برنامه‌های درسی مدارس باید تربیتی و مهارتی شوند

رده: خبر
زمان:

برنامه‌های درسی مدارس باید تربیتی و مهارتی شوند؛

برنامه‌های درسی مدارس باید تربیتی و مهارتی شوند؛

در هزار و چهل و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، بر موضوعاتی مانند بازگشایی مدارس، تأمین نیروی انسانی، ارتقای کیفیت آموزشی، اجرای سند تحول و توسعه عدالت آموزشی تأکید شد. در این جلسه علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین هفته‌ی دفاع مقدس و با ارائه‌ی گزارشی درباره‌ی پروژه‌ی بازگشایی مدارس گفت: یکی از سخت‌ترین پروژه‌ها در آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس در مهرماه است. از این‌رو از هم‌اکنون برای سال آینده باید به فکر چاپ کتاب، تأمین نیروی انسانی، امکانات و ... مهر سال آینده باشیم تا با کمترین دغدغه برگزار شود. کاظمی ادامه داد: شورای عالی دو مرجعیت دارد؛ اول سیاست‌گذاری و دوم مشورتی. باید معماری نظام تعلیم و تربیت بازطراحی و برنامه‌های درسی مدارس نیز در کنار آموزشی بودن، تربیتی و مهارتی شود.

تحصیل بیش از 13 هزار دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس

تحصیل بیش از 13 هزار دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه 13283 دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد 9099 دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند. حجت‌الله الماسی در گفت‌وگویی خبری، با بیان اینکه در مدارس استثنایی 4184 دانش‌آموز با آسیب شنوایی وجود دارد که 879 نفر در مقطع پیش‌دبستانی، 1977 نفر در مدارس ابتدایی و 1328 نفر در مدارس متوسطه هستند، گفت: علاوه بر این‌ها 9099 نفر دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس عادی هستند که خدمات آموزش و پرورش استثنایی را دریافت می‌کنند.

برنامه درسی مدرسه ناکارآمد و استعدادکش است؛

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در نشستی با کارکنان دانشگاه فرهنگیان بر اهمیت این دانشگاه به‌عنوان گلوگاه نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد. وی خواستار توجه بیشتر به دانشگاه فرهنگیان و اصلاح برنامه‌های درسی برای رفع ناکارآمدی‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد. علیرضا کاظمی در نشستی صمیمانه با کارکنان دانشگاه فرهنگیان که در سالن جلسات سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به تأکیدات پی درپی رهبری به دلیل اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان، گلوگاه مهم و راهبردی نظام تعلیم و تربیت است. وی ادامه داد: در واقع بخشی از ناکارآمدی نظام تعلیم به دلیل بی‌توجهی به این دانشگاه به‌عنوان مرکز ثقل آموزش و پرورش بوده است. وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بخش مهمی از حل مسئله و مشکلات نظام تعلیم و تربیت در دست دانشگاه فرهنگیان است، بیان کرد: معماری نظام تعلیم و تربیت چه از نظر فیزیکی و از جنبه‌های دیگر، فرسوده و قدیمی است.

اعلام اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت بورسیه و شرایط خاص کنکور 1403

اعلام اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت بورسیه و شرایط خاص کنکور 1403

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت بورسیه هر یک از رشته‌های تحصیلی، از بین متقاضیانی که کدرشته‌محل‌های مؤسسات مذکور را انتخاب نموده و نمره علمی مرحله معرفی چندبرابر ظرفیت را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام شده است. وی افزود: معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت باید قبل از مراجعه به مؤسسه ذی‌ربط، برای اطلاع از برنامه زمانی، محل انجام مصاحبه و مدارک مورد نیاز برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش حتماً به درگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه یا ارگان محل معرفی شده مراجعه کنند.

مهلت ثبت نام خودروهای سرویس مدارس تا آذرماه تمدید شد؛

مهلت ثبت نام خودروهای سرویس مدارس تا آذرماه تمدید شد؛

شهرداری تهران بنا بر تدابیر مدیریت شهری در حوزه خدمات‌رسانی به مدارس هر ساله تلاش می‌کند به بهترین شکل در آغاز سال تحصیلی با آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها همراه باشد. به همین منظور سامانه «سپند» توسط وزارت کشور از اردیبهشت ماه به والدین اطلاع‌رسانی شد و مقرر شد صدور تایید صلاحیت سرویس‌های مدارس توسط این سامانه صورت بپذیرد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: با هماهنگی‌هایی که با دولت صورت گرفت مقرر شد تمامی شرکت‌های متقاضی در سرویس مدارس که موفق به ثبت‌نام در سامانه سپند نشدند تا آذر ماه در این سامانه ثبت‌نام کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: