بررسی اثرات هوش مصنوعی توسط همیاران مشاور

رده: خبر
زمان:

دانش‌آموزان همیار مشاور، خطرات و اثرات «هوش مصنوعی» را بررسی کنند؛

دانش‌آموزان همیار مشاور، خطرات و اثرات «هوش مصنوعی» را بررسی کنند؛

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نسبت به تمرکز دانش‌آموزان همیار مشاور به پدید‌ه جدید هوش مصنوعی و بررسی خطرات و اثرات آن تاکید کرد. نشست صمیمی تعدادی از دانش‌آموزان منتخب «همیار مشاور» شهرستان‌های استان تهران به مناسبت هفته بهداشت روان با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. دانش‌آموزان همیار مشاور در ابتدای این دیدار صمیمی به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود درخصوص امور مشاوره و مسائل روز مبتلابه دانش‌آموزان پرداختند. اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این نشست صمیمی ضمن شنیدن تمام صحبت‌های دانش‌آموزان همیار مشاور گفت: در کنار مواردی که مطرح شد، موضوع جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی است که بر روی آن باید فکر کرده و خطرات و اثرات هوش مصنوعی را بررسی کنید. وی با بیان اینکه به‌زودی بسیاری از مسائل جامعه به هوش مصنوعی ارجاع خواهد شد، اظهار کرد: شما با پدیده‌ای به نام هوش مصنوعی مواجه خواهید شد که لازم است از هم‌اکنون بر آن تمرکز کنید. باقرزاده با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی در امتداد سواد رسانه‌ای آمده و در کنار توجه به اهمیت سواد رسانه‌ای باید به هوش مصنوعی نیز تمرکز کنید.

یوسف تیموری سفیر مدرسه‌ساز کشور شد؛

یوسف تیموری سفیر مدرسه‌ساز کشور شد؛

به نقل از پانا، یوسف تیموری بازیگر توانمند کشورمان نشان سفیر مدرسه‌سازی دریافت کرد. یوسف تیموری بازیگر توانمند کشورمان با حضور در دومین همایش مقابله با فقر و نابرابری آموزشی (فرصت برابر برای همه کودکان‌) که درعصر روز 24 مهر ماه سال 1402 در محل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور برگزار شد، عنوان سفیر مدرسه‌سازی را از ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور دریافت کرد.

تامین سرویس کودکستان‌ها درصورت درخواست والدین

تامین سرویس کودکستان‌ها درصورت درخواست والدین

مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در گفت‌وگو با پانا گفت: : «مسئله تامین سرویس بر عهده کودکستان هم نیست و اگر این مسئله، خواسته والدین بود و کودکستان امکان آن را داشت، می‌تواند از طریق مراکز مجاز این خدمت را تامین کند.» همتی‌فر در ادامه ضمن اشاره به وضعیت سرویس کودکستان‌ها، از عدم تعهد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به این مسئله خبر داد و گفت: «کودکستان بخش رسمی اما غیر اجباری در نظام تعلیم و تربیت است. اگر والدینی قصد دارند تا فرزندشان در کودکستان‌ها مشغول شود، آن کودکستان را بر اساس نزدیکی به محل کار یا محل زندگی انتخاب کنند و در این صورت نیازی به سرویس نیست اما اگر به هر دلیلی به این تصمیم رسیدند تا از کودکستانی استفاده کنند که فاصله دورتری با آنان دارد، این مسئله جزو توافقاتی است که بین کودکستان و والدین رخ می‌دهد.»

8 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش طرح نماد قرار می‌گیرند؛

8 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش طرح نماد قرار می‌گیرند؛

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای تحت پوشش قرار دادن 8 میلیون دانش‌آموز در غربال‌گری طرح نماد، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی خبر داد. اصغر باقرزاده درباره اجرای طرح نماد در سال تحصیلی 1403-1402 به پانا گفت: «امسال تاکنون حدود 4 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش غربال‌گری طرح نماد قرار گرفته‌اند و در ادامه سال تحصیلی نیز تلاش می‌کنیم که 4 میلیون دانش‌آموز دیگر را تحت پوشش قرار دهیم.» وی افزود: «با این حساب در مجموع 50 درصد از دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی تحت پوشش طرح نماد قرار می‌گیرند.» باقرزاده با بیان اینکه دانش‌آموزانی که تحت پوشش قرار می‌گیرند، وضعیت آن‌ها در ادامه و سال‌های بعد نیز رصد می‌شود، اظهار کرد: «قرار است پرونده رشدی - تربیتی توسط مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان ایجاد شود که بخشی از اطلاعات آن مربوط به سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در نماد است.»

آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان با شعار «تربیت حکیمانه، حکمرانی خانواده»؛

آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان با شعار «تربیت حکیمانه، حکمرانی خانواده»؛

به نقل از پانا، هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای فراهم‌کردن زمینه‌های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است. اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان، شعار این هفته در سال 1402 و عناوین روزهای هفته را اعلام کرد. 24 تا 30 مهر امسال هفته پیوند اولیا و مربیان با شعار «تربیت حکیمانه، حکمرانی خانواده» خواهد بود. عناوین روزهای این هفته به شرح زیر است:

  • دوشنبه 24 مهر: خانواده دانا مدرسه توانا؛
  • سه‌شنبه 25 مهر: فناوری‌های نوین در خانواده؛
  • چهارشنبه 26 مهر: انجمن اولیا و مربیان بازوان سلامت مدارس؛
  • پنج‌شنبه 27 مهر: ارتقای آگاهی والدین در گستره ملی؛
  • جمعه 28 مهر: حکمرانی خانواده در پرتو آموزه‌های ایرانی اسلامی؛
  • شنبه 29 مهر: خلاقیت و نوآوری در تعلیم و تربیت فرزندان؛
  • یکشنبه 30 مهر: مادران مظهر حجاب، قدرت و مهربانی؛
  • مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان نیز فردا در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار خواهد شد.

تعداد شرکت کنندگان آزمون بنیاد ICDL به بیش از دو میلیون نفر رسید؛

تعداد شرکت کنندگان آزمون بنیاد ICDL به بیش از دو میلیون نفر رسید؛

بنیاد ICDL ایران به‌عنوان نماینده بنیاد جهانی ICDL و زیرمجموعه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است؛ ازاین‌رو در تعیین مأموریت این بنیاد لازم است مأموریت بنیاد جهانی ICDL و همچنین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مورد نظر قرار گیرد به همین جهت یکی از وظایف اصلی بنیاد ICDL ایران را می‌توان توسعه مهارت‌های کامپیوتری افراد جامعه با عنایت به هویت ملی و دینی مردم در جهت توسعه جامعه اطلاعاتی دانست. بنیاد ICDL ایران در سراسر کشور دارای بیش از 380 مرکز فعال جهت برگزاری آموزش و آزمون است و به منظور ارتقای کیفیت برگزاری آزمون‌ها، از بیش از 200 ناظر آزمون مورد اعتماد که اغلب از فرهنگیان و مسئولان فناوری آموزش و پرورش استان‌ها هستند، استفاده می‌شود. این بنیاد اعلام کرد آزمون‌های این بنیاد از مرز دو میلیون نفر شرکت‌کننده عبور کرد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: