ایران جزء سه کشور برتر دنیا با کسب 12 مدال طلای المپیاد جهانی
رئیس باشگاه دانشپژوهان جوان اعلام کرد که امسال برای نخستینبار المپیاد ملی هوش مصنوعی در ایران برگزار شد و تیم برگزیده آن به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد. وی همچنین به موفقیت ایران در المپیادهای علمی جهانی، از جمله کسب رتبه اول در نجوم و چهارم در زیستشناسی، اشاره کرد. باشگاه دانشپژوهان جوان با راهاندازی گروههای پژوهشی و استفاده از فارغالتحصیلان المپیادی در طراحی آزمونها، تلاش دارد عملکرد بهتری در المپیادهای آینده داشته باشد.
تاکید وزیر آموزش و پرورش برای جذب حداکثری دانشآموزان استثنایی
وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، در دیدار نوروزی با مدیران و کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استثنایی، بر لزوم ارتقای کیفیت خدمات این حوزه تأکید کرد. وی خواستار تدوین برنامههای راهبردی عملیاتی، سنجش و غربالگری 100 درصدی دانشآموزان، جذب حداکثری و انجام پژوهشهای بینالمللی شد. همچنین، بر بهروزرسانی کتابهای درسی، پیگیری سامانه سیرت و تشکیل شورای آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد. در این نشست، رئیس سازمان گزارشی از عملکرد و برنامههای راهبردی ارائه داد.
فضاهای آموزشی جدید باید ظرفیت ارائه آموزشهای نوآورانه و خلاقانه را داشته باشد
رئیسجمهور، دکتر مسعود پزشکیان، در سفری غیررسمی به آذربایجانغربی با خیرین مدرسهساز دیدار کرد و بر ضرورت اصلاح و ارتقای نظام آموزشی تأکید کرد. وی بر نقش مشارکت مردمی در ساخت مدارس و رعایت استانداردهای مدرن در طراحی فضاهای آموزشی و ورزشی تأکید داشت. خیرین نیز از برنامه ساخت 254 مدرسه با 1467 کلاس درس خبر دادند. در این نشست، استاندار و مدیران محلی نیز حضور داشتند.
بازدید وزیر آموزش و پرورش از ستاد اسکان فرهنگیان در شهر تهران
وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، در پنجم فروردین 1404 از ستاد اسکان فرهنگیان تهران بازدید و بر ارائه خدمات شایسته به مسافران فرهنگی تأکید کرد. وی ضمن قدردانی از عوامل اجرایی، خواستار تسهیل اسکان با استفاده از تمام ظرفیتها شد. همچنین، از پروژه نیمهساخته مرکز آموزشی-رفاهی منطقه 7 بازدید و در جریان روند تکمیل آن قرار گرفت.
استعدادهای اقتصادی دانشآموزان ظرفیتی است که نباید نادیده گرفت
فربد سجادیان، دارنده دو مدال المپیاد اقتصاد، این رقابت را فرصتی برای درک عمیقتر مفاهیم اقتصادی دانست و بر ضرورت آشنایی دانشآموزان با این حوزه پیش از ورود به دانشگاه تأکید کرد. وی با اشاره به چالشهای ناشی از همزمانی امتحانات نهایی و المپیادها، خواستار راهکارهایی برای تسهیل این مسیر شد. سجادیان همچنین بر اهمیت سرمایهگذاری بر استعدادهای اقتصادی کشور، حمایت از دانشآموزان علاقهمند و ایجاد امتیازهای دانشگاهی برای مدالآوران المپیاد اقتصاد تأکید کرد.