بازگشت دانش‌آموزان استثنایی به مدارس عادی

رده: خبر
زمان:
بازگشت دانش‌آموزان استثنایی به مدارس عادی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه روز یکشنبه 20 خرداد 1403 آخرین فرصت کلاس‌اولی‌ها برای سنجش سلامت است، اظهار کرد: سنجش سلامت برای بررسی میزان آمادگی جسمانی، حرکتی، شناختی، حسی، گفتاری، کلامی و قدرت ارتباط اجتماعی دانش آموزان است. وی افزود: سنجش سلامت به این معنا نیست که دانش‌آموزان را برای ورود به مدارس استثنایی غربال کنیم بلکه برای شناسایی توانایی دانش‌آموزان است، به کودکانی که دارای اختلال و نارسایی اندک در توانایی‌ها هستند، برنامه آموزشی و توان‌بخشی ارائه می‌شود و 25 جلسه آموزشی و توان‌بخشی رایگان در مراکز جامع یادگیری برای آنها برگزار می‌شود. الماسی با اعلام اینکه "امسال طرحی را اجرا خواهیم کرد تا دانش‌آموزان استثنایی با تأیید آموزگار به مدارس عادی بازگردند"، گفت: اگر دانش‌آموز در نارسایی مربوطه توانایی کسب کرده باشد پس از بررسی می‌تواند به مدارس عادی بازگردد.

ایجاد 3400 نهالستان در مدارس؛ جلوه دیگری از اجرای سند تحول

ایجاد 3400 نهالستان در مدارس؛ جلوه دیگری از اجرای سند تحول

بر اساس سند تحول، دانش آموز باید 6 ساحت تربیتی را فرا بگیرد که این 6 ساحت شامل تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تعلیم و تربیت زیباشناختی و هنری، تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه‌ای و تعلیم و تربیت علمی و فناورانه است. در این راستا اقدامات و فعالیت‌هایی که بیشترین همخوانی را با 6 ساحت تربیت دارند؛ اجرایی شده و یا به صورت جدی تر پیگیری می‌شود. یکی از این اقدامات کاشت درخت و توجه به محیط زیست و فضای سبز در مدارس است. طرح هر مدرسه یک نهالستان هم برای توجه همه جانبه به امر درختکاری در مدارس اجرایی شده است. عدد 3400 نهالستان در مدارس با اینکه نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در مسیر توسعه فضای سبز مدارس کوشیده است؛ با این حال هنوز تا تحقق اولین وعده‌ها در این زمینه راهی طولانی مانده است. یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش در ابتدای دولت سیزدهم، توسعه درختکاری در مدارس را وعده داده بود و در روز 15 اسفند سال 1400 گفت: 40 هزار درخت در مدارس تا پایان فروردین 1401 کاشته می‌شود و همیاران محیط زیست را در مدارس فعال خواهیم کرد.

برگزاری بیست‌و‌ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران

برگزاری بیست‌و‌ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران

یست‌و‌ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران روز دوشنبه 21 خرداد‌، در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید‌بهشتی، با حضور جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد. مدیر‌کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تهران درباره برگزاری این جشنواره اظهار کرد: سال گذشته در کل استان تهران 111 پروژه عمرانی در قالب 1273 کلاس درس و 162000 متر مربع فضای آموزشی تقدیم دانش‌آموزان عزیز استان شد که از مجموع مدارس به بهره‌برداری رسیده، 30 درصد از کمک‌ها و تعهدات توسط خیرین مدرسه‌ساز پرداخت شده است. عباس زارع گفت: مجموع تعهدات خیرین مبلغ قابل توجهی بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

آغاز پذیرش اسکان موقت تابستان فرهنگیان پس از پایان امتحانات

آغاز پذیرش اسکان موقت تابستان فرهنگیان پس از پایان امتحانات

فرایند اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته آخر خرداد‌ماه (پس از اتمام امتحانات) آغاز و تا بیستم شهریور ادامه خواهد داشت. تعداد 2هزار و 258 مدرسه به همراه 18 هزار و 587 کلاس‌، 424 مرکز آموزشی - رفاهی، 3 هزار سوئیت در 300 اردوگاه و 2 هزار اتاق در 50 پردیس دانشگاه فرهنگیان میزبان مسافران اسکان موقت تابستان فرهنگیان است. اسکان فرهنگیان توسط 7 هزار و 205 نفر عوامل اجرایی ساماندهی می‌شود. ثبت‌نام طرح اسکان تابستانه به به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: