برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم

رده: خبر
زمان:

برنامه زمانی امتحانات نهایی پایه دوازدهم

به نقل از پانا، برنامه آزمون نهایی نوبت اول (دی‌ماه) پایه دوازدهم روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم آموزش متوسطه تحصیلی 1403-1402 اعلام شد. دانش‌آموزان دقت داشته باشند که نمرات نوبت دی‌ماه به‌عنوان سابقه تحصیلی منظور نمی‌شود. همچنین کلاس‌های درس مقطع متوسطه دوره اول و دوم در ایام برگزاری امتحانات دایر خواهد بود و عدم تشکیل کلاس بنا به ضرورت صرفا از 17 تا 28 دی با مجوز کمیسیون خاص صورت خواهد پذیرفت.

برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم

جزئیات برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی

برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور سال تحصیلی 1403-1402 به استان‌ها ابلاغ شده که براساس آن، ثبت‌نام متقاضیان از امروز 19 آذر ماه آغاز می‌شود و تا روز 26 آذر ادامه دارد. ثبت‌نام این دوره به صورت اینترنتی بوده و علاقمندان داخل و خارج از کشور می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش نسبت به تکمیل مراحل ثبت‌نام اقدام کنند. مبلغ ثبت‌نام برای هر المپیاد معادل 1/100/000 ریال (یکصد و ده هزار تومان) است و صرفا از طریق درگاه پرداخت الترونیکی سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد.

زمان‌بندی آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی

زمان‌بندی آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی

«نماد» اورژانس اجتماعی مدارس

«نماد» اورژانس اجتماعی مدارس

غربال‌گری دانش‌آموزان در پایه‌های سوم و ششم ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول و دهم و یازدهم متوسطه دوم انجام خواهد شد. نظام تعلیم و تربیت در شرایط فعلی با برنامه «نماد» نظام مراقبت از دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماع به مقابله با آسیب‌های اجتماعی رفته است و سعی دارد از داخل مدرسه و کانون‌های وابسته به آموزش و پرورش بحث پیشگیری را نهادینه کند، حتی رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در پیامی که به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نوشته بود، روی بحث پیشگیری و بازگشت به مدرسه به عنوان اصلی‌ترین مکان برای نهادینه کردن امور تاکید کرده بود. اصغر باقرزاده در آخرین مصاحبه خود با خبرگزاری پانا در رابطه با آخرین جزییات اجرای طرح نماد، اظهار کرد: «تا به این لحظه نزدیک به 5 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و همانطور که می‌دانید این طرح دارای مراحل مختلفی است که غربالگری سلامت روانی- اجتماعی اولین مرحله از آن است و تا به این لحظه نیز بخش زیادی از غربالگری دانش‌آموزان انجام گرفته است. مرحله دوم نیز مرحله تشخیص است که داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده از دانش‌آموزان، توسط مشاوران متخصص بررسی می‌شود و نیم‌رخ وضعیت آسیب‌های اجتماعی در مدارس و مناطق مشخص می‌شود.»

اعمال سهمیه 20 درصدی مدال‌آوران المپیادی در کنکور

اعمال سهمیه 20 درصدی مدال‌آوران المپیادی در کنکور

سیدرضا حسینی رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با پانا درباره اعمال سهمیه 20 درصدی مدال‌آوران المپیادهای علمی کشور در آزمون سراسری اظهار کرد: «براساس یک سری تصمیماتی که طی چندماه اخیر گرفته شد، قرار بر این بود این سهمیه به 10 درصد برسد، در واقع یعنی نزدیک به 10 درصد به تراز شخص دانش‌آموز مدال‌آور در کنکور اضافه شود.» وی ادامه داد: «اما با تلاش‌های و پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان این سهیمه مجددا 20 درصد تعیین شد.» رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در پایان یادآور شد: «به تمامی دانش‌آموزان شرکت کننده در المپیادهای علمی کشور توصیه می‌کنم که نگران کاهش سهمیه خود نباشند، چرا که در حد توان قطعا به یاری این عزیزان خواهیم شتافت.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: