ایجاد «سابقه تحصیلی» و «ترمیم نمره» کنکوری‌ها

رده: خبر
زمان:

آغاز مرحله دوم ایجاد «سابقه تحصیلی» و «ترمیم نمره» کنکوری‌ها

آغاز مرحله دوم ایجاد «سابقه تحصیلی» و «ترمیم نمره» کنکوری‌ها

رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، سجاد سیاح با اشاره به برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری سال 1402 در تیرماه و فرصتی که برای دریافت کد سابقه تحصیلی، ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات برای داوطلبان کنکوری درنظر گرفته شده است گفت: از روز چهاردهم فروردین ماه، امکان دریافت کد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکوری در پرتال وزارت آموزش و پرورش فراهم شد. وی افزود: مرحله دوم ایجاد سابقه و ترمیم نمرات نیز از روز چهارشنبه، سی‌ام فروردین ماه برای متقاضیان فعال شده است و آنها می‌توانند با مراجعه به درگاه سامانه مذکور از قسمت ایجاد سابقه و ترمیم نمره / سوابق تحصیلی؛ نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت درخواست خود اقدام کنند. رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در مرحله اول امکان دریافت کد سابقه تحصیلی فراهم شده بود، در مرحله دوم سامانه جهت ثبت نام ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره برای فارغ‌التحصیلان باز شده و در مرحله سوم این امکان به زودی برای کلاس دوازدهمی‌ها در "سیدا" فعال خواهد شد و ثبت درخواست میسر می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره، دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت نام کنند، اما به این نکته توجه داشته باشند که هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک بار ترمیم نمره برای هر درس است. همچنین نمرات ایجاد سابقه و ترمیم صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی‌شود.

کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد؛

کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد؛

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتشار کارت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی خبر داد. دکتر حسن مروتی با اعلام این خبر گفت: داوطلبان شرکت در این آزمون، برای شرکت در جلسه امتحان باید به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای و یا اطلاعات ثبت‌نامی از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه کنند و بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه 534 هزار و 404 داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1401 ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد 454 هزار و 993 داوطلب زن و 79 هزار و 411 نفر مرد هستند و این آزمون صبح روز جمعه 8 اردیبهشت ماه در 386 حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در 232 شهرستان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

آغاز ثبت سفارش کتب درسی از شنبه 9 اردیبهشت

آغاز ثبت سفارش کتب درسی از شنبه 9 اردیبهشت

محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به تاخیر چند روزه‌ای که در آغاز برنامه ثبت نام کتب درسی اتفاق افتاده بود، از فراهم شدن امکان ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان میان پایه از 9 اردیبهشت خبر داد و گفت: ثبت نام میان پایه‌ها تا 26 خرداد ادامه دارد. وی افزود: ثبت نام پایه‌های ورودی ( اول، هفتم و دهم) نیز از پنجم تیرماه آغاز می‌شود و تا 18 شهریور ادامه دارد. معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از افزایش 30 درصدی قیمت کتب درسی خبر داد و گفت: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403-1402 تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق سامانه فروش کتب درسی انجام می‌شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: