تصمیم کبری و کوکب خانم به کتب درسی بازمی‌گردند

رده: خبر
زمان:
تصمیم کبری و کوکب خانم به کتب درسی بازمی‌گردند

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکید بر بازنگری کتب درسی و بازگشت تصمیم کبری و کوکب خانم به کتب درسی گفت: در گذشته تنها یک کتاب بود بدون هیچ رسانه‌ای، که سبب حس تعلق ما به کتاب می‌گشت؛ در حالی که در دنیای امروز که پر شده از انواع مختلف رسانه ها، دانش‌آموزان هیچ حس تعلقی به کتب درسی ندارند.

وی با اشاره به احساس نوستالژیک به کتب درسی بیان کرد: کتب درسی جدید حس نوستالژیک را برای دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کنند. دنیای امروز، دنیای تعلقات نیست و قرار گرفتن مفاهیم زیاد در مقابل دانش‌آموزان سبب شده که نتوانند بر مفاهیم کتب درسی تمرکز کافی داشته باشند.

بنابراین ما باید مفاهیمی را در کتب درسی دانش‌آموزان بگنجانیم که برای آن‌ها حس نوستالژیک ایجاد کنند و در ذهن آن‌ها ماندگار باشند. در کتب قدیمی، درس دهقان فداکار، تصمیم کبری، روباه و زاغ و کوکب خانم، دروسی بودند که احساس نوستالژیک را به همراه داشتند و در ذهن‌ها ماندگار شدند.

تصمیم کبری و کوکب خانم به کتب درسی بازمی‌گردند

حیدر تورانی تاکید کرد: بازنگری کتب درسی انجام خواهد شد و ما معتقدیم دروسی مانند زاغ و روباه، تصمیم کبری و ... باید به کتب درسی دانش‌آموزان برگردند و شاید لازم باشد بازنگری کتب درسی با اندکی تغییرات رو به رو شود. به عنوان مثال: من معتقدم درس دهقان فداکار باید مجزا شود تا همه در مورد فداکاری ایرانیان که از گذشته وجود داشته، بدانند و در دروس بعدی به ادامه‌ی فداکاری‌ها بپردازیم. وی هم‌چنین در مورد درس کوکب خانم گفت: یکی از دلایل حذف درس کوکب خانم از کتب درسی، تغییر زندگی‌ها با توجه به تکنولوژی‌ها بود، اما اکنون اعتقاد داریم که نباید رابطه‌ی ما با گذشته قطع شود و باید استمرار با گذشته داشته باشیم. تورانی در ادامه بیان کرد: تغییرات و بازنگری کتب درسی بعد از سال 1400 انجام خواهدگرفت و در این مدت، ما بررسی‌های لازم و کارشناسانه را برای تغییرات کتب درسی انجام خواهیم داد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: