوسطه اول در تابستان گذشته برای بازگشت به مدرسه با عالی‌ترین کیفیت تمام تلاش خود را انجام داده‌اند.»

ثبت نام 89 درصد ورودی‌های مقاطع مختلف انجام شده است؛

ثبت نام 89 درصد ورودی‌های مقاطع مختلف انجام شده است؛

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام 89 درصد ورودی‌های مقاطع مختلف خبر داد و افزود که کشور با کمبود قطعی 176 هزار معلم مواجه است. وی به این موضوع اشاره داشت که ما در سال‌های اخیر جهش دانش‌آموزی داشته‌ایم و به حدود 17 میلیون دانش‌آموز رسیده‌ایم، اما جهش نیروی انسانی نداشته‌ایم. از سال 1408 تا 1412، جمعیت دانش‌آموزان کشور به 12 میلیون نفر خواهد رسید. وی با بیان اینکه 9 میلیون و 40 هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبت‌نام کردند، گفت: تاکنون 89 درصد ورودی‌های پایه‌های اول، هفتم و دهم ثبت‌نام کرده‌اند.

‌اختتامیه جشنواره ملی فردوسی با حضور 150 دانش‌آموز برگزار شد؛

‌اختتامیه جشنواره ملی فردوسی با حضور 150 دانش‌آموز برگزار شد؛

ششمین جشنواره ملی فردوسی با هدف پاسداشت هویت اسلامی-ایرانی و شناسایی استعدادهای برتر در حوزه‌های هنری و ادبی 20 شهریور در تهران برگزار شد. این جشنواره با پشتیبانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی در راستای اجرای راهکار 23-1 سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین دانش‌آموزان، مدیران، مربیان و تأمین پژوهشگر مورد نیاز نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و راهکار 1-7؛ ایجاد سازوکار برای تقویت انسجام اجتماعی، وحدت ملی و هویت افتخارآمیز اسلامی-ایرانی برای دانش‌آموزان و معلمان اجرا شد. اختتامیه ششمین جشنواره‌ی ملی فردوسی، با حضور 150 نفر دانش‌آموز برگزیده مدارس دوره‌ی اول و دوم متوسطه‌ی استعدادهای درخشان و همچنین وزیر آموزش و پرورش، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سایر مسئولان، 20 شهریور در شهر تهران برگزار شد. 9546 اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان در سال تحصیلی 1403-1402 در این جشنواره دریافت و داوری شده است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: